TIER i FREE NOW wprowadzają funkcję przestrzegającą przed jazdą po alkoholu
TIER i FREE NOW wspólnie wprowadzają pierwszą w branży funkcjonalność przestrzegającą użytkowników przed jazdą po alkoholu
- W ramach globalnego partnerstwa, hulajnogi TIER można wynająć poprzez FREE NOW, superaplikację mobilności miejskiej, już w 7 polskich miastach
- Od teraz firmy będą wspólnie przeciwdziałać jeździe po alkoholu, tworząc pierwszą w branży funkcję przestrzegającą przed poruszaniem się e-hulajnogą pod wpływem procentów w aplikacji TIER.
- Projekt funkcjonalności został stworzony w oparciu o badania przeprowadzone we współpracy z Innovation Bubble, które wykazały, że istnieją zarówno psychologiczne, jak i pragmatyczne powody, dla których ludzie spożywają alkohol, a następnie wsiadają na e-hulajnogę.
Jako liderzy w dziedzinie bezpieczeństwa, superaplikacja mobilności miejskiej FREE NOW oraz europejski lider mikromobilności TIER wprowadzili pierwszą w branży funkcję korzystania z e-hulajnóg „na trzeźwo”. Dzięki niej użytkownicy wypożyczający e-hulajnogi TIER w weekend zostaną zapytani, czy spożyli alkohol i w przypadku pozytywnej odpowiedzi, przekierowani do aplikacji FREE NOW, aby zamówić przejazd taxi.
Funkcjonalność będzie aktywna w miastach, w których dostępne są usługi obydwu operatorów: w Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu oraz Szczecinie. Użytkownicy e-hulajnóg otrzymają komunikaty dot. bezpieczeństwa w czwartek, piątek i sobotę od godziny 21.00 do 4.00 rano.
„Wiemy, że budowanie kultury odpowiedzialnej jazdy wymaga czasu, a także zaangażowania nie tylko ustawodawców, ale również operatorów i samych użytkowników. Tym bardziej jesteśmy dumni z przełomowych rozwiązań, które wprowadzamy jako pierwsi na ulicach polskich miast. Po autorskim systemie nagradzania za parkowanie, funkcjonalność zwracająca uwagę na jazdę po alkoholu to kolejne rozwiązanie, dzięki któremu promujemy dobre nawyki wśród użytkowników hulajnóg” – komentuje Mathieu Deloly, Dyrektor Zarządzający TIER w Europie Środkowo-Wschodniej – „Jesteśmy przekonani, że zdecydowana większość użytkowników TIER korzysta z naszych pojazdów w sposób odpowiedzialny, ale naszym priorytetem jest dalsze edukowanie w tym zakresie i oferowanie nowych funkcji i rozwiązań utrwalających dobre nawyki – na przykład wyboru taxi w miejsce hulajnogi po wieczornym wyjściu ze znajomymi” – dodaje przedstawiciel TIER.
Komunikaty przestrzegające przed poruszaniem się e-hulajnogą po spożyciu alkoholu to efekt przeprowadzonych wspólnie z Innovation Bubble badań wykazujących, że istnieją zarówno psychologiczne, jak i pragmatyczne powody, dla których ludzie spożywają alkohol, a następnie wsiadają na e-hulajnogę. Innowacyjna w branży funkcjonalność została z powodzeniem wprowadzona we Francji, Niemczech, Austrii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. We Francji tego typu komunikaty otrzymało już 200 tys. użytkowników.
„TIER i FREE NOW łączy wspólna troska o bezpieczeństwo użytkowników i wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań dla mobilności miejskiej, które zmieniają jakość życia w miastach na lepsze. Cieszymy się, że dzięki funkcjonalności przekierowywania użytkowników po spożyciu alkoholu w aplikacji TIER, do zamówienia bezpiecznego i szybkiego przejazdu z kierowcą we FREE NOW, mamy pozytywny wpływ na bezpieczeństwo na ulicach polskich miast. Zmiana nawyków zaczyna się od edukacji użytkowników i wierzymy, że ta funkcjonalność to także przypomnienie o odpowiednim korzystaniu z hulajnóg w przestrzeni miejskiej oraz o tym, że taksówki i mikromobilność uzupełniają się wzajemnie” - mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREE NOW w Polsce.
Bezpieczeństwo jako priorytet
TIER to całkowicie nowe podejście do transportu osobistego, które pozwala użytkownikom na wygodne i bezemisyjne przemieszczanie się po mieście. Nowoczesna flota zapewnia najlepsze doświadczenia z użytkowania poprzez wyjątkową konstrukcję: szeroką podstawę, duże koła oraz podwójny amortyzator i hamulce. Od czasu debiutu w Polsce (kwiecień 2021 r.) hulajnogi TIER pojawiły się już w ponad 30 miastach, a marka nieustannie podejmuje zdecydowane i przełomowe przedsięwzięcia na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach.
Unikalny system wynagradzania za prawidłowe parkowanie, działania edukacyjne, w tym najnowsza kampania „Poruszaj się jak zwierzę. Jedź TIER” i warsztaty bezpiecznej jazdy to przykłady wybranych działań marki, które bezpośrednio wpływają na bezpieczeństwo użytkowników i przechodniów. Operator nieustannie podkreśla, że na e-hulajnodze można jeździć wyłącznie w pojedynkę oraz stanowczo zabrania przejazdów po spożyciu alkoholu. TIER regularnie przypomina również o szacunku dla innych uczestników ruchu. Podjęte działania znacząco poprawiają jakość korzystania z mobilności współdzielonej, co widać każdego dnia na ulicach polskich miast.

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba
8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Konsument
Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.
Handel
Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.