Historyczne osiągnięcie realme – 200 milionów dostarczonych smartfonów
Od swojego debiutu na dynamicznym globalnym rynku w 2018 roku, gdzie funkcjonowało ponad 701 marek smartfonów, realme nieustannie dąży do ugruntowania swojej pozycji wśród topowych producentów telefonów. W 2021 roku, czyli zaledwie w 37 miesięcy swojej obecności na światowy rynek, firma dostarczyła 100 milionów smartfonów, zdobywając uznanie i rozpoczynając dynamiczny etap wzrostu.
Według danych Canalys w 2022 roku realme Europe zajęło czwartą pozycję wśród marek smartfonów z imponującym wzrostem na poziomie 8% - była to jedyna marka notująca wzrost w tamtym czasie. Koncentrując się na liniach produktów takich jak seria GT oraz serie numeryczne, realme nie tylko zdobyło pozycję w TOP 4 na rynku europejskim w 2023 roku według raportu Counterpoint, ale także utrzymało swoją pozycję jako jedyna rosnąca marka smartfonów.
Planując rok 2024, realme zamierza znacząco zwiększyć inwestycje w badania i rozwój, prognozując wzrost wydatków w tej dziedzinie o 470%. Dążąc do stania się liderem w dziedzinie technologii, producent planuje intensywną współpracę z ponad 33 wiodącymi partnerami międzynarodowymi.

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów

iPhone 16 – wszystko, co warto wiedzieć o nowej serii
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Luka cyrkularności w Polsce wynosi 90 proc. Jesteśmy dopiero na początku drogi do obiegu zamkniętego
Gospodarka obiegu zamkniętego (GOZ), inaczej gospodarka cyrkularna, to model gospodarczy, który dąży do minimalizacji odpadów i maksymalnego wykorzystania zasobów. Na razie polska gospodarka osiągnęła cyrkularność w nieco ponad 10 proc., więc mamy dużo do nadrobienia. Tym bardziej że pojawiają się kolejne unijne regulacje, które wymuszą na nas przyspieszenie procesu dochodzenia do GOZ. Jedną z nich jest rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR), które zacznie obowiązywać od sierpnia 2026 roku.
Konsument
Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.
Ochrona środowiska
UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji

Transformacja w kierunku gospodarki neutralnej klimatycznie może być silnikiem wzrostu gospodarczego. Dzięki rozmowom prowadzonym podczas polskiej prezydencji, żeby nie traktować transformacji energetycznej w oderwaniu od kwestii konkurencyjności, Komisja Europejska przedstawiła Kompas Konkurencyjności czy inicjatywę Clean Industrial Deal. Oba te dokumenty proponują konkretne rozwiązania, jak łączyć te dwa procesy. Kluczowe, co szczególnie podkreśla biznes, jest obniżenie cen energii.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.