Thorium Space z przełomową technologią na MSPO 2024

Sylwia Kuligowska
SCOPE PR
MIkołajczyka 12 lok 162
03-984 Warszawa
contact|scopepr.pl| |contact|scopepr.pl
692444406
www.scopepr.pl
Thorium Space, polska spółka z sektora kosmicznego, działająca w obszarze budowy zaawansowanych systemów komunikacji satelitarnej, zaprezentuje podczas Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego MSPO 2024 w Kielcach, swój najnowszy produkt - terminal AURORA – PRO oraz rozwiązania technologiczne, które już wkrótce mogą zrewolucjonizować globalny rynek kosmiczny. Targi są również okazją do zaprezentowania nowej strategii spółki – "Droga do gwiazd", która zakłada, że Thorium stanie się jednym z kluczowych dostawców satelitów telekomunikacyjnych, zarówno cywilnych, jak i wojskowych, w Europie w ciągu najbliższych 3-5 lat.
Na tegorocznym MSPO, Thorium Space zaprezentuje swoje najnowsze osiągnięcie – terminal Aurora Pro, który został stworzony z myślą o najbardziej wymagających zastosowaniach wojskowych i rządowych. Terminal ten, oparty na zaawansowanej technologii cyfrowej, wyróżnia się wyjątkową wytrzymałością, wydajnością oraz zdolnością do zapewnienia bezpiecznej łączności w każdych warunkach.
- Thorium Space oferuje nie tylko z innowacyjne urządzenia, ale również z kompletną usługę satelitarną. Klient otrzymuje gotowe rozwiązanie, które działa od razu po uruchomieniu, bez potrzeby dodatkowych umów czy integracji z innymi operatorami – informuje Paweł Rymaszewski, założyciel i prezes Thorium Space. Thorium Space, które przeszło transformację z firmy R&D w pełnoprawnego producenta gotowych technologii, i dąży do przełamania monopolistycznej struktury rynku kosmicznego. Spółka planuje produkować satelity telekomunikacyjne na orbitę geostacjonarną (GEO) o masie od kilkuset kilogramów do kilku ton, łamiąc status quo w tej branży.
Obecnie Thorium Space pracuje nad kilkoma kluczowymi projektami, w tym nad nowatorskim satelitą geostacjonarnym 39E dla operatora Hellas Sat. Kolejnym krokiem jest integracja technologii laserowej łączności z teleportami (GateWays), co podniesie poziom cyberbezpieczeństwa i odporności na zakłócenia. Jest to rozwiązanie unikalne na skalę światową, które po raz pierwszy zostanie zastosowane właśnie przez Thorium. Strategia spółki do 2030 roku zakłada również rozwój usług typu satellite as a service, co wpisuje się w dążenie do stania się liderem na rynku SATCOM i MILSATCOM. Thorium Space stawia na rozwój w Polsce, bazując na lokalnych, wysoko wykwalifikowanych inżynierach, co stanowi ważny element w budowie globalnej pozycji spółki.
- Thorium Space zaprasza do odwiedzenia swojego stoiska na MSPO 2024, gdzie będzie można zapoznać się z najnowszymi osiągnięciami firmy oraz jej planami na przyszłość - dodaje Ewa Poławska, Chief Communication & Public Affairs Officer Thorium Space S.A.
Kontakt dla mediów:
Ewa Poławska
Chief Communication & Public Affairs Officer Thorium Space S.A.
tel. +48 789 25 610, e-mail: ewa.polawska@thoriumspace.com
lub
Biuro prasowe Thorium Space S.A.
Sylwia Kuligowska, agencja SCOPE PR
tel. 692444406, e-mail: s.kuligowska@scopepr.pl
Thorium Space S.A.
Jesteśmy firmą z sektora zaawansowanych systemów komunikacji satelitarnej, projektującą nowatorskie rozwiązania technologiczne w zakresie konstruowania pojazdów kosmicznych i inteligentnych anten macierzowych, mających zastosowanie w branży kosmicznej i obronności. Nasze rozwiązania kierujemy do szeroko pojętego przemysłu, w którym komunikacja satelitarna odgrywa kluczowe znaczenie, a wśród kontrahentów spółki, znajdują się światowi dystrybutorzy najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych i twórcy oprogramowania obliczeniowego. Obecnie prowadzimy intensywne prace badawcze. Jesteśmy laureatem „Orła Innowacji” dziennika Rzeczpospolita w kategorii „Najlepsze rozwiązanie technologiczne - projekt”.
https://thorium.space

IV Italian-Polish Aerospace Forum

DEMONSTRACJA FUNKCJONALNOŚCI TERMINALA AURORA THORIUM SPACE
Wzbij się w niebo z Flyport by Baltona!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Konsument
Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.