SwipBox wprowadza rozwiązania elektronicznych etykiet
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
SwipBox planuje wdrożenie cyfrowego rozwiązania do etykietowania, które ułatwi obieg opakowań wielokrotnego użytku. Rozwiązanie jest obecnie na etapie testów rynkowych, realizowanych przy współpracy z dostawcą usług logistycznych, dao oraz BEAUTYCOS.
Inteligentne rozwiązania cyfrowe mają przygotować całą branżę do dostosowania się do nowych wymogów dotyczących opakowań. Dyrektywa Unii Europejskiej w tym zakresie zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku. Jej wiodącym celem jest ochrona środowiska poprzez realizację założeń gospodarki obiegu zamkniętego.
Mamy świadomość, że nowe wymogi wymuszą na producentach zarówno dążenie do recyklingu, jak i poszukiwanie rozwiązań cyrkularnych. Jako dystrybutor, musimy być gotowi na współpracę na wielu poziomach. Dlatego testujemy w naszym systemie cyfrowe rozwiązanie SwipBox, które będzie wspierać obieg zamknięty – powiedział Lars Balsby, dyrektor operacyjny dao.
Narzędzie implementowane przez SwipBox nosi nazwę Circuit – jest to cyfrowa etykieta, która została opracowana w celu ograniczenia stosowania jednorazowych opakowań. Posiada ona wbudowany modem oraz ekran podobny do tych znanych z czytników do ebooków. Szczegóły przesyłki są aktualizowane na etykiecie w ciągu kilku sekund, dzięki czemu ponownie można wykorzystać te same opakowanie.
Wszyscy wiemy, jak trudno jest usunąć tradycyjną etykietę z pudełka, które chcemy ponownie wykorzystać. Właśnie dlatego nasza etykieta jest w pełni cyfrowa. Przy okazji eliminujemy również takie kwestie, jak nieczytelne kody kreskowe, będące efektem podartych lub nieprawidłowo przymocowanych etykiet. Circuit charakteryzuje się wyjątkowo niskim zużyciem energii, dzięki czemu może być przesyłana online pomiędzy sklepami internetowymi, dystrybutorami i użytkownikami końcowymi do tysiąca razy przed wymianą baterii – dodał Allan Kaczmarek, founder SwipBox.
W ramach pilotażu dao obsługuje paczki z etykietą SwipBox Circuit dla BEAUTYCOS, który sprzedaje produkty kosmetyczne za pośrednictwem swojego sklepu internetowego. Teraz firma oferuje swoim klientom możliwość wyboru dostawy w opakowaniu wielokrotnego użytku.
Nieustannie szukamy sposobów na zmniejszego negatywnego wpływu na planetę i dlatego testujemy rozwiązania, które są najlepsze dla środowiska. Narzędzie SwipBox jest bardzo proste dla naszych klientów. Zamawiają i odbierają swoje paczki jak zwykle z tą różnicą, że zamiast odebrać kartonowe pudełko od kuriera, mogą wyjąć zamówione produkty, a opakowanie wielokrotnego użytku zwrócić do automatu paczkowego. Wierzymy, że nasi klienci docenią te rozwiązanie i z niecierpliwością czekamy na ocenę tego pomysłowego narzędzia. Liczymy również, że będzie to prawdziwy przełom dla internetowych sprzedawców – podsumował Benjamin Birkholm, dyrektor ds. handlu elektronicznego w BEAUTYCOS.
Paczki z etykietą Circuit są obecnie dostarczane wyłącznie do sklepów daoSHOP. Dostawca zamierza jednak kierować je także do automatów paczkowych. Projekt pilotażowy jest na razie realizowany w Danii.

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Konsument
Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.