TCL zobowiązuje się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla podczas TCL Global Ec
„TCL Industries’ Carbon Neutrality Whitepaper Outlines Action Plans” - na rzecz ekologicznego przemysłu
Hong Kong, TCL, wiodąca marka elektroniki użytkowej i druga największa na świecie marka telewizorów, zorganizowała w tym roku międzynarodowe wydarzenie TCL Global Ecosystem Partner Conference (GPC 2023), podczas którego zaprezentowano białą księgę w zakresie neutralności węglowej „TCL Industries’ Carbon Neutrality White Paper”. Oficjalnie zadeklarowano w niej cele firmy w zakresie osiągnięcia maksymalnego poziomu emisji dwutlenku węgla i neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla oraz plan działań na rzecz zrównoważonego rozwoju jako zobowiązanie do wyznaczenia branżowego punktu odniesienia w zakresie wspierania ekologicznego rozwoju.
2023 TCL Global Ecosystem Partner Conference: Wspólne cele dla bardziej zrównoważonego przemysłu
Konferencja zgromadziła ponad 500 przedstawicieli kadry kierowniczej czołowych firm
i partnerów biznesowych z zakresu globalnych inteligentnych terminali, technologii wyświetlania i branży zielonej energii w celu wspólnego stworzenia i utrzymania nowego ekologicznego standardu dla przemysłu wytwórczego.
Podczas przemówienia Tomson Li, założyciel i prezes TCL oraz inni przedstawiciele branży zaprezentowali mocne stanowiska na temat innowacji technologicznych i ekologicznego rozwoju, aby rozwinąć wizję i misję TCL w budowaniu zrównoważonego ekosystemu przemysłowego.
Aby jeszcze bardziej promować ekosystem, TCL zorganizowało dyskusję na żywo, podczas której eksperci z branży i środowiska akademickiego oraz partnerzy biznesowi podzielili się swoją wiedzą i spostrzeżeniami na temat innowacji technologicznych i współpracy w całym łańcuchu dostaw.
Dzień zakończył się serią ceremonii, mających na celu wspieranie budowy regionalnych sieci przemysłowych i dalsze ułatwianie współpracy technologicznej, w tym pierwszą krajową modernizację platformy dual-cross Hubei i Getech Settlement Ceremony.
The TCL Carbon Neutrality Whitepaper: Zobowiązania i działania na rzecz bardziej ekologicznej przyszłości
The White Paper on Carbon Neutrality ujawnia szczegółową propozycję planów firmy, aby osiągnąć i utrzymać swoje zobowiązania w zakresie emisji dwutlenku węgla, w tym projekt najwyższej klasy dwuskładnikowej kontroli emisji dwutlenku węgla w TCL, zobowiązania dotyczące podwójnej emisji dwutlenku węgla, trzyetapowy plan rozwoju, nadrzędny projekt, zrównoważone innowacje produktowe, rozwój przyjazny dla środowiska, inkluzywną ekologię i wiele innych. Najważniejsze punkty raportu to:
- Utworzenie grupy roboczej ds. zmian klimatu TCL oraz wykresu dotyczącego planów zneutralizowania emisji dwutlenku węgla w celu określenia jasnych ról i obowiązków oraz ustalenia odpowiedzialności.
- Zobowiązanie TCL do osiągnięcia szczytowego poziomu emisji dwutlenku węgla do 2030 r. i neutralności węglowej do 2050 r.
- Trzyetapowy plan TCL, aby osiągnąć te cele, obejmuje badanie emisji dwutlenku węgla (badania, wyznaczanie celów i rozwiązanie), maksymalny poziom emisji dwutlenku węgla (budowanie zdolności, podejmowanie działań na rzecz ograniczenia emisji dwutlenku węgla) oraz neutralność węglową (jak utrzymać tempo ciągłego zmniejszania emisji dwutlenku węgla).
- Stworzenie ekologicznego ekosystemu przemysłowego: promowanie współpracy między łańcuchem dostaw przemysłu a społeczeństwem w celu stworzenia czystego, bezemisyjnego ekosystemu.
- Prowadzenie TCL w kierunku ekologicznego rozwoju i zmniejszanie emisji dwutlenku węgla poprzez stymulowanie niskoemisyjnych zmian w fabrykach i centrach operacyjnych, wyznaczając przemysłowy punkt odniesienia w zakresie efektywności energetycznej poprzez innowacje technologiczne.
- Wykorzystanie wiodącej pozycji TCL w celu promowania firm działających na rynku wyższego i niższego szczebla w celu wspólnego zmniejszenia emisji dwutlenku węgla.
Opakowania z przeznaczeniem – materiały przyjazne planecie i przemyślany design
Oprócz przedstawienia ambitnych planów osiągnięcia neutralności węglowej, firma TCL podkreśliła również swoje wysiłki na rzecz uczynienia swoich produktów bardziej zrównoważonymi. Jako marka, która dostarczyła 23,78 miliona markowych telewizorów na całym świecie w 2022 roku, TCL zdaje sobie sprawę, że jest odpowiedzialna za stosowanie ekologicznych materiałów we wszystkich aspektach projektowania swoich produktów, takich jak promowanie stosowania atramentu sojowego, papieru nadającego się do recyklingu i papierowych materiałów opakowaniowych certyfikowanych przez Forest Stewardship Council (FSC), a także stosowanie tworzyw ABS nadających się do recyklingu. Ponadto firma TCL wprowadziła również nowe modele klimatyzatorów, lodówek i pralek bardziej przyjaznych dla środowiska, zapewniając konsumentom funkcje, które zmniejszają ogólny wpływ na środowisko.
Od ekologicznej fabryki do ekologicznego łańcucha dostaw, TCLGreen to globalna inicjatywa TCL, której celem jest inspirowanie i pomaganie w zwiększaniu znaczenia wysiłków na rzecz zrównoważonego rozwoju dla lokalnych i globalnych społeczności, tworząc bardziej ekologiczną planetę dla wszystkich. Jest to również ważny kamień milowy w drodze firmy do ESG.
Święta coraz bliżej! To idealny moment, aby pomyśleć o prezentach.
EZVIZ ogłasza wyjątkowe promocje na Black Week. Produkty nawet o 500 zł tańsze!
Atrakcyjne promocje od Jabra na Black Friday i Cyber Monday 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen
Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.
IT i technologie
Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii
– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.