SwipBox wprowadza rozwiązania elektronicznych etykiet
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
SwipBox planuje wdrożenie cyfrowego rozwiązania do etykietowania, które ułatwi obieg opakowań wielokrotnego użytku. Rozwiązanie jest obecnie na etapie testów rynkowych, realizowanych przy współpracy z dostawcą usług logistycznych, dao oraz BEAUTYCOS.
Inteligentne rozwiązania cyfrowe mają przygotować całą branżę do dostosowania się do nowych wymogów dotyczących opakowań. Dyrektywa Unii Europejskiej w tym zakresie zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku. Jej wiodącym celem jest ochrona środowiska poprzez realizację założeń gospodarki obiegu zamkniętego.
Mamy świadomość, że nowe wymogi wymuszą na producentach zarówno dążenie do recyklingu, jak i poszukiwanie rozwiązań cyrkularnych. Jako dystrybutor, musimy być gotowi na współpracę na wielu poziomach. Dlatego testujemy w naszym systemie cyfrowe rozwiązanie SwipBox, które będzie wspierać obieg zamknięty – powiedział Lars Balsby, dyrektor operacyjny dao.
Narzędzie implementowane przez SwipBox nosi nazwę Circuit – jest to cyfrowa etykieta, która została opracowana w celu ograniczenia stosowania jednorazowych opakowań. Posiada ona wbudowany modem oraz ekran podobny do tych znanych z czytników do ebooków. Szczegóły przesyłki są aktualizowane na etykiecie w ciągu kilku sekund, dzięki czemu ponownie można wykorzystać te same opakowanie.
Wszyscy wiemy, jak trudno jest usunąć tradycyjną etykietę z pudełka, które chcemy ponownie wykorzystać. Właśnie dlatego nasza etykieta jest w pełni cyfrowa. Przy okazji eliminujemy również takie kwestie, jak nieczytelne kody kreskowe, będące efektem podartych lub nieprawidłowo przymocowanych etykiet. Circuit charakteryzuje się wyjątkowo niskim zużyciem energii, dzięki czemu może być przesyłana online pomiędzy sklepami internetowymi, dystrybutorami i użytkownikami końcowymi do tysiąca razy przed wymianą baterii – dodał Allan Kaczmarek, founder SwipBox.
W ramach pilotażu dao obsługuje paczki z etykietą SwipBox Circuit dla BEAUTYCOS, który sprzedaje produkty kosmetyczne za pośrednictwem swojego sklepu internetowego. Teraz firma oferuje swoim klientom możliwość wyboru dostawy w opakowaniu wielokrotnego użytku.
Nieustannie szukamy sposobów na zmniejszego negatywnego wpływu na planetę i dlatego testujemy rozwiązania, które są najlepsze dla środowiska. Narzędzie SwipBox jest bardzo proste dla naszych klientów. Zamawiają i odbierają swoje paczki jak zwykle z tą różnicą, że zamiast odebrać kartonowe pudełko od kuriera, mogą wyjąć zamówione produkty, a opakowanie wielokrotnego użytku zwrócić do automatu paczkowego. Wierzymy, że nasi klienci docenią te rozwiązanie i z niecierpliwością czekamy na ocenę tego pomysłowego narzędzia. Liczymy również, że będzie to prawdziwy przełom dla internetowych sprzedawców – podsumował Benjamin Birkholm, dyrektor ds. handlu elektronicznego w BEAUTYCOS.
Paczki z etykietą Circuit są obecnie dostarczane wyłącznie do sklepów daoSHOP. Dostawca zamierza jednak kierować je także do automatów paczkowych. Projekt pilotażowy jest na razie realizowany w Danii.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

DPD Polska kończy rok z 9 tysiącami automatów paczkowych SwipBox Infinity
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.