Komunikaty PR

Sztuczna inteligencja wesprze pracę prawników

2021-07-01  |  15:00
Biuro prasowe

Emplocity, spółka zajmująca się automatyzacją procesów w biznesie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji oraz zamierzająca w najbliższym czasie przeprowadzić ofertę akcji na platformie CrowdConnect.pl, rozpoczęła wspólnie z kancelarią Lex Secure - świadczącą usługi prawne za pośrednictwem infolinii 24h - realizację projektu stworzenia LexBota – bota prawniczego, który w sposób zautomatyzowany wesprze prawników w udzielaniu opinii prawnych dla klientów i przygotowaniu niezbędnej dokumentacji. Konwersacyjna sztuczna inteligencja ma być odpowiedzią na wyzwania rynku usług prawnych i zapewnić pewny, szybki oraz dogodny cenowo dostęp do porad prawnych.

LexBot umożliwi firmom uruchomienie systemu szybkich porad prawnych dla swoich klientów, członków bądź pracowników. Celem Emplocity i Lex Secure jest stworzenie narzędzia, które będzie przyjazne dla użytkownika, a jednocześnie łatwe do wdrożenia w organizacji. W założeniach twórców, LexBot będzie wykorzystywał tzw. architekturę głębokich sieci neuronowych z uczeniem wielozadaniowym, aby w sposób zautomatyzowany generować odpowiedzi na zapytania prawne użytkowników i odpowiadać na nie pod nadzorem eksperta (prawnika) – wszystko w ramach łatwego i intuicyjnego interfejsu konwersacyjnego, przypominającego dialog z drugim człowiekiem.

Jest to innowacyjna w skali świata koncepcja – zarówno pod kątem zastosowania sieci tego typu do generowania odpowiedzi prawnych, jak też wykorzystania podejścia hybrydowego z nadzorem prawnika. Wykorzystanie naszej technologii w domenie usług prawnych jest dla nas nie tylko ciekawym projektem, odpowiadającym na potrzeby współczesnego rynku, ale doskonale wpisuje się w naszą strategię rozwoju, czyli dostarczanie naszych botów domenowych automatyzujących wybrane procesy - powiedział Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity.

LexBot po otrzymaniu zapytania dokona jego analizy oraz kategoryzacji. W kwestiach prostszych bot udzieli krótkich odpowiedzi lub dostarczy dokumenty z istniejącego repozytorium. W przypadku pytań bardziej skomplikowanych LexBot dokona klasyfikacji, zaproponuje rozwiązanie prawne i przydzieli je do prawnika najlepiej dopasowanego (dostępność, specjalizacja) do nadzoru odpowiedzi. Takie rozwiązanie pozwoli na bardziej efektywne przekazywanie wiedzy do klienta. Użytkownik nie musi szukać odpowiednich informacji, zaś obsługa ze strony prawnika może zostać zminimalizowana jedynie do ewentualnego zatwierdzania wygenerowanych odpowiedzi bota.

W świecie, w którym miliony użytkowników codziennie poszukują w internecie pomocy prawnej, a nasi adwokaci działają w trybie 24 godzin na dobę przez 356 dni w roku, odpowiadając na setki pytań z każdej dziedziny prawa, naturalną potrzebą wydało nam się wykorzystanie potencjału sztucznej inteligencji w automatyzacji usług prawnych. Zapewnienie szybkiego i powszechnego dostępu do obsługi prawnej ma z jednej strony wysoki potencjał biznesowy jak dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów, ale też pozwala na większą demokratyzację dostępu do usług prawnych – mówi radca prawny Kajetan Komar-Komarowski z Kancelarii Lex Secure.

Szybkość, pewność i cena to kluczowe aspekty obsługi prawnej

Obecnie rynek porad prawnych funkcjonuje w sposób manualny. Obsługa klientów odbywa się ręcznie – bez wsparcia ze strony systemów automatyzujących pracę, nie mówiąc o zastosowaniu elementów sztucznej inteligencji. Praca prawnika udzielającego porad prawnych czy przygotowującego pisma procesowe jest w dużej mierze powtarzalna i pracochłonna. W kontakcie bezpośrednim prawnik jest w stanie w danej chwili obsłużyć tylko jednego klienta – jego zdolność do świadczenia usług jest ograniczona liczbą godzin pracy, które jest w stanie poświęcić na pracę nad dokumentacją. W efekcie, po zgłoszeniu się do tradycyjnej kancelarii prawnej przygotowanie odpowiedzi prawnej (opinii) trwa od kilku do nawet kilkunastu dni.

Tymczasem, jak wykazują badania przeprowadzone przez Krajową Izbę Radców Prawnych w Warszawie[1], klient biznesowy oczekuje szybkiej reakcji w postaci odpowiedzi tu i teraz, najpóźniej następnego dnia. Rośnie też znaczenie ceny. Blisko 35% klientów twierdzi, że bariery finansowe zniechęcają ich do skorzystania z usług prawników.

Na polskim rynku odnotowuje się rosnące zapotrzebowanie na innowacyjne rozwiązania w zakresie obsługi dużej liczby pytań prawnych w krótkim czasie, głównie w kontekście departamentów prawnych dużych i średnich firm.

Naturalna synergia nowoczesnej technologii i tradycyjnych usług prawnych 

Wśród społeczeństwa rośnie akceptacja dla rozwiązań bazujących na zautomatyzowanej komunikacji. Użytkownicy w coraz większym stopniu korzystają z interfejsów konwersacyjnych. Różnego rodzaju komunikatory tekstowe (Messenger, Slack, Microsoft Teams) stają się de facto standardem komunikacji międzyludzkiej, także w zastosowaniach biznesowych. Użytkownicy oczekują, że interfejs komunikacji będzie miał formę konwersacyjną. Stąd coraz szersze zastosowanie i rozwój inteligentnych chatbotów, pozwalających na automatyczne przetwarzanie języka naturalnego (Neuro-linguistic programming - NLP) i wykorzystujących algorytmy szeroko pojętej klasy głębokich sieci neuronowych.

Budujemy system, który – po odpowiednim treningu sztucznej sieci neuronowej – będzie w stanie udzielać odpowiedzi na zapytania użytkowników sformułowane w języku naturalnym, w sposób bezpośredni, tak jak ma to miejsce w przypadku swobodnej rozmowy. Tego typu rozwiązania mają szansę zrewolucjonizować wiele segmentów gospodarki, szczególnie tam, gdzie mamy do czynienia z zarządzaniem wiedzą, wymianą informacji i obsługą zapytań klientów ­– wyjaśnia Arkadiusz Talun, CTO Emplocity.

LexBot będzie dostępny w formule SaaS (Software as a Service) – za relatywnie niską opłatę miesięczną, bez konieczności kosztownego i czasochłonnego procesu wdrożenia. Dzięki temu LexBot będzie miał istotną przewagę konkurencyjną wobec innych tego typu rozwiązań. “Lekkość” rozwiązania dla użytkowników z poziomu łatwego interfejsu konwersacyjnego zapewni komunikacja odbywająca się za pomocą języka naturalnego, bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania czy konieczności szkolenia z obsługi narzędzia.

 


[1] Raport “Strategie Konkurowania Indywidualnych Kancelarii Radców prawnych”, http://doc.kirp.pl/index.php/s/zX9RxC2GLXC9LfR

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie Biuro prasowe
2024-12-30 | 13:00

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie

Warszawa, 20.12.2024 – SPIE Building Solutions, polska spółka zależna SPIE, niezależnego europejskiego lidera usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych,
Technologie Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
2024-12-27 | 10:00

Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl

Maspex SA, jeden z liderów polskiego rynku spożywczego, wprowadził na platformie Uwielbiam.pl nowoczesne rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji. Dzięki temu narzędziu osoby
Technologie 5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
2024-12-23 | 08:00

5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!

Praca w branży technologicznej jest obiektem wielu stereotypów, które czasami mogą odstraszać potencjalnych kandydatów. W rzeczywistości to różnorodna

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.