Komunikaty PR

AG Motors uruchamia przełomowe inwestycje dla branży rowerowej

2019-08-21  |  16:00

AG Motors uruchamia na Podkarpaciu dwie istotne inwestycje, które przyczynią się do przełomu w branży rowerowej zarówno w Polsce, jak i w Europie. Akredytowane Centrum Badawczo-Rozwojowe (CBR) oraz zrobotyzowana produkcja ram rowerowych warte są łącznie ponad 40 mln zł. Otwarte 7 sierpnia inwestycje wpisują się w wizję przemysłu 4.0.

Pierwsza rewolucja przemysłowa stała się podstawą do wdrożenia rozwoju masowej produkcji maszyn, napędzanych siłą energii wodnej i parowej. Druga – wpłynęła na rozwój technologii i wprowadziła do produkcji energię elektryczną. Trzecia przyniosła przemysł oparty na automatyzacji i komputeryzacji. Obecnie jesteśmy świadkami kolejnego wielkiego przełomu polegającego na organizacji szybszych, bardziej elastycznych i wydajnych procesów produkcji przy zastosowaniu nowoczesnych technologii IT oraz tworzeniu nowoczesnych ośrodków badawczych i zrobotyzowanych linii produkcyjnych. W koncepcję przemysłu 4.0 wpisują się otwarte przez AG Motors Centrum Badawczo-Rozwojowe oraz zrobotyzowana fabryka ram rowerowych.

Przemysł rowerowy 4.0

AG Motors jest inteligentną, zrobotyzowaną fabryką, która integruje ze sobą świat maszyn przemysłowych, wykorzystywanych do produkcji aluminiowych ram rowerowych i komponentów kompozytowych, ze światem cyfrowym. To połączenie produkcji z doświadczeniem IT oraz sprzężenie wszystkich niezbędnych sektorów, koniecznych do stworzenia i dostarczenia innowacyjnego produktu: od zaopatrzenia, przez projektowanie i produkcję, po transport. Dzięki takim działaniom AG Motors posiada duży potencjał innowacyjny, a tym samym osiąga przewagę nad konkurencją, tworząc na potrzeby polskiego i europejskiego rynku rowerowego konkurencyjne cenowo produkty wysokiej jakości.

„Technologia produkcji ram na zautomatyzowanych liniach to innowacja na skalę światową. W tym momencie jesteśmy pierwszą w Polsce, a drugą w Europie fabryką, która będzie tworzyć aluminiowe ramy rowerowe i komponenty kompozytowe. To niezwykle ważny moment dla całej branży rowerowej, bowiem inwestycja ta w istotny sposób pozwala skrócić proces produkcji roweru. Do tej pory ramy rowerowe produkowane były poza Europą. Nasz park maszynowy pozwala na wyprodukowanie ramy w całości w jednym nieprzerwanym procesie spawalniczym. Automatyzacja daje możliwość wprowadzenia powtarzalności, tempa produkcji oraz przede wszystkim wysokiej jakości produktu finalnego. Tworząc produkty w Polsce mamy pełną kontrolę zarówno nad jakością materiału i technologii, jak i nad samym procesem produkcyjnym. To ogromny krok w tworzeniu jak najwyższej jakości ram rowerowych. Ta zmiana daje nam również wpływ na czas realizacji zamówień dla naszych klientów oraz stabilność cen” – powiedział Wiesław Marek, Prezes Zarządu AG Motors.

Innowacyjne projektowanie

Otwarte 7 sierpnia Centrum Badawczo-Rozwojowe to istotna inwestycja wpisująca się w ideę przemysłu 4.0. Zespół projektowy AG Motors stanowi grupa fachowców działających w dziedzinach takich jak m.in.: modelowanie 3D, analiza MES, projektowanie konstrukcji i urządzeń, sztuka użytkowa i grafika produktowa. Wspierany przez nowoczesne programy do zarządzania projektami oraz najbardziej zaawansowane zaplecze IT zapewnia szybką realizację zadań. Najważniejszym projektem tworzonym przez specjalistów AG Motors jest nowatorska konstrukcja ramy rowerowej, która w całości będzie produkowana w Polsce.

Zautomatyzowana produkcja

Wyposażona w najnowocześniejszy park technologiczny produkcja AG Motors pozwala skutecznie wdrażać założenia opracowane przez projektantów i konstruktorów w Centrum Badawczo-Rozwojowym. Dzięki wykorzystaniu przy produkcji technologii haptycznej, czyli mechanicznego komunikowania się z użytkownikami za pomocą zmysłu dotyku przy użyciu zmieniających się sił, wibracji i ruchów, inżynierowie AG Motors uzyskują pełną komunikację człowieka z maszyną, w wyniku czego możliwe jest wytworzenie dowolnego kształtu. To niezwykle ważny proces w samej produkcji, ponieważ dzięki niemu fabrykę opuszczają ramy rowerowe, charakteryzujące się dokładnością wykonania i powtarzalnością.

„Zautomatyzowana linia produkcyjna i nowoczesny park maszynowy są w stanie osiągać niezwykle dużą wydajność w ciągu doby, nie tylko jeśli chodzi o produkcję ram, ale również o pozostałe elementy takie jak np. obręcze kół rowerowych. W ciągu doby jesteśmy w stanie wyprodukować ponad 4.000 szt. obręczy. To niezwykle ważne parametry w przypadku produkcji na skalę masową, którą rozpoczyna AG Motors” – podkreśla Wiesław Marek, Prezes Zarządu AG Motors.

Plany na przyszłość

AG Motors rozpoczyna działania dla branży rowerowej na skalę masową. W przyszłości zrobotyzowaną fabrykę opuszczać będą kolejne komponenty rowerowe, takie jak wsporniki siodełek czy kierownice. Obecnie trwają prace nad wdrożeniem do masowej produkcji ram kompozytowych.

AG Motors, jako jedyna firma w Europie, do produkcji ram wykorzystuje w pełni zautomatyzowane stanowiska spawalnicze. Uruchomiona w ramach inwestycji zrobotyzowana produkcja ram rowerowych pozwoli równolegle produkować 6 ram różnego typu. Oznacza to, że w ciągu doby fabrykę opuści nawet do 1,5 tys. sztuk ram rowerowych, co w skali roku daje potencjał produkcyjny ponad 400 tys. sztuk. Produkowane ramy docelowo mają trafiać na dynamicznie rozwijające się rynki europejskie.

Współpraca z ośrodkami naukowymi i finansowanie inwestycji

Centrum Badawczo-Rozwojowe i zrobotyzowana produkcja ram rowerowych powstały przy współpracy z ośrodkami naukowymi: Akademią Górniczo-Hutniczą im. Stanisława Staszica w Krakowie, Instytutem Metalurgii Inżynierii Materiałowej PAN oraz Politechniką Rzeszowską.

Projekt Centrum Badawczo-Rozwojowego współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej. Te inwestycje: Akredytowane Centrum Badawczo-Rozwojowe (CBR) oraz zrobotyzowana produkcja ram rowerowych warte są łącznie ponad 40 mln zł.

Fakty i liczby na temat inwestycji AG Motors:

  • AG Motors działa od 2009 roku.
  • 2009-2013 - AG Motors pracuje nad konstrukcją radialnych zacisków hamulcowych, systemów stalowych oplotów dla przewodów hamulcowych, ergonomią ram rowerowych, obniżaniem wagi elementów konstrukcyjnych oraz budową prototypowych pojazdów elektrycznych wraz z systemami napędowymi.
  • 2016 - AG Motors zgłasza do ochrony patentowej ramę rowerową z systemem tłumienia tylnego koła.
  • 2016 – AG Motors rejestruje patent obręczy koła rowerowego.
  • 2019 – obecnie powierzchnia zakładu produkcyjnego AG Motors to ponad 6.100 m2.
  • Zatrudnienie: do 200 osób.

Potencjał produkcyjny i wydajność:

  • Ramy rowerowe: 1.500 sztuk ram rowerowych na dobę, co daje ponad 400 tys. sztuk w skali roku.
  • Obręcze kół rowerowych: ponad 4.000 sztuk w ciągu doby
  • Do tej pory ramy używane przez większość producentów rowerowych produkowane były poza Europą, a czas od ich zamówienia do otrzymania trwał do 180 dni.
  • Dzięki uruchomieniu produkcji w Polsce cały proces produkcji ramy będzie trwał 30 dni.
  • Dzięki nowoczesnym drukarkom 3D wyprodukowanie prototypu każdej ramy trwa niespełna dobę, co w znaczny sposób pozwala przyspieszyć proces wdrożenia ramy do produkcji.
  • W AG Motors aktualnie pracuje 137 osób, a docelowo zatrudnienie znajdzie do 200 osób. Z uwagi na specjalizację część kadry stanowią wysoko wykwalifikowani inżynierowie specjalizujący się w projektowaniu i inżynierii materiałowej.
  • Centrum Badawczo-Rozwojowe oraz zrobotyzowana fabryka to inwestycje warte ponad 40 mln zł, współfinansowane ze środków Unii Europejskiej.
  • AG Motors prowadzi m.in. testy zmęczeniowe i udarowe komponentów rowerowych.
  • W przyszłości zrobotyzowaną fabrykę opuszczać będą inne komponenty rowerowe, takie jak wsporniki siodełek oraz kierownice.
  • Obecnie trwają prace nad nowatorską ramą rowerową.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie OKI na targach FestiwalDruku.pl 2019 Biuro prasowe
2019-09-13 | 12:15

OKI na targach FestiwalDruku.pl 2019

Najmniejsza na rynku kolorowa drukarka A3 z serii C800, najnowsza pięciotonerowa cyfrowa drukarka etykiet LED OKI Pro1050 (CMYK + biały), pokaz druku na kopertach z wykorzystaniem innowacyjnej
Technologie ADATA SE800 – zewnętrzny SSD w odpornej obudowie z transferami do 1000 MB/s
2019-09-12 | 14:00

ADATA SE800 – zewnętrzny SSD w odpornej obudowie z transferami do 1000 MB/s

ADATA prezentuje nowy zewnętrzny dysk SSD, model SE800, wyposażony w złącze USB typu C oraz obudowę odporną na wodę, pył i upadki. Nowość jest obecnie najszybszym nośnikiem zewnętrznym
Technologie RTB sponsorem drużyny RTB Warsaw MIMotaurs w międzynarodowych wyścigach dronów
2019-09-11 | 10:00

RTB sponsorem drużyny RTB Warsaw MIMotaurs w międzynarodowych wyścigach dronów

 RTB House, globalna spółka dostarczająca innowacyjne rozwiązania marketingowe dla największych marek z całego świata, sponsoruje polską drużynę programistów

Kalendarium

Targi IFA 2019

Robotyka i SI

Przyszłość kardiochirurgii to roboty wykonujące operacje. Medycyna czeka też na urządzenia ograniczające komplikacje w trakcie i po zabiegach

W ciągu ostatnich lat tylko kilka innowacyjnych urządzeń kardiochirurgicznych trafiło na sale operacyjne. Większość z nich pojawia się na rynku po kilku lub nawet kilkunastu latach ze względu na długi proces certyfikacji, obejmujący m.in. szereg badań klinicznych. Przyszłością kardiochirurgii są zdalne operacje wykonywane przez roboty, jednak do tej pory ich obsługą zajmuje się jedynie kilkunastu lekarzy na całym świecie.

Zdrowie

Coraz większe wsparcie dla innowacji medycznych w Polsce. Ich rozwój przyspieszy także dzięki zaangażowaniu prywatnych firm

Na rozwój medycyny w najbliższych latach największy wpływ będą mieć technologie m.in. z obszaru immunoterapii i leczenia biologicznego, a także nowoczesny sprzęt medyczny – podkreśla minister zdrowia Łukasz Szumowski. Wiele z tych innowacji będzie opartych na danych i ich analizie. Praca nad usprawnianiem i unowocześnianiem systemu ochrony zdrowia wymaga jednak ścisłej współpracy państwowych instytucji, przemysłu i środowiska naukowego.