Komunikaty PR

18 lutego obchodzimy Dzień Baterii. Jak dbać o baterię w telefonie?

2022-02-18  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
Paulina Stępień
38PR & Content Communication

Gdańska 47/49 budynek D
90-729 Łódź
paulina.stepien|38pr.pl| |paulina.stepien|38pr.pl
505 313 324
www.38pr.pl

Jej żywotność w dużej mierze zależy od naszych nawyków. Tymczasem blisko 60 proc. badanych ładuje baterię w swoim smartfonie do 100 proc., a blisko 50 proc. czeka z ładowaniem aż poziom baterii spadnie poniżej 10 proc. W 2021 r. aż 40 proc. napraw w sieci iMad dotyczyło właśnie wymiany baterii. Aby unikać takich sytuacji, prezentujemy kilka cennych porad dotyczących użytkowania tej części smartfona.

 

1. Co za dużo to niezdrowo

Z badania[1] przeprowadzonego przez iMad, autoryzowanego sprzedawcę i serwis urządzeń firmy Apple w Polsce, wynika, że aż 58 proc. z nas ładuje telefon do 100 proc., 45 proc. pozostawia urządzenie podłączone do ładowarki przez całą noc, a 48 proc. użytkowników o ładowanie dba dopiero w momencie, gdy poziom baterii w telefonie spada poniżej 10 proc. A to duży błąd, który wpływa na kondycję naszej baterii, a co za tym idzie jej żywotność.

Na szczęście, jak wynika z badania, o odłączaniu z kontaktu, gdy urządzenie osiągnie pożądany poziom naładowania, pamięta 39 proc. użytkowników.

Według specjalistów najlepiej jest ładować baterię do 80 proc. jej pojemności – tak ma w zwyczaju jedynie co dziesiąty z nas. Kontrolowanie tej wartości przy każdym ładowaniu byłoby kłopotliwe. Użytkownicy iPhone’ów mają domyślnie włączoną funkcję zoptymalizowanego ładowania, która przez ostatnie 20 procent obniża natężenie prądu, co gwarantuje dłuższą żywotność akumulatora. iPhone również „uczy się” naszych nawyków i doładowanie baterii od 80 do 100% pozostawia na czas przed odłączeniem naszego urządzenia od ładowarki, czyli na przykład tuż przed naszym obudzeniem się.

2. Ciepło, cieplej, parzy!

Akumulatory w naszych telefonach nie lubią skrajnych temperatur. Optymalny zakres działania to temperatura od 0 do 35 stopni Celsjusza. W razie przegrzania lub ekspozycji na bardzo niskie temperatury, urządzenia nie tylko będą się wyłączać, również żywotność baterii może się zmniejszyć. Dlatego zawsze powinniśmy chronić smartfon przed bezpośrednim działaniem promieni słonecznych i mrozem. Co ważne, gdy wrócimy z rozładowanym z zimna telefonem do nagrzanego pomieszczenia, nie podłączajmy go od razu do ładowania. Warto poczekać ok. 30 minut, aż do momentu, gdy osiągnie ono temperaturę pokojową. Nie próbujmy też przyspieszyć ogrzewania np. kładąc telefon na grzejniku.

Zimowe temperatury często ujawniają zły stan baterii i to właśnie wtedy użytkownicy decydują się na ich wymianę. „W styczniu tego roku 80 proc. napraw zrealizowanych w serwisach iMad dotyczyła właśnie wymiany baterii. W całym 2021 roku było to ok. 40 proc. wszystkich usług serwisowych” – wyjaśnia Mateusz Kukla, szef warszawskiego serwisu iMad.

3. Tak nie ładujemy

Nie bez znaczenia dla dbałości o telefon i jego baterię jest też jakość samej ładowarki. Najlepiej wybrać tę od producenta. Jak wynika z badania, zasady tej przestrzega zdecydowana większość z nas, bo 75 proc. korzysta z ładowarki dołączonej do telefonu przy zakupie. Kolejne 13 proc. osób dokupuje inną ładowarkę u producenta swojego smartfona. Nieautoryzowane ładowarki mogą powodować przegrzanie urządzenia, uszkodzenie płyty głównej i przez to także baterii, a finalnie nawet doprowadzić do pożaru. Na takie ryzyko dziś naraża się 12 proc. użytkowników, którzy ładowarkę kupują od nieautoryzowanych producentów, w takich miejscach jak markety, stacje benzynowe i internet. Warto również pamiętać, by podczas ładowania zapewnić dostęp powietrza do smartfona i nie przykrywać go. 

4. Wymień baterię na koszt producenta

Zauważalny spadek wydajności baterii można odczuć już przy około 85 proc. jej pojemności całkowitej. Warto więc regularnie monitorować kondycję naszej baterii. Niestety połowa z nas nie ma takiego nawyku. Z badania wynika, że 30 proc. ankietowanych nigdy tego nie robi, a 21 proc. nawet nie wie, jak to zrobić. Kolejnym 32 proc. osób zdarzyło się jednorazowo sprawdzić żywotność. Regularnie czynność tę wykonuje jedynie 26 proc. posiadaczy smartfonów.

Warto pamiętać, że użytkownicy iPhone’ów mogą o baterie w swoich urządzeniach dbać w aplikacji, a ewentualne usterki naprawić w serwisie. Jeśli podczas pierwszego roku użytkowania naszego iPhone’a, poziom baterii spadnie poniżej 80 proc. przy maksymalnej liczbie 500 cyklów ładowania, producent może wymienić ją na własny koszt. Jeśli nie jesteśmy zadowoleni z działania baterii w naszym iPhonie, możemy udać się do jednego z salonów iMad, gdzie wymiana baterii wiąże się z utrzymaniem ogólnej gwarancji na telefon oraz przedłużeniem gwarancji na wymieniony komponent. Na ekspresową wymianę, trwającą do 1 godziny, można się umówić przez aplikację Booksy. Do końca lutego klienci iMad mogą również skorzystać ze specjalnego rabatu na tę usługę.  

 

Informacja o iMad Sp. z o.o.: 

iMad to autoryzowany sprzedawca i serwis urządzeń firmy Apple, działający na rynku od 10 lat. Firma posiada salony w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu i Poznaniu. Oferuje usługi dla klientów indywidualnych i firm, takie jak: ochrona urządzeń, naprawy serwisowe, w tym gwarancyjne, pakiet usług dla firm iMad@Work, usługę trade-in oraz najem sprzętu i leasing. Więcej informacji o iMad można znaleźć na www.imad.pl.

iMad jest częścią Digital Care Group, największego na polskim rynku dostawcy usług dla urządzeń mobilnych, działającego od 2012 roku. Digital Care Group współpracuje z największymi sieciami telefonii komórkowej, producentami urządzeń mobilnych oraz ich dystrybutorami. Aktualnie firma działa na 13 rynkach w Europie, Azji i Afryce. Obsługuje ponad 3,8 mln klientów na całym świecie.  


[1] Badanie DIY wykonane na platformie Omnisurv by IQS w dniach 11-14.02.2022 r.
  Próba ogólnopolska, Wiek: 18-50, N=500

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38PR & Content Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Telefony Seria HONOR 400 - zaawansowana technologia AI w zasięgu każdego użytkownika Biuro prasowe
2025-06-17 | 09:30

Seria HONOR 400 - zaawansowana technologia AI w zasięgu każdego użytkownika

Marka HONOR, globalny lider w branży technologicznej, zaprezentowała najnowszą serię smartfonów HONOR 400. Premiera ta jest nie tylko krokiem naprzód w dziedzinie
Telefony Eksperci uspokajają: poziom pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez stacje bazowe operatorów komórkowych w Polsce na niskim poziomie
2025-06-16 | 06:00

Eksperci uspokajają: poziom pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez stacje bazowe operatorów komórkowych w Polsce na niskim poziomie

Główny Inspektorat Ochrony Środowiska po raz kolejny potwierdził, że poziom pola elektromagnetycznego (PEM) w środowisku jest bezpieczny we wszystkich regionach kraju. Wyniki
Telefony Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał
2025-06-05 | 09:30

Motorola zaprasza fanów piłki nożnej na ekskluzywny konkurs związany z FIFA Club World Cup 2025™. Do wygrania pięć wyjazdów na finał i półfinał

Motorola Mobility, spółka należąca do Lenovo, ogłosiła, że jest oficjalnym smartfonowym partnerem, a Lenovo jest oficjalnym partnerem technologicznym FIFA Club World Cup 2025TM.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

IT i technologie

UE w 80 proc. technologicznie polega na innych krajach. Zależność cyfrowa od USA i Chin może być zagrożeniem dla bezpieczeństwa

Unia Europejska w alarmującym stopniu jest uzależniona od dostawców technologii z USA i Chin. W ponad 80 proc. polega na państwach trzecich w zakresie produktów cyfrowych, usług, infrastruktury oraz własności intelektualnej. – To sytuacja, która w kontekście bezpieczeństwa danych i stabilności gospodarczej jest po prostu nie do zaakceptowania – ocenia Michał Kobosko, europoseł z Polski 2050. Ogranicza to zdolność Europy do innowacji, konkurowania oraz utrzymania kontroli nad jej gospodarką cyfrową.

Prawo

Rzecznik MŚP na mocy nowej ustawy ma objąć ochroną także rolników. Na zmianach skorzystają też duże firmy

Trwają prace nad zmianą ustawy o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Jej projekt jest na etapie konsultacji i przewiduje wiele modyfikacji w obszarze kompetencji organu, który do tej pory obejmuje ochroną jedynie mikro-, małe i średnie firmy. Wraz z wejściem w życie nowej ustawy będzie mógł podejmować działania na rzecz ogółu przedsiębiorców, w tym m.in. rolników, adwokatów czy wspólników spółek. Kompetencje Rzecznika Praw Przedsiębiorców zostaną rozszerzone także m.in. w zakresie opiniowania i inicjowania przyjęcia aktów prawnych.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.