SYDERAL Polska umacnia współpracę z grupą AROBS i zmienia nazwę na AROBS Polska
SYDERAL Polska zacieśnia międzynarodową współpracę z grupą AROBS i zmienia nazwę na AROBS Polska. Specjalizacją polskiej spółki jest rozwój systemów elektronicznych oraz oprogramowania na potrzeby sektora kosmicznego. Integracja z rumuńskim AROBS’em ma poszerzyć kompetencje firmy o nowe branże, w tym motoryzację i systemy wbudowane.
SYDERAL Polska, od teraz AROBS Polska, to firma dostarczająca od 2016 r. rozwiązania elektroniczne i programistyczne dla przemysłu kosmicznego. Spółka wielokrotnie angażowała się w projekty dotyczące komunikacji kwantowej oraz optycznej, jak i kontrakty z obszaru sterowania mechanizmami i instrumentami satelitarnymi. W Polsce firma realizuje projekty na zlecenie m.in. Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA) czy Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR). W marcu 2023 r. rozpoczęto kolejny projekt związany z rozwojem satelitarnej komunikacji kwantowej na zlecenie ESA. Kontrakt ten uzupełnia portfolio firmy w tej nowej, dopiero powstającej gałęzi rynku, kluczowej dla zapewnienia bezpieczeństwa danych w dobie rozwoju komputerów kwantowych.
W lutym bieżącego roku AROBS Transilvania Software nabył 94% udziałów polskiej firmy i stał się większościowym udziałowcem w AROBS Polska. Rumuńska firma jest liderem w dostarczaniu usług związanych z oprogramowaniem dla globalnych partnerów z branży motoryzacyjnej, lotniczej, medycznej, turystycznej, FinTech i IoT. To także kluczowa spółka technologiczna notowana na giełdzie w Bukareszcie. Dołączenie polskiej spółki do grupy AROBS było strategicznym krokiem dla obu stron. Dzięki niej możliwe będzie wspólne otwarcie się na nowe rynki, a także konsolidacja wiedzy technicznej oraz biznesowej w zakresie technologii kosmicznych.
– Dzięki integracji nowych firm i obszarów specjalizacji stale ulepszamy nasze usługi i rozwiązania dla klientów oraz lepiej reagujemy na zmieniające się potrzeby rynku. Przyjęcie SYDERAL Polska do naszej grupy oraz przemianowanie firmy na AROBS Polska to znaczący krok w naszej średnio- i długoterminowej strategii rozwoju. Teraz koncentrujemy się na inwestowaniu w naszą polską firmę i rozwijaniu jej w kierunku stania się kluczowym partnerem na rynku technologii kosmicznych w Polsce i Europie. – powiedział Voicu Oprean, założyciel i CEO AROBS.
Jako AROBS Polska, firma będzie kontynuować prace nad wszystkimi bieżącymi projektami i rozwijać się jako preferowany partner w jeszcze bardziej przełomowych i innowacyjnych projektach w Polsce i poza jej granicami. Polska spółka ma w planach znaczące rozszerzenie działalności firmy w nowych obszarach, takich jak motoryzacja i oprogramowanie wbudowane, które pozwolą firmie uczestniczyć w globalnych projektach i wzmocnią jej międzynarodową ekspozycję. Pod nową nazwą spółka będzie nadal kierowana przez Michała Drogosza, obecnego CEO SYDERAL Polska.
– Dołączenie do grupy AROBS to dla naszej firmy strategiczny krok na drodze do rozwoju skalowalnego biznesu. Zyskaliśmy silnego i wspierającego naszą wizję partnera, dzięki któremu będziemy mogli powiększyć zakres działania o nowe rynki i branże. Jako AROBS Polska, jesteśmy teraz częścią dużej, stabilnej grupy technologicznej, z którą dzielimy te same wartości, w szczególności w zakresie budowania długofalowej współpracy z partnerami biznesowymi, opartej na wiedzy i zaufaniu. – powiedział Michał Drogosz, CEO AROBS Polska.
W najbliższej przyszłości grupa AROBS planuje intensyfikację działań oraz inwestycji w Polsce. Głównym celem krótkoterminowym partnerstwa jest umocnienie pozycji na polskim i europejskim rynku kosmicznym. Współpraca ma także przybliżyć polską spółkę do stania się kluczowym partnerem technologicznym dla tworzącej się europejskiej infrastruktury komunikacji kwantowej. Ma to być możliwe dzięki jej dotychczasowemu doświadczeniu rynkowemu i wsparciu całej grupy, w szczególności AROBS Engineering, spółce wyspecjalizowanej m.in. w sektorze kosmicznym. Równolegle, dzięki doświadczeniu grupy AROBS w innych obszarach biznesowych, będą trwały prace nad rozszerzeniem działalności w Polsce o kolejne sektory.
DEMONSTRACJA FUNKCJONALNOŚCI TERMINALA AURORA THORIUM SPACE
Wzbij się w niebo z Flyport by Baltona!
Wzbij się w niebo z Flyport by Baltona!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.
Farmacja
Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej
Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.
Rolnictwo
Dane satelitarne w użyciu urbanistów i samorządowców. Mogą im służyć do przygotowania na zmiany klimatu
Do 2031 roku rynek usług związanych z danymi satelitarnymi ma wzrosnąć ponad czterokrotnie – przewidują analitycy. Na rosnącą podaż wpływ może mieć nałożony na dużą część przedsiębiorców, w tym producentów rolnych, obowiązek raportowania wpływu środowiskowego. Dane satelitarne są jednak cennym narzędziem również w rękach urbanistów i samorządowców. Z dokładnością do milimetrów pokazują zjawiska takie jak np. osiadanie gruntów, co pozwala na wczesne podejmowanie decyzji o kluczowych modernizacjach infrastruktury.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.