Komunikaty PR

Szkolenia online dla medyków z USG odnotowały 679 tys. zł

2024-02-08  |  09:10
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Jak wynika z najnowszych danych platformy ClickMeeting, największą sprzedaż z biletów na wydarzenia online w 2023 roku przyniosły organizatorom webinary związane z medycyną. Najwyższy przychód w skali roku w tej kategorii wyniósł 679 tys. zł, a pod względem zainteresowania łącznie najwięcej uczestników przyciągnęły spotkania online szkoły psychoterapii - 9 745 osób. Z kolei za największą ilość zorganizowanych spotkań na platformie odpowiedzialni byli tzw. power userzy (26 proc.), którzy aktywnie wykorzystują możliwości platformy. Na drugim miejscu uplasowali się eksperci marketingu i sprzedaży (24 proc.), a podium zamknęła branża szkoleń i consultingu (20 proc.). W najnowszym raporcie „State of online events” jeden z najpopularniejszych komunikatorów w Polsce podsumowuje branżę wydarzeń online w 2023 roku.

Medycyna przenosi szkolenia do sieci i najskuteczniej monetyzuje wiedzę
W ubiegłym roku spotkania online związane z medycyną okazały się najbardziej dochodowe na całej platformie. Jeden z użytkowników, który specjalizuje się w kształceniu medyków, zorganizował 31 wydarzeń dotyczących szkoleń badań z USG, które sprzedały łącznie 6 825 biletów, co przełożyło się na 679 tys. zł przychodu. Z kolei jedno ze spotkań online, dotyczących samodzielnego usypiania dzieci wygenerowało 161 tys. zł przychodu. Pozycję lidera kategorii pod względem ilości spotkań online i biorących udział w nich osób zajęła międzynarodowa szkoła psychoterapii, która oferuje szkolenia dla specjalistów zainteresowanych rozwijaniem swojego warsztatu. W skali roku utworzyła ona 784 wydarzenia, które zgromadziły łącznie 9 745 uczestników. Cały sektor medyczny odpowiadał za 8 proc. wydarzeń na platformie. Natomiast statystyczny ekspert branży medycznej zorganizował w ubiegłym roku 156 wydarzeń z 1 830 uczestnikami.

Power userzy oraz marketing i sprzedaż liderami webinarów
Rynek webinarów w 2023 roku cieszył się ogromną popularnością zarówno wśród organizatorów, jak również uczestników spotkań online. Na pierwszą pozycję wysunęła się grupa tzw. power userów. Przykładem takiego użytkownika może być sportowiec, którego podstawą działań są prowadzone treningi online, ale równolegle tworzy on szkolenia dla innych oraz webinary promocyjne. Tacy użytkownicy odpowiadają za 26 proc. wydarzeń organizowanych na całej platformie. Lider tej kategorii pod względem ilości spotkań online i osób, które brały w nich udział zorganizował w skali roku imponujące 1 309 spotkań online, w których udział wzięło 12 558 osób. Z kolei statystyczny power user utworzył rocznie średnio 85 wydarzeń, które przyciągnęły 933 uczestników. Na drugim miejscu uplasowała się branża marketingu i sprzedaży, której, podobnie jak przed rokiem, dotyczyło niemal co czwarte wydarzenie na platformie, czyli 24 proc. Lider kategorii pod względem ilości spotkań online i biorących udział w nich osób utworzył 2 437 spotkań online, które zgromadziły łącznie 28 258 uczestników.

– Webinary stały się dzisiaj ważnym narzędziem wykorzystywanym przez ekspertów w celu dzielenia się wiedzą oraz promowania marki. W 2023 roku najbardziej aktywnymi branżami na naszej platformie były marketing i sprzedaż oraz edukacja i szkolenia. Eksperci monetyzują swoją wiedzę, a generowanie przychodów z webinarów jest niezwykle proste dzięki integracji z systemami płatności. Jako platforma ClickMeeting oferujemy organizatorom oraz uczestnikom nowoczesne narzędzia zapewniające zarówno komunikację online w ramach spotkań, jak i organizację interaktywnych szkoleń i webinarów z możliwością ich automatyzacji – komentuje Martyna Grzegorczyk, Marketing Operations Manager ClickMeeting

Szkolenia i consulting oraz edukacja
Również branża szkoleniowa i consultingowa wykazała silną obecność na platformie ClickMeeting, odpowiadając za 20 proc. eventów. Szkolenia i kursy przenoszą się do świata wirtualnego – dzięki takiej formule wiedza jest na wyciągnięcie ręki, a edukatorzy mogą zwiększać skalę działania i ograniczać koszty. Lider branży zorganizował w ubiegłym roku 419 wydarzeń, przyciągając łącznie 1 430 uczestników. Natomiast statystyczny szkoleniowiec tworzył rocznie 90 spotkań online, gromadząc na nich 1 259 osób. Z kolei webinary związane z edukacją stanowiły 14 proc. wszystkich wydarzeń online. Liderem sektora edukacji była szkoła językowa oferująca lekcje orientalnych języków, z rekordowymi 6 619 wydarzeniami, na które zalogowano się łącznie 23 831 razy. Statystyczny edukator tworzył 328 spotkań online, w których udział wzięło 2 175 osób w skali roku.

ClickMeeting to polska firma, która powstała w 2011 roku i udostępnia aplikację na całym świecie w 8 wersjach językowych. Jej misją jest wsparcie komunikacji i nauki niezależnie od tego, w jakim miejscu na świecie ktoś się znajduje. Platforma do webinarów, czyli rodzaju seminarium prowadzonego za pośrednictwem internetu, działa w przeglądarce internetowej. Nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy technicznej lub instalować czegoś na swoim urządzeniu, by w łatwy sposób cieszyć się z funkcjonalności narzędzia. 

Akademia Clickmeeting: https://knowledge.clickmeeting.com/pl/manual/

Grupa Akademii Clickmeeting na Facebooku: https://www.facebook.com/groups/533178777342385/ 

www.clickmeeting.pl

https://www.facebook.com/clickmeeting/?ref=br_rs

https://www.linkedin.com/company/clickmeeting/

https://www.youtube.com/user/ClickMeetingvideo/videos   

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów

Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań. 

Transport

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.