Komunikaty PR

SwipBox wprowadza rozwiązania elektronicznych etykiet

2024-05-25  |  19:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.04 MB )

SwipBox planuje wdrożenie cyfrowego rozwiązania do etykietowania, które ułatwi obieg opakowań wielokrotnego użytku. Rozwiązanie jest obecnie na etapie testów rynkowych, realizowanych przy współpracy z dostawcą usług logistycznych, dao oraz BEAUTYCOS.

Inteligentne rozwiązania cyfrowe mają przygotować całą branżę do dostosowania się do nowych wymogów dotyczących opakowań. Dyrektywa Unii Europejskiej w tym zakresie zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku. Jej wiodącym celem jest ochrona środowiska poprzez realizację założeń gospodarki obiegu zamkniętego.

Mamy świadomość, że nowe wymogi wymuszą na producentach zarówno dążenie do recyklingu, jak i poszukiwanie rozwiązań cyrkularnych. Jako dystrybutor, musimy być gotowi na współpracę na wielu poziomach. Dlatego testujemy w naszym systemie cyfrowe rozwiązanie SwipBox, które będzie wspierać obieg zamknięty – powiedział Lars Balsby, dyrektor operacyjny dao.

Narzędzie implementowane przez SwipBox nosi nazwę Circuit – jest to cyfrowa etykieta, która została opracowana w celu ograniczenia stosowania jednorazowych opakowań. Posiada ona wbudowany modem oraz ekran podobny do tych znanych z czytników do ebooków. Szczegóły przesyłki są aktualizowane na etykiecie w ciągu kilku sekund, dzięki czemu ponownie można wykorzystać te same opakowanie.

Wszyscy wiemy, jak trudno jest usunąć tradycyjną etykietę z pudełka, które chcemy ponownie wykorzystać. Właśnie dlatego nasza etykieta jest w pełni cyfrowa. Przy okazji eliminujemy również takie kwestie, jak nieczytelne kody kreskowe, będące efektem podartych lub nieprawidłowo przymocowanych etykiet. Circuit charakteryzuje się wyjątkowo niskim zużyciem energii, dzięki czemu może być przesyłana online pomiędzy sklepami internetowymi, dystrybutorami i użytkownikami końcowymi do tysiąca razy przed wymianą baterii – dodał Allan Kaczmarek, founder SwipBox.

W ramach pilotażu dao obsługuje paczki z etykietą SwipBox Circuit dla BEAUTYCOS, który sprzedaje produkty kosmetyczne za pośrednictwem swojego sklepu internetowego. Teraz firma oferuje swoim klientom możliwość wyboru dostawy w opakowaniu wielokrotnego użytku.

Nieustannie szukamy sposobów na zmniejszego negatywnego wpływu na planetę i dlatego testujemy rozwiązania, które są najlepsze dla środowiska. Narzędzie SwipBox jest bardzo proste dla naszych klientów. Zamawiają i odbierają swoje paczki jak zwykle z tą różnicą, że zamiast odebrać kartonowe pudełko od kuriera, mogą wyjąć zamówione produkty, a opakowanie wielokrotnego użytku zwrócić do automatu paczkowego. Wierzymy, że nasi klienci docenią te rozwiązanie i z niecierpliwością czekamy na ocenę tego pomysłowego narzędzia. Liczymy również, że będzie to prawdziwy przełom dla internetowych sprzedawców – podsumował Benjamin Birkholm, dyrektor ds. handlu elektronicznego w BEAUTYCOS.

Paczki z etykietą Circuit są obecnie dostarczane wyłącznie do sklepów daoSHOP. Dostawca zamierza jednak kierować je także do automatów paczkowych. Projekt pilotażowy jest na razie realizowany w Danii.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Media i PR

Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.