System Reflex WMS odpowiedzią na współczesne wyzwania e-commerce
PWC prognozuje, że do 2027 roku polski rynek e-commerce ma osiągnąć wartość 187 miliardów złotych[1]. Wywołana pandemią zmiana w zachowaniu konsumentów zaowocowała przyspieszonym wzrostem handlu elektronicznego. Od tego czasu e-commerce utrzymuje dynamiczne tempo rozwoju, pomimo tego, że część klientów powróciła do tradycyjnego sposobu robienia zakupów. Sytuacja na rynku sprawia, że zapotrzebowanie na niezawodne, wydajne i dynamiczne systemy logistyczne ciągle rośnie. Automatyzacja przy użyciu systemu WMS firmy Reflex Logistics Solutions przekłada się na zwiększenie niezawodności magazynów, zapewniając większą wydajność i szybkość reakcji.
Konkurencja w sektorze, zatory w łańcuchach dostaw i duży wolumen pojedynczych zamówień – magazyny obsługujące e-commerce już teraz muszą radzić sobie z wieloma wyzwaniami, aby sprostać bardzo specyficznym potrzebom logistycznym e-handlu. Wraz z zawirowaniami rynkowymi wpływającymi na łańcuchy dostaw oraz ciągłym rozwojem e-commerce, optymalizacja systemów logistycznych stała się kluczowa dla sprawnego funkcjonowania wszystkich operacji.
- Obecne realia pracy magazynów dla e-commerce to przetwarzanie dużego wolumenu pojedynczych zamówień, które muszą być dostarczone błyskawicznie i ramach skomplikowanego harmonogramu. Łańcuchy dostaw polegają na codziennych operacjach magazynowych i wydajności procesów. Wraz z rosnącymi rozmiarami magazynów i coraz większą presją jak najszybszej realizacji zamówień, firmy zaczęły zdawać sobie sprawę, że do zarządzania wszystkimi procesami w środowisku o tak dużej kompleksowości przepływów potrzeba nowocześniejszych narzędzi. Automatyzacja i sprawne procesy logistyczne to przyszłość efektywnego zarządzania łańcuchem dostaw. A narzędzia przyszłości są już dostępne – nowe systemy WMS już teraz zmieniają kierunek ewolucji technologii magazynowych – mówi Jarosław Dąbrowski, Dyrektor Sprzedaży Reflex w Hardis Group Polska.
Wydajność i dynamiczne zarządzanie zasobami mają kluczowe znaczenie
W związku z tym, że 89% organizacji planuje powiększyć rozmiary swoich magazynów do 2024 roku[2], zapotrzebowanie na pracowników dramatycznie wzrośnie. Jednak już teraz firmy borykają się z wieloma wyzwaniami, takimi jak niedobory pracowników czy zarządzanie wydajnością pracy. Skuteczne kierowanie zasobami ludzkimi i lepsza komunikacja pomiędzy pracownikami są kluczowe, aby szybko reagować na zamówienia. Wdrożenie systemu WMS, który łączy widoczność w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem danych kontekstowych i inteligentnych czujników, może pomóc w optymalizacji stanu magazynowego poprzez automatyczne alerty i dynamiczne alokowanie zasobów. Technologia ubieralna, system kompletacji sterowany głosem lub wdrożenie robotów mogą nie tylko pomóc w mechanizacji transportu opakowań jednostkowych, palet i paczek, ale także zapewnić większą wydajność przy złożonych harmonogramach dostaw. Zapewniając widoczność w czasie rzeczywistym, automatyzację i analizę prognostyczną, systemy te są jednocześnie bardzo intuicyjne. Dzięki temu użytkownicy szybko uczą się obsługi systemu, co pozwala zwiększyć wydajność i z łatwością poradzić sobie w okresach większego obciążenia.
Dobrze zgrany zespół technologii i ludzi
Wraz z rozwojem e-commerce, powiększają się także rozmiary magazynów, co wiąże się także z koniecznością zarządzania znacznie większą liczbą pracowników jednocześnie. Automatyzacja pewnych zadań, w których roboty mogą z powodzeniem zastąpić ludzi, oznacza zwiększenie zasobów, a tym samym – poprawę wydajności. Wdrożenie nowego systemu WMS pozwala na skalowanie operacji w celu zwiększenia przepustowości, co może wpłynąć na konkurencyjność magazynów. Możliwość skalowania nie jest jednak jedynym aspektem, w którym automatyzacja może przynieść korzyść. Powiązanie wszystkich elementów: pracowników, sprzętu, procesów zmechanizowanych i zrobotyzowanych w czasie rzeczywistym skutkuje płynniejszym i bardziej wydajnym działaniem magazynu. Wówczas nawet przy gwałtownych wzrostach zamówień systemy są w stanie utrzymać stabilną wydajność.
Szybka reakcja
Klienci coraz częściej korzystają z tak wygodnych opcji, jak składanie zamówień online i odbieranie zakupionego towaru w swoim ulubionym sklepie. Chęć wyjścia naprzeciw oczekiwaniom klientów wymusiła na branży szereg zmian, w tym wprowadzenie usprawnień w systemie operacyjnym sklepów. Dzięki autonomicznym urządzeniom połączonym w ramach sprawnie działającego systemu, możliwe jest nie tylko optymalizowanie odbiorów, ale także obsługa coraz powszechniejszych zwrotów. Wyposażony w sztuczną inteligencję system WMS z możliwością przewidywania gwałtownych wzrostów zamówień może pomóc w zrównoważeniu ich przepływu.
- Jak pokazały ostatnie miesiące, szybkie reagowanie na zmiany jest kluczowe dla utrzymania działalności biznesowej. Pilne zamówienia stały się nową rzeczywistością logistyki. Firmy nie mogą ryzykować zakłócenia istniejących cykli realizacji zamówień, dlatego muszą wdrożyć funkcje, które pozwolą zrównoważyć obciążenie i jak najefektywniej poradzić sobie z napływem niespodziewanych zamówień. Nowe systemy WMS, takie jak Reflex firmy Hardis Group, oznaczają wiele korzyści dla firm, umożliwiając szybsze reagowanie na trendy, a jednocześnie zwiększając ich konkurencyjność pod względem czasu dostawy i jakości usług – podsumowuje Jarosław Dąbrowski.
[1] https://www.pwc.pl/pl/media/2022/2022-07-11-do-2027-wartosc-rynku-e-commerce-w-polsce-wzrosnie-o-ponad-94-mld-zl-do-187-mld-zl.html
[2] https://www.zebra.com/content/dam/zebra_new_ia/en-us/solutions-verticals/vertical-solutions/warehouse-management/vision-study/2024/warehouse-vision-study-en-us.pdf

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk
Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Robotyka i SI
Za 90 proc. wypadków drogowych odpowiada człowiek. Rozwój autonomicznych pojazdów może to ryzyko ograniczyć

Z analiz Polskiego Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ITS wynika, że w ok. 90 proc. wypadków drogowych decydującą rolę odgrywa czynnik ludzki. Dzięki inteligentnym pojazdom liczba wypadków może się zmniejszyć o ok. 30 proc. Stopniowe udoskonalanie czujników i algorytmów ma kluczowe znaczenia dla poprawy bezpieczeństwa na drogach. Obecnie samochody osiągają drugi i trzeci poziom autonomii w sześciostopniowej skali SAE.
Bankowość
Banki spółdzielcze coraz ważniejsze dla finansowania gospodarki. Współpraca z BGK ma pobudzić lokalne inwestycje

Banki spółdzielcze w coraz większym stopniu odpowiadają za finansowanie rozwoju gospodarki. Ich udział w ostatnich latach wzrósł, a kondycja sektora się poprawiła. Bank Gospodarstwa Krajowego chce wzmocnić współpracę z bankami spółdzielczymi na rzecz finansowania lokalnego rozwoju. To jeden z elementów nowej strategii BGK na lata 2025–2030. Narzędziami, które do tego służą, są gwarancje BGK.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.