„Moments” – jak zangażowanie klienta przekuć w dodatkowe zyski
Moments, autorskie rozwiązanie IT od Infobip wprowadzone na rynek we wrzesniu, w ramach jednej platformy integruje i automatyzuje komunikację z klientem poprzez kanały takie jak WhatsAPP, Viber, Facebook Messenger, ale też e-mail, SMS, push mobilny czy RCS. Zdaniem Infobip, zmiany które zachodzą obecnie w biznesie w postaci postępującej cyfryzacji i coraz większego zaangażowania w handel e-commerce, wywierają na firmy presję w kierunku szybkiego rozwoju kanałów komunikacji z klientami. Pandemia i obowiązki izolacji, które są zjawiskami globalnymi, jeszcze bardziej wzmocniły ten trend – a wiele z kanałów online nierzadko stało się pierwszym frontem w zakresie sprzedaży czy obsługi klienta.
„W dobie wracających ograniczeń spowodowanych wzrostem zakażeń na koronawirusa kanał e-commerce znowu staje się enklawą dla handlu. Rozwijał się on intensywnie już od dłuższego czasu, ponieważ zmieniają się również nawyki klientów. Wraz z postępującą cyfryzacją obejmujacą nie tylko biznes, ale i codzienne życie powinny się również zmieniać priorytety komunikacyjne firm. Obecnie, w niezwykle konkurencyjnym środowisku biznesowym ponadprzeciętne efekty wymagają często konieczności zrozumienia preferencji i potrzeb klienta w o wiele większym wymiarze niż wcześniej. A klient , który ma możliwość konsultacji z lekarzem za pomocą WhatsApp, może zechcieć również za pomocą tego kanału kupić buty, złożyć reklamację czy odnowić polisę ubezpieczeniową. Firmy, które w porę dostrzegły tę zmianę, w specyficznych sytuacjach takich jak lockdown i ekspansja wirusa zyskują podwójnie, bo nie dość, że potrafią zapewnić ciągłość komunikacji z klientem nawet w warunkach izolacji, to jeszcze są w stanie w ten sposób realizować część swoich statutowych procesów takich jak chociażby sprzedaż. W tak wymagających czasach jak obecne jest to istotna przewaga konkurencyjna” – mówi Robert Włodarski, Senior Sales Manager z Infobip.
Za sprawą autorskiego rozwiązania od Infobip wszelkie kampanie marketingowe mogą być realizowane na dużą skalę, analizowane i na bieżąco modyfikowane jeśli zachodzi taka potrzeba. „Moments” daje też firmie możliwość natychmiastowej reakcji na działania klientów związane z marką, a także, dzięki zaimplementowanym testom A/B, weryfikacji, które komunikaty i kanały najbardziej angażują jej klientów.
Rozbudowane narzędzia analityczne pozwalają agregować dane otrzymywane z wielu źródeł i tworzyć dzięki temu bogatsze profile klientów. Dzięki zintegrowaniu w obrębie jednej platformy najpopularniejszych kanałów komunikacyjnych na świecie, marki mogą za pomocą spersonalizowanych treści trafiać do różnych grup odbiorców. Infobip zauważa, że klienci w coraz większym stopniu, widząc dużą aktywność reklamową poszczególnych marek w sieci, zakładają, że mogą skontaktować się z firmą w pełni zdalnie. „Moments” to rozwiązanie pozwalające wykorzystać to zjawisko, przy jednoczesnym zachowaniu efektywnego przechodzeniu między różnorodnymi kanałami.
***
O firmie Infobip
Infobip umożliwia firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny preferowany przez użytkownika końcowego kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip tworzy płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ludźmi, a także ułatwia integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, Infobip działa w oparciu o sieć ponad 60 biur na sześciu kontynentach, oferując wewnętrzną platformę komunikacyjną, z pośrednictwem której klienci mogą docierać do ponad sześciu miliardów urządzeń mobilnych w ponad 190 krajach połączonych z ponad 800 sieciami telekomunikacyjnymi. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej, aplikacjami do przesyłania wiadomości, bankami, serwisami społecznościowymi, firmami technologicznymi i agregatorami.
www.infobip.com

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Ochrona środowiska
Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii

Według różnych szacunków w Polsce powstaje od 60 do nawet 200 tys. t odpadów medycznych. Wymagają one specjalnego trybu postępowania, innego niż dla odpadów komunalnych – jedyną dopuszczalną i obowiązującą w świetle polskiego prawa metodą jest ich spalanie. Obecnie zakłady przetwarzania odpadów to nowoczesne instalacje połączone z odzyskiem energii. Termiczne przekształcenie odpadów może też być elementem gospodarki o obiegu zamkniętym.
Problemy społeczne
Poziom wyszczepienia Ukraińców jest o 20 pp. niższy niż Polaków. Ukraińskie mamy w Polsce wskazują na szereg barier

Różnice w kalendarzu szczepień, bariery językowe, nieznajomość polskiego systemu szczepień oraz obawy przed skutkami ubocznymi szczepionek – to jedne z najczęstszych problemów, które prowadzą do tego, że poziom wyszczepienia Ukraińców w Polsce jest niższy niż Polaków. To może mieć wpływ na bezpieczeństwo zdrowotne w całym kraju. Fundacja Instytutu Matki i Dziecka podejmuje inicjatywę mającą budować postawy proszczepienne wśród imigrantów.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.