Płatności zbliżeniowe BLIK dostępne także w Alior Mobile na smartfonach Huawei
Aplikacja Alior Mobile to kolejna aplikacja bankowa, która umożliwia wygodne płatności zbliżeniowe BLIK, także użytkownikom smartfonów z usługami Huawei.
Płatności zbliżeniowe BLIK to nowe rozwiązanie, które jest stopniowo udostępnianie jego użytkownikom. Do realizacji tych płatności nie jest potrzebna karta płatnicza, ani nie trzeba logować się do aplikacji banku – wystarczy jedynie odblokować smartfon (wyposażony w NFC) i przyłożyć go do terminala.
– Aplikacja Alior Mobile ma wspierać naszych klientów w ich codziennym życiu, dlatego stale rozwijamy jej możliwości. Ścisła współpraca Alior Banku z Huawei i obecność aplikacji w AppGallery pozwala poznać nasze produkty i usługi coraz większej liczbie użytkowników smartfonów. To właśnie z myślą o nich chcemy zapewniać w aplikacji Alior Mobile wygodny dostęp do produktów finansowych, również tych pozabankowych, takich jak kupowanie biletów komunikacji miejskiej, opłacanie parkowania czy automatyczne płatności za przejazd przez bramki na autostradach, a teraz także dostęp do płatności zbliżeniowych BLIK – mówi Michał Targoński, dyrektor Działu Systemów Digital w Alior Banku.
Aplikacja Alior Banku – Alior Mobile – dostępna jest w AppGallery od grudnia zeszłego roku,
a zintegrowana z usługami Huawei została pod koniec września bieżącego roku. Od tego momentu użytkownicy najnowszych smartfonów marki z Huawei Mobile Services mogą korzystać z funkcji Alior Mobile. Smartfony zintegrowane z HMS to najnowszy fotograficzny smartfon Huawei nova 9, a także Mate 40 i Mate 40 Pro, telefony z serii P40 oraz Y – Y6p i Y5p, P smart 2021, smartfony z serii Mate 30, a także innowacyjny, składany smartfon Mate Xs.
Alior Bank to bank uniwersalny, obsługujący wszystkie segmenty rynku. W swojej działalności łączy zasady tradycyjnej bankowości z innowacyjnymi rozwiązaniami, dzięki którym systematycznie wzmacnia pozycję rynkową i wyznacza nowe kierunki rozwoju sektora. Celem Alior Banku jest stały rozwój aplikacji mobilnej, wyjście poza ramy bankowości i stworzenie w niej ekosystemu usług pozabankowych, z których klient będzie mógł wygodnie korzystać o każdej porze, bez względu na to, gdzie się znajduje. Dlatego w Alior Mobile sukcesywnie dodawane są kolejne rozwiązania własne oraz partnerów zewnętrznych, dzięki którym aplikacja Alior Mobile zyskuje nowych użytkowników. Na koniec III kwartału 2021 roku ich liczba wynosiła już 704 tys., co oznacza wzrost o 20 proc. r/r.
Huawei AppGallery to sklep, który globalnie oferuje dostęp do ponad 141 tysięcy aplikacji zintegrowanych z HMS, a więc w pełni funkcjonalnych na urządzeniach Huawei opartych o autorski system usług mobilnych. W Polsce dostępnych jest 1700 aplikacji polskich dostawców, w tym
7 aplikacji banków zintegrowanych z HMS, oraz ponad 34 tysiące aplikacji dostępnych dla polskich użytkowników. Każdego miesiąca ze sklepu korzysta ponad 550 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie. Sklep jest częścią ekosystemu opartego na Huawei Mobile Services (HMS), w skład którego wchodzą takie usługi jak Chmura, Przeglądarka i Motywy. Kluczem do ekosystemu HMS jest ID Huawei, czyli cyfrowy identyfikator użytkownika umożliwiający szybki i łatwy dostęp do usług na urządzeniach Huawei.

Seria HONOR 400 - zaawansowana technologia AI w zasięgu każdego użytkownika

Eksperci uspokajają: poziom pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez stacje bazowe operatorów komórkowych w Polsce na niskim poziomie

Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.