Thorium Space z przełomową technologią na MSPO 2024

Sylwia Kuligowska
SCOPE PR
MIkołajczyka 12 lok 162
03-984 Warszawa
contact|scopepr.pl| |contact|scopepr.pl
692444406
www.scopepr.pl
Thorium Space, polska spółka z sektora kosmicznego, działająca w obszarze budowy zaawansowanych systemów komunikacji satelitarnej, zaprezentuje podczas Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego MSPO 2024 w Kielcach, swój najnowszy produkt - terminal AURORA – PRO oraz rozwiązania technologiczne, które już wkrótce mogą zrewolucjonizować globalny rynek kosmiczny. Targi są również okazją do zaprezentowania nowej strategii spółki – "Droga do gwiazd", która zakłada, że Thorium stanie się jednym z kluczowych dostawców satelitów telekomunikacyjnych, zarówno cywilnych, jak i wojskowych, w Europie w ciągu najbliższych 3-5 lat.
Na tegorocznym MSPO, Thorium Space zaprezentuje swoje najnowsze osiągnięcie – terminal Aurora Pro, który został stworzony z myślą o najbardziej wymagających zastosowaniach wojskowych i rządowych. Terminal ten, oparty na zaawansowanej technologii cyfrowej, wyróżnia się wyjątkową wytrzymałością, wydajnością oraz zdolnością do zapewnienia bezpiecznej łączności w każdych warunkach.
- Thorium Space oferuje nie tylko z innowacyjne urządzenia, ale również z kompletną usługę satelitarną. Klient otrzymuje gotowe rozwiązanie, które działa od razu po uruchomieniu, bez potrzeby dodatkowych umów czy integracji z innymi operatorami – informuje Paweł Rymaszewski, założyciel i prezes Thorium Space. Thorium Space, które przeszło transformację z firmy R&D w pełnoprawnego producenta gotowych technologii, i dąży do przełamania monopolistycznej struktury rynku kosmicznego. Spółka planuje produkować satelity telekomunikacyjne na orbitę geostacjonarną (GEO) o masie od kilkuset kilogramów do kilku ton, łamiąc status quo w tej branży.
Obecnie Thorium Space pracuje nad kilkoma kluczowymi projektami, w tym nad nowatorskim satelitą geostacjonarnym 39E dla operatora Hellas Sat. Kolejnym krokiem jest integracja technologii laserowej łączności z teleportami (GateWays), co podniesie poziom cyberbezpieczeństwa i odporności na zakłócenia. Jest to rozwiązanie unikalne na skalę światową, które po raz pierwszy zostanie zastosowane właśnie przez Thorium. Strategia spółki do 2030 roku zakłada również rozwój usług typu satellite as a service, co wpisuje się w dążenie do stania się liderem na rynku SATCOM i MILSATCOM. Thorium Space stawia na rozwój w Polsce, bazując na lokalnych, wysoko wykwalifikowanych inżynierach, co stanowi ważny element w budowie globalnej pozycji spółki.
- Thorium Space zaprasza do odwiedzenia swojego stoiska na MSPO 2024, gdzie będzie można zapoznać się z najnowszymi osiągnięciami firmy oraz jej planami na przyszłość - dodaje Ewa Poławska, Chief Communication & Public Affairs Officer Thorium Space S.A.
Kontakt dla mediów:
Ewa Poławska
Chief Communication & Public Affairs Officer Thorium Space S.A.
tel. +48 789 25 610, e-mail: ewa.polawska@thoriumspace.com
lub
Biuro prasowe Thorium Space S.A.
Sylwia Kuligowska, agencja SCOPE PR
tel. 692444406, e-mail: s.kuligowska@scopepr.pl
Thorium Space S.A.
Jesteśmy firmą z sektora zaawansowanych systemów komunikacji satelitarnej, projektującą nowatorskie rozwiązania technologiczne w zakresie konstruowania pojazdów kosmicznych i inteligentnych anten macierzowych, mających zastosowanie w branży kosmicznej i obronności. Nasze rozwiązania kierujemy do szeroko pojętego przemysłu, w którym komunikacja satelitarna odgrywa kluczowe znaczenie, a wśród kontrahentów spółki, znajdują się światowi dystrybutorzy najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych i twórcy oprogramowania obliczeniowego. Obecnie prowadzimy intensywne prace badawcze. Jesteśmy laureatem „Orła Innowacji” dziennika Rzeczpospolita w kategorii „Najlepsze rozwiązanie technologiczne - projekt”.
https://thorium.space

IV Italian-Polish Aerospace Forum

DEMONSTRACJA FUNKCJONALNOŚCI TERMINALA AURORA THORIUM SPACE
Wzbij się w niebo z Flyport by Baltona!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.