T-Mobile dzięki sztucznej inteligencji i sieci 5G tworzy wizualizację przebiegu
Połączenia sportu, technologii i sztuki – tego mogli doświadczyć kibice niedzielnego wyścigu Izerská 50 - długodystansowego biegu narciarskiego, organizowanego od blisko 60 lat w czeskich Górach Izerskich. T-Mobile postanowił połączyć świat sportu i sztuki poprzez unikalny projekt wykorzystujący najnowocześniejsze technologie transmisji danych. Podczas niedzielnego wyścigu Izerská 50, powstała wizja artystyczna w postaci animacji, która w czasie rzeczywistym odzwierciedlała wydarzenia na torze m.in. trasę i szybkość narciarzy. Ten projekt umożliwił obejrzenie i uwiecznienie wyścigu w tak unikalny sposób.
Wyobraź sobie, że bierzesz udział w wyścigu narciarstwa biegowego w Górach Izerskich. Wiatr wieje łagodnie, a Ty ruszasz w trasę. W tym samym czasie na cyfrowej instalacji artystycznej przed centrum handlowym Arkády Pankrác w Pradze, pojawiają się niezliczone kolorowe cząsteczki, animowane przez różne rodzaje danych – od pogody po prędkość narciarzy. W ten sposób powstaje wyjątkowa wizualizacja oparta na danych zebranych bezpośrednio w Bedřichovie i przesłanych przez sieć T-Mobile 5G do Pragi. Głównym zamierzeniem operatora było zademonstrowanie możliwości swojej technologii, która może zostać wykorzystana w bardzo różnych dziedzinach. W tym przypadku operator pokazał, że możliwe jest połączenie fizycznego ruchu na świeżym powietrzu, internetowego świata danych i sztucznej inteligencji. A takie eksperymenty mogą spodobać się szerokiej publice.
- W dzisiejszym świecie z powszechnie dostępnymi nowoczesnymi technologiami, widzimy wiele możliwości łączenia rzeczy, które pozornie do siebie nie pasują. Wirtualna fuzja sportu i wizualizacji za sprawą naszego projektu, może ekscytować nie tylko sportowców, ale także fanów designu, sztucznej inteligencji i postępu technologicznego. Ta wizja docierać będzie do różnych grup łącząc je, a instalacja może zainteresować każdego choć na chwilę. – dodał Ladislav Báča, dyrektor ds. komunikacji marki i marketingu w T-Mobile Česká republika.
Całość wizualna powstała z połączenia sztucznej inteligencji, kreatywnych pomysłów, a przede wszystkim aktywności zawodników na trasie. Praca była możliwa dzięki najnowocześniejszej technologii sieci 5G T-Mobile. Było to połączenie danych zbieranych w czasie rzeczywistym bezpośrednio na trasie w Bedřichovie podczas wyścigu, w tym danych o pogodzie, ruchu na trasie oraz danych geograficznych i elementów wizualnych zaprogramowanych na podstawie danych z ubiegłorocznego wyścigu Jizerská 50.
Projekt dla T-Mobile został opracowany kreatywnie, strategicznie i organizacyjnie przez zespół Ticino złożony z ekspertów z sieci reklamowej WPP, natomiast dzieło sztuki wyprodukowała firma Nice!, która jest agencją produkcyjną, udźwiękowienie zaś zapewniło wielokrotnie nagradzane brazylijskie studio Hefty. Partnerem komunikacyjnym całego projektu była agencja Raul, organizator Jizerská 50. Cały proces przygotowań do kampanii trwał około trzech miesięcy, a głównym celem było inspirowanie, łączenie i pokazywanie tego, co dzisiejsza technologia może zdziałać.
- To wspaniale, kiedy możemy odkrywać nowe technologie i sposoby podejścia do tradycyjnych mediów, formatów i przekazów. Wizualizacja danych z transmisji sportowych w ten sposób była okazją, której my i nasz klient nie chcieliśmy przegapić – powiedziała Michaela Pechanová, dyrektor kreatywna zespołu Ticino w WPP.
O firmie
T-Mobile jest stabilnym i silnym partnerem dla małych i dużych firm, oferując im najnowocześniejsze data center oraz zaawansowane rozwiązania do bezpiecznego i niezawodnego zarządzania danymi. Z usług z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz rozwiązań chmurowych i systemowych korzystają nie tylko korporacje i administracja państwowa, ale także właściciele małych firm.
Jednym ze strategicznych priorytetów firmy jest prowadzenie działalności w sposób rozważny i zrównoważony. W ramach prac ESG T-Mobile od dawna koncentruje się na działaniach mających na celu łagodzenie zmian klimatu i zwiększanie umiejętności cyfrowych ludności Czech. Operator zapewnia ukierunkowane wsparcie organizacjom non-profit i grupom w niekorzystnej sytuacji oraz pomaga w sytuacjach kryzysowych.
T-Mobile jest członkiem ogólnokrajowej sieci UN Global Compact, a jego usługi zostały trzykrotnie ocenione jako Best-in-test przez UMLAUT (dawniej P3).

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?

UX – zawód przyszłości. Motorola Solutions stawia na kompetencje 4.0
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem
Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.