Komunikaty PR

Kampania marki Motorola nagrodzona w konkursie Effie Awards 2023

2023-11-08  |  13:30
Biuro prasowe

8 listopada 2023 r. – Motorola otrzymała prestiżową nagrodę Effie Awards 2023 w kategorii Consumer Goods za kampanię „Nie daj się zdefiniować #odkryjswójkolor”. Marka wraz z ambasadorami skupiła się na promocji ważnych dla pokolenia Z wartości, wśród których kluczowe były otwartość oraz różnorodność. Kampania towarzyszyła premierze smartfona motorola edge 30 neo.

Projekt realizowany był jesienią 2022 roku w ramach współpracy marki Motorola oraz bezkompromisowych artystów młodego pokolenia – Margaret, Tymka, Natalii Nykiel oraz Young Multiego. Za realizacją kampanii w obszarze digital oraz social media stała agencja Tigers, dla której było to zwieńczenie kilkumiesięcznej pracy nad konceptem kreatywnym całego przedsięwzięcia. Działania PR realizowała agencja Rumour, natomiast zakupem mediów zajęła się agencja Assembly. W ramach kampanii w sieci pojawiły się filmy wideo z ambasadorami, w których pokazali oni prawdziwych siebie oraz opowiadali o tym, co jest dla nich istotne – prezentując nieznane dotąd fragmenty ich prywatnego, pozascenicznego życia.

Celem „Nie daj się zdefiniować #odkryjswójkolor” jako kampanii było przekonanie opinii publicznej do tego, że mylne postrzeganie oraz definiowanie innych bez zgłębienia się w ich historię, stanowi dziś poważne wyzwanie społeczne. Marka podjęła wyzwanie, w którym jej ambasadorzy zaangażowali się w promowanie wartości mających być odpowiedzią na takie szufladkowanie – otwartości oraz różnorodności.

Dzięki narracji jaką udało nam się w tej kampanii zbudować, nie tylko osiągnęliśmy nasze cele sprzedażowe, ale również je przebiliśmy! Przy tym projekcie jako marka również odkryliśmy siebie na nowo, nie tylko wprowadzając na rynek nowe produkty, w nowych kolorach, lecz również docierając do nowej, młodszej grupy docelowej - mówi Anna Staszyńska, Head of Marketing w Motorola.

Brązowa statuetka w kategorii Consumer Goods to pierwsza nagroda Effie dla marki Motorola. W czerwcu bieżącego roku za tę samą kampanię Motorola otrzymała statuetkę Golden Arrow w kategorii wyzwanie marketera - product launch.

- Effie Awards to najbardziej prestiżowy konkurs efektywności marketingowej, a statuetka Effie jest marzeniem każdego marketera. Pękam z dumy, że kampania, którą stworzyliśmy wspólnie z Anną Staszyńską z Motorola Polska została doceniona przez Kapitułę konkursu. A nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa! W kolejnej odsłonie kampanii, tym razem pod nazwą "Odkryj Ocean Możliwości", której pomysłodawczynią jest Karolina Zduńczyk, jako jeden z ambasadorów marki zadebiutował niedawno Krzysztof Zalewski. I jeżeli chodzi o efektywność, to planujemy tu bicie kolejnych rekordów - dodaje Karolina Kawska, CEO Tigers.

- „Nie daj się zdefiniować #odkryjswójkolor” to bez wątpienia bardzo interesująca kampania, będąca wyzwaniem zarówno od strony realizacyjnej jak i ze względu na swój społeczny wydźwięk. Współpraca z klientem i partnerskimi agencjami przy projektach, gdzie można połączyć cele z promowaniem uniwersalnych wartości, daje nie tylko poczucie solidnie wykonanej pracy, ale również zwyczajną ludzką satysfakcję ze zrobienia czegoś dobrego – tłumaczy Błażej Siwy, Managing Partner w agencji Rumour.

- Jesteśmy dumni, że Assembly mogło być częścią większego zespołu, który był w stanie osiągnąć sukces w tak prestiżowym konkursie jak Effie Awards. To była jedna z pierwszych naszych wspólnych kampanii z Motorolą i jestem pewna, że tak mocnych projektów przed nami znacznie więcej! Cieszy nasz zarówno sama statuetka, ale także satysfakcja klienta ze współpracy z nami oraz innymi zaangażowanymi w projekt agencjami. Niewątpliwie partnerska relacja oraz praca w tak kreatywnym zespole daje motywację na więcej. Jest mi niezmiernie miło, że „Nie daj się zdefiniować #odkryjswójkolor” jako kampania przebiła się do opinii publicznej, osiągnęła nie tylko zasięgi i cele sprzedażowe, ale także swoje cele społeczne – komentuje Natalia Plawgo, CEE Media Director, Assembly Global.

Dodatkowe informacje:

  • Lista nagrodzonych kampanii (Effie Awards 2023): https://awards.effie.pl/nagrodzeni-2023/
  • Szczegóły nagrodzonej kampanii marki Motorola: https://konkursy.sar.org.pl/nominacje/effie/zg/11205
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Telefony Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce Biuro prasowe
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
Telefony Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów
2025-03-26 | 10:30

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów

Kary na kwotę niemal ćwierć miliarda złotych od UOKiK dla firm telekomunikacyjnych w latach 2020-2024 za naruszenie praw konsumentów – między innymi za wprowadzenie
Telefony iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii
2025-03-03 | 11:30

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii

Apple zaprezentowało kolejną odsłonę swojego flagowego smartfona – iPhone’a 16. Tegoroczna wersja wprowadza istotne udoskonalenia w zakresie wydajności, aparatu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Konsument

Luka cyrkularności w Polsce wynosi 90 proc. Jesteśmy dopiero na początku drogi do obiegu zamkniętego

Gospodarka obiegu zamkniętego (GOZ), inaczej gospodarka cyrkularna, to model gospodarczy, który dąży do minimalizacji odpadów i maksymalnego wykorzystania zasobów. Na razie polska gospodarka osiągnęła cyrkularność w nieco ponad 10 proc., więc mamy dużo do nadrobienia. Tym bardziej że pojawiają się kolejne unijne regulacje, które wymuszą na nas przyspieszenie procesu dochodzenia do GOZ. Jedną z nich jest rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR), które zacznie obowiązywać od sierpnia 2026 roku.

Konsument

Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.

Ochrona środowiska

UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji

Transformacja w kierunku gospodarki neutralnej klimatycznie może być silnikiem wzrostu gospodarczego. Dzięki rozmowom prowadzonym podczas polskiej prezydencji, żeby nie traktować transformacji energetycznej w oderwaniu od kwestii konkurencyjności, Komisja Europejska przedstawiła Kompas Konkurencyjności czy inicjatywę Clean Industrial Deal. Oba te dokumenty proponują konkretne rozwiązania, jak łączyć te dwa procesy. Kluczowe, co szczególnie podkreśla biznes, jest obniżenie cen energii.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.