Pomyśl o odnowionym telefonie z okazji Światowego Dnia Recyklingu
38PR & Content Communication
Gdańska 47/49 budynek D
90-729 Łódź
paulina.stepien|38pr.pl| |paulina.stepien|38pr.pl
505 313 324
www.38pr.pl
W przededniu Światowego Dnia Recyklingu, który przypada na 18 marca, warto więc odpowiedzieć sobie na pytanie, czy w tej sytuacji nie postawić na rozwiązanie ekonomiczne i ekologiczne, wpisujące się w trend circular economy, czyli kupić telefon odnowiony. Polska firma Digital Care, która od 2012 roku chroni urządzenia mobilne, intensywnie rozwija ten profil swojej działalności.
Według ekspertów globalny rynek urządzeń używanych i odnawianych będzie w najbliższych latach rósł w tempie co najmniej 10%[1]. Urządzenia odnawiane można coraz częściej znaleźć w ofercie telekomów, sieci handlowych, czy nawet samych producentów.
„Jako firma, która od lat funkcjonuje na polskim i zagranicznych rynkach usług dodanych dla urządzeń mobilnych, dostrzegamy poważny problem z dostępnością nowych telefonów. Oznacza to palącą potrzebę znalezienia rozwiązań alternatywnych. Jako Digital Care rozwijamy naszą działalność w nowym, choć można powiedzieć, że naturalnym dla wielu branż, kierunku. Stworzyliśmy linię biznesową, która odpowiada za tzw. „drugie życie” telefonu, czyli odkup urządzeń używanych, ich odnawianie i sprzedaż urządzeń odnowionych. W naszej ocenie istnieją duże perspektywy dla tej kategorii urządzeń. Już dziś zwracają się do nas duże, ekologicznie świadome organizacje, chcące nabyć duże partie odnowionych smartfonów najwyższej jakości, nieodbiegających jakością od telefonów nowych, czyli w tzw. stanie (grade) A+ i A” – powiedział Tomasz Nowak, Head of Circular Economy w Digital Care.
Odnowione, czyli eko
Konsumenci coraz chętniej sięgają po produkty z rynku wtórnego. Potwierdza to rosnąca popularność platform ułatwiających sprzedaż, wymianę lub zakup produktów z tzw. „drugiej ręki”. W trend circular economy od kilku lat intensywnie włączają się najwięksi rynkowi gracze. Celem jest ograniczenie produkcji, która ma negatywny wpływ na środowisko naturalne. W ten trend wpisuje się obecnie również branża smartfonów. Odnawianie już wprowadzonych na rynek telefonów pozwala, między innymi, zminimalizować zużycie surowców, ilość wyprodukowanych e-odpadów oraz emisję gazów cieplarnianych. Warto o tym przypominać zwłaszcza w kontekście zbliżającego się Światowego Dnia Recyklingu.
Jak wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Digital Care, świadomość co można zrobić ze starym telefonem jest wciąż zbyt niska. Blisko połowa respondentów (49,2%) przyznała, że swój ostatni, nieużywany telefon komórkowy nadal trzyma w domu, jedna trzecia odsprzedała go, a 13,6% oddało do specjalnie wyznaczonego punktu. Zdecydowana większość badanych, bo aż 84,8% za najbardziej niebezpieczną dla środowiska część telefonu uważa baterię, a ponad połowa (57,7%) jest świadoma, że w telefonach znajdują się też inne, cenne surowce, które mogą być odzyskiwane i ponownie wykorzystywane. Pomimo świadomości możliwości recyklingu telefonów komórkowych, respondenci nie wiedzieli, gdzie mogliby oddać niepotrzebny telefon (67,9%). Osoby, które potrafiły wymienić miejsca zbiórki zużytych telefonów komórkowych najczęściej wskazywały na komisy, punkty zbiórki elektrośmieci oraz salony operatorów komórkowych[2].
Wiesz, co kupujesz
Decydując się na zakup odnawianego smartfona warto zwrócić uwagę na wspomniane już grade’y, czyli poziomy odnowienia telefonów. Rozróżnia się wśród nich 3 kategorie: A, B i C.
„Kategoria „A” to w pełni funkcjonalny telefon, którego ekran nie zawiera tzw. martwych pikseli, czyli obraz jest idealny. Na zewnętrznej obudowie możliwe są prawie niezauważalne ślady użytkowania jak np. 2-3 bardzo płytkie małe ryski. W przypadku kategorii „A+” tych śladów użytkowania nie ma wcale. Dla kategorii „B” dopuszczalne są maks. trzy głębsze ryski i maks. pięć płytkich rysek. Nie ma żadnych obić i wgnieceń, ani martwych pikseli. Telefon jest w pełni funkcjonalny. Kategoria „C” dotyczy nadal w pełni funkcjonalnego telefonu, który może posiadać maks. pięć martwych pikseli, a na zewnętrznej obudowie płytkie i głębokie rysy, możliwe otarcia i wgniecenia. Wszystkie telefony odnowione przez Digital Care posiadają przynajmniej 12-miesięczną gwarancję” – powiedział Tomasz Nowak z Digital Care.
Kluczem do sukcesu na tym rynku są przede wszystkim jakość i profesjonalizm, których nie mogą zagwarantować niewielkie firmy lub osoby, wystawiające używane produkty na popularnych aukcjach w internecie.
„Doświadczenia zdobyte w pracy z największymi telekomami oraz unikalny know-how w zakresie organizacji napraw smartfonów dla naszych klientów pozwoliły nam wypracować model działania, w którym oferujemy najwyższą jakość sprzętu. W naszych serwisach największych globalnych marek smartfonów uruchomiliśmy dodatkowe linie zajmujące się odnawianiem smartfonów, dzięki czemu możemy bardzo precyzyjnie kontrolować jakość sprzętu od momentu jego pozyskania do ponownego wprowadzenia na rynek” – dodał Tomasz Nowak.
[1] https://www.mordorintelligence.com/industry-reports/used-and-refurbished-smartphone-market
[2] Raport: Diagnoza potrzeb i oczekiwań użytkowników telefonów komórkowych w zakresie nowych innowacyjnych usług, styczeń 2021

Seria HONOR 400 - zaawansowana technologia AI w zasięgu każdego użytkownika

Eksperci uspokajają: poziom pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez stacje bazowe operatorów komórkowych w Polsce na niskim poziomie

Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.