SAS dołącza do konsorcjum na rzecz bezpieczeństwa sztucznej inteligencji
„Jako twórca potężnych systemów AI, SAS rozumie nadzieje i zagrożenia związane ze sztuczną inteligencją. Jesteśmy zaangażowani w opracowywanie, wdrażanie i promowanie godnych zaufania systemów AI, które pomagają zapewnić zrównoważone i odpowiedzialne innowacje dla naszych klientów, gospodarki i społeczeństwa" - powiedział Reggie Townsend, wiceprezes ds. etyki danych w SAS. „Dzięki AISIC innowacje AI będą rozpatrywane poprzez pryzmat odpowiedzialności i współpracy. Z niecierpliwością czekamy na możliwość podjęcia wspólnych działań z innymi organizacjami i osobami na rzecz wykorzystania mocy AI dla dobra ludzkości”.
"Rząd Stanów Zjednoczonych ma do odegrania znaczącą rolę w ustanawianiu standardów i opracowywaniu narzędzi, których potrzebujemy, aby zmniejszyć ryzyko i wykorzystać ogromny potencjał sztucznej inteligencji. Prezydent Biden polecił nam wykorzystać każdą okazję, aby osiągnąć dwa kluczowe cele: ustanowić standardy bezpieczeństwa i chronić nasz ekosystem innowacji. To jest dokładnie to, w czym konsorcjum US AI Safety Institute ma nam pomóc" - powiedziała sekretarz handlu USA Gina Raimondo. „Rozporządzenie prezydenta Bidena pomoże nam zapewnić, że Ameryka znajdzie się na czele stawki, a współpracując z tą grupą liderów z branży, społeczeństwa obywatelskiego i środowisk akademickich możemy stawić czoła wyzwaniom, a także opracować pomiary i standardy, których potrzebujemy, aby utrzymać przewagę konkurencyjną Ameryki i odpowiedzialnie rozwijać sztuczną inteligencję."
W skład konsorcjum wchodzi ponad 200 firm i organizacji, które przodują w opracowywaniu i wykorzystywaniu systemów sztucznej inteligencji. Inicjatywa zapewnia również udział społeczeństwa obywatelskiego i zespołów akademickich, które kształtują zrozumienie tego, w jaki sposób sztuczna inteligencja zmienia społeczeństwo. W gronie uczestników projektu znalazły się największe firmy i innowacyjne startupy, twórcy najbardziej zaawansowanych systemów i sprzętu AI na świecie, kluczowi reprezentanci społeczeństwa obywatelskiego i społeczności akademickiej oraz przedstawiciele zawodów głęboko zaangażowanych w wykorzystanie AI. Konsorcjum obejmuje również rządy stanowe i lokalne, a także organizacje non-profit. Konsorcjum będzie również współpracować z organizacjami z innych krajów, które mają do odegrania kluczową rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa na całym świecie.
Nadchodzi bezprecedensowy moment
Sztuczna inteligencja jest integralną częścią oprogramowania SAS® od dziesięcioleci, pomagając klientom w każdej branży wykorzystać jej możliwości. Gwałtowny rozwój generatywnej sztucznej inteligencji sprawił, że tworzenie odpowiedzialnych innowacji stało się priorytetem, wymagającym kompleksowego podejścia obejmującego ludzi, procesy i technologię.
Podczas gdy w SAS zawsze dbano o etykę i jakość obsługi klienta, szybkie rozprzestrzenianie się sztucznej inteligencji skłoniło firmę do stworzenia SAS Data Ethics Practice (DEP). DEP umożliwia pracownikom SAS, klientom i szerszej społeczności analitycznej tworzenie systemów opartych na danych, które będą wspierać dobrobyt ludzi i ich sprawczość. DEP obejmuje naukowców zajmujących się danymi i specjalistów ds. rozwoju biznesu, którzy pracują ramię w ramię z ludźmi tworzącymi i rozwijającymi technologie AI.
Obejmuje to flagową platformę analityczną napędzaną sztuczną inteligencją SAS® Viya®, która oferuje możliwości wiarygodnej AI, takie jak wykrywanie stronniczości, możliwość wyjaśnienia działania modeli, audytowalność decyzji, monitorowanie, zarządzanie i odpowiedzialność. SAS oferuje również rozwiązania generatywnej sztucznej inteligencji, koncentrując się na danych syntetycznych, cyfrowych bliźniakach i dużych modelach językowych.
Infrastruktura cyfrowa w modelu subskrypcyjnym wsparciem dla firm
Zarządzanie prawami użytkowników w ważeniu laboratoryjnym
Prezent komunijny dla małego gracza
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.