Thorium Space z przełomową technologią na MSPO 2024

Sylwia Kuligowska
SCOPE PR
MIkołajczyka 12 lok 162
03-984 Warszawa
contact|scopepr.pl| |contact|scopepr.pl
692444406
www.scopepr.pl
Thorium Space, polska spółka z sektora kosmicznego, działająca w obszarze budowy zaawansowanych systemów komunikacji satelitarnej, zaprezentuje podczas Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego MSPO 2024 w Kielcach, swój najnowszy produkt - terminal AURORA – PRO oraz rozwiązania technologiczne, które już wkrótce mogą zrewolucjonizować globalny rynek kosmiczny. Targi są również okazją do zaprezentowania nowej strategii spółki – "Droga do gwiazd", która zakłada, że Thorium stanie się jednym z kluczowych dostawców satelitów telekomunikacyjnych, zarówno cywilnych, jak i wojskowych, w Europie w ciągu najbliższych 3-5 lat.
Na tegorocznym MSPO, Thorium Space zaprezentuje swoje najnowsze osiągnięcie – terminal Aurora Pro, który został stworzony z myślą o najbardziej wymagających zastosowaniach wojskowych i rządowych. Terminal ten, oparty na zaawansowanej technologii cyfrowej, wyróżnia się wyjątkową wytrzymałością, wydajnością oraz zdolnością do zapewnienia bezpiecznej łączności w każdych warunkach.
- Thorium Space oferuje nie tylko z innowacyjne urządzenia, ale również z kompletną usługę satelitarną. Klient otrzymuje gotowe rozwiązanie, które działa od razu po uruchomieniu, bez potrzeby dodatkowych umów czy integracji z innymi operatorami – informuje Paweł Rymaszewski, założyciel i prezes Thorium Space. Thorium Space, które przeszło transformację z firmy R&D w pełnoprawnego producenta gotowych technologii, i dąży do przełamania monopolistycznej struktury rynku kosmicznego. Spółka planuje produkować satelity telekomunikacyjne na orbitę geostacjonarną (GEO) o masie od kilkuset kilogramów do kilku ton, łamiąc status quo w tej branży.
Obecnie Thorium Space pracuje nad kilkoma kluczowymi projektami, w tym nad nowatorskim satelitą geostacjonarnym 39E dla operatora Hellas Sat. Kolejnym krokiem jest integracja technologii laserowej łączności z teleportami (GateWays), co podniesie poziom cyberbezpieczeństwa i odporności na zakłócenia. Jest to rozwiązanie unikalne na skalę światową, które po raz pierwszy zostanie zastosowane właśnie przez Thorium. Strategia spółki do 2030 roku zakłada również rozwój usług typu satellite as a service, co wpisuje się w dążenie do stania się liderem na rynku SATCOM i MILSATCOM. Thorium Space stawia na rozwój w Polsce, bazując na lokalnych, wysoko wykwalifikowanych inżynierach, co stanowi ważny element w budowie globalnej pozycji spółki.
- Thorium Space zaprasza do odwiedzenia swojego stoiska na MSPO 2024, gdzie będzie można zapoznać się z najnowszymi osiągnięciami firmy oraz jej planami na przyszłość - dodaje Ewa Poławska, Chief Communication & Public Affairs Officer Thorium Space S.A.
Kontakt dla mediów:
Ewa Poławska
Chief Communication & Public Affairs Officer Thorium Space S.A.
tel. +48 789 25 610, e-mail: ewa.polawska@thoriumspace.com
lub
Biuro prasowe Thorium Space S.A.
Sylwia Kuligowska, agencja SCOPE PR
tel. 692444406, e-mail: s.kuligowska@scopepr.pl
Thorium Space S.A.
Jesteśmy firmą z sektora zaawansowanych systemów komunikacji satelitarnej, projektującą nowatorskie rozwiązania technologiczne w zakresie konstruowania pojazdów kosmicznych i inteligentnych anten macierzowych, mających zastosowanie w branży kosmicznej i obronności. Nasze rozwiązania kierujemy do szeroko pojętego przemysłu, w którym komunikacja satelitarna odgrywa kluczowe znaczenie, a wśród kontrahentów spółki, znajdują się światowi dystrybutorzy najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych i twórcy oprogramowania obliczeniowego. Obecnie prowadzimy intensywne prace badawcze. Jesteśmy laureatem „Orła Innowacji” dziennika Rzeczpospolita w kategorii „Najlepsze rozwiązanie technologiczne - projekt”.
https://thorium.space

IV Italian-Polish Aerospace Forum

DEMONSTRACJA FUNKCJONALNOŚCI TERMINALA AURORA THORIUM SPACE
Wzbij się w niebo z Flyport by Baltona!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.