Aplikacja iTaxi pierwszą polską aplikacją zintegrowaną z Petal Maps
Aplikacja iTaxi, jedna z najpopularniejszych w Polsce aplikacji do zamawiania przejazdów, już wkrótce zostanie zintegrowana z Petal Maps, autorskimi mapami Huawei. Huawei i iTaxi pracują również nad wersją aplikacji na smartwatche Huawei z serii Watch 3, która dostępna będzie już pod koniec roku.
Huawei i iTaxi pracują również nad wersją aplikacji na smartwatche Huawei z serii Watch 3 – użytkownicy będą mogli z niej korzystać już pod koniec roku.
Podczas konferencji Huawei Developer Conference (HDC.Europe), która odbyła się na początku listopada w ramach Web Summit 2021 w Lizbonie, przedstawiciele iTaxi oficjalnie ogłosili zbliżającą się integrację ich aplikacji z Petal Maps. Już w grudniu użytkownicy najnowszych smartfonów Huawei z HMS, w tym najnowszego Huawei nova 9, będą mogli korzystać z map Petal oraz zamawiać przejazdy iTaxi z poziomu map. Do końca roku aplikacja iTaxi ma być także dostępna na smartwatchach Huawei z serii Watch 3.
Aplikacja iTaxi była jedną z pierwszych polskich aplikacji do zamawiania przejazdów zintegrowaną
z Huawei Mobile Services. Dla użytkowników smartfonów z HMS dostępna jest od czerwca 2020 roku.
- Naszym celem zawsze była szeroka dostępność usług, dlatego nie mogło nas zabraknąć na platformie AppGallery, jak również w Petal Maps. Mobility as a Service (MaaS) to koncepcja, która zakłada odejście od prywatnych środków transportu na rzecz mobilności świadczonej jako usługa. Nasza współpraca z Petal Maps świetnie wpasowuje się w tę koncepcję. Następnym krokiem w naszej współpracy z Huawei będzie zapewnienie użytkownikom jeszcze większej możliwości kontroli i wygody w zamawianiu przejazdów dzięki integracji naszej aplikacji z zegarkiem – mówi Gaweł Boguta, dyrektor IT, członek zarządu iTaxi.pl S.A.
Konferencja Huawei Developer Conference przyciągnęła ponad 300 deweloperów i liderów biznesu, którzy wymieniali się doświadczeniami związanymi z rozwojem Huawei Mobile Services. Wśród zaproszonych partnerów było wielu przedstawicieli branż, takich jak e-commerce, transport, płatności mobilne czy zdrowie, a także firmy współpracujące z Huawei w ramach rozwoju HMS Core i Huawei Ads.
Podczas konferencji Huawei zaprezentował również dane o rozwoju HMS, który angażuje już 5,1 miliona zarejestrowanych deweloperów na całym świecie, a liczba aplikacji zintegrowanych z HMS Core osiągnęła poziom 173 tysięcy (81% więcej niż przed rokiem). Dystrybucja aplikacji w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2021 roku wyniosła 332,1 miliarda. Każdego miesiąca ze sklepu AppGallery korzysta ponad 560 milionów użytkowników, w tym 42 miliony w Europie. Z Petal Maps
w Europie korzysta ponad 7 milionów użytkowników miesięcznie.

Seria HONOR 400 - zaawansowana technologia AI w zasięgu każdego użytkownika

Eksperci uspokajają: poziom pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez stacje bazowe operatorów komórkowych w Polsce na niskim poziomie

Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.