Komunikaty PR

Świętuj najsłodszy dzień w roku i poznaj historię kultowych draży

2024-07-04  |  15:50
Biuro prasowe

Od początków w Newark do globalnego brandu

1940 rok można określić jako przełomowy dla świata słodyczy. Wtedy właśnie Forrest E. Mars Sr. powrócił do Stanów Zjednoczonych i wspólnie z R. Brucem Murrie założył firmę M&M's Limited w Newark, New Jersey. W efekcie tej współpracy powstały pierwsze czekoladowe draże M&M'S®. Ich nazwa pochodziła od inicjałów obydwu panów.

W 1941 roku M&M'S® oficjalnie pojawiły się na sklepowych półkach, szybko zdobywając popularność wśród konsumentów. Po zakończeniu II wojny światowej w 1945 roku, marka zaczęła się dynamicznie rozwijać, stając się globalnym gigantem wartym miliard dolarów. W latach 50. przysmaki stały się tak popularne, że aby odróżnić je od podróbek, postanowiono stemplować oryginalne draże znaną do dziś „M”. To posunięcie zapoczątkowało słynne hasło reklamowe „Look for the m on every piece”.

W 1960 roku na rynku zadebiutowały M&M'S® Fruit Chewies, które później przekształcono w popularne STARBURST. Lata 80. przyniosły kolejne sukcesy, kiedy M&M'S® jako pierwsze drażetki zostały wysłane w kosmos, stając się przekąską astronautów na promie kosmicznym. Co więcej, w 1984 roku zyskały miano „Oficjalnej przekąską Igrzysk Olimpijskich”. Dzięki strategii ujednolicenia produktu M&M'S® zdobyły rynki Azji i Pacyfiku, Australii i Europy.

1989 rok przyniósł innowację w postaci M&M'S® z masłem orzechowym. W latach 90. wprowadzono M&M'S Colorworks, oferując konsumentom czekoladowe draże M&M'S® w 21 różnych kolorach. W 1990 roku M&M'S® i batony Mars zostały oficjalnymi sponsorami Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej rozgrywanych we Włoszech. Dzięki głosom 11 milionów fanów w 1995 roku, do gamy kolorów dołączył niebieski, zastępując brązową drażetkę.

Pięć lat później draże M&M'S® zostały ogłoszone „Oficjalnymi słodyczami nowego tysiąclecia”, co było grą słów nawiązującą do rzymskiej cyfry MM oznaczającej rok 2000. W 2002 roku przeprowadzono pierwszą światową ankietę na temat ulubionego koloru M&M’S®. Oddano około 10 milionów głosów z każdego zakątka Ziemi. W 2004 roku M&M'S® uruchomiło platformę "My M&M'S", umożliwiającą klientom personalizację  draży poprzez dodanie napisu, a w 2008 roku wprowadzono możliwość umieszczania na nich własnych zdjęć. W roku 2022 legendarna ekipa została powiększona o nową kobiecą postać i rzeczniczkę słodkości – Wiolę.

Misja marki M&M’S®

Misją marki M&M'S® jest zwiększenie poczucia przynależności u 10 milionów ludzi na całym świecie do 2025 roku. W tym celu powstał  M&M'S® FUNd, który oferuje zasoby, mentoring, możliwości i wsparcie finansowe w przestrzeni artystycznej i rozrywkowej, aby wzmacniać relacje międzyludzkie. W 2022 roku marka powołała do życia Radę Doradczą M&M'S® FUNd. W jej skład wchodzą eksperci, którzy wspierają i napędzają globalne działania marki w zakresie różnorodności, inkluzywności oraz zapewnienia poczucia przynależności. 

M&M'S® nawiązał również współpracę z GLAAD, największą na świecie organizacją wspierającą media LGBTQ+. GLAAD koncentruje się na zwiększaniu odpowiedzialności mediów i zaangażowaniu społeczności w celu zapewnienia, że autentyczne historie LGBTQ+ są widziane, słyszane i aktualizowane.

M&M’S®, a zrównoważone kakao

Kakao to jeden z kluczowych surowców, bez którego nie byłoby kultowych produktów czekoladowych Mars Wrigley, w tym M&M’S®. Dlatego jego sposób pozyskiwania jest szczególnie ważny. Mars Wrigley w 2018 roku, zdefiniował globalną strategię „Kakao dla Pokoleń”. Jej celem jest zapewnienie realnych trwałych i pozytywnych zmian w łańcuchu dostaw tego surowca. Działania, które są podejmowane, pomagają zachować lasy, chronić dzieci i zwiększać dochody rolników. Wszystko po to, aby rodziny uprawiające kakao mogły prosperować. Od 2023 roku 100% kakao kupowanego dla bezpośredniej działalności fabryk Mars Wrigley w całej Europie pochodzi z odpowiedzialnych źródeł. Firma zobowiązała się również do tego, aby do 2025 roku 100% globalnie wykorzystywanego kakao było pozyskiwane odpowiedzialnie.

[1] Mars Wrigley za Consumer Panel Poland GfK, Panel Gospodarstw Domowych, Kategoria produktów czekoladowych; Grupa Populacyjna: Cała populacja gospodarstw domowych w Polsce, Rynek: Cała Polska, Fakt: Penetracja (%), Okres: MAT Q1 2024 (12 miesięczny).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Rozrywka Cooler Master X Simucube 2 Pro - nowa definicja realizmu Biuro prasowe
2024-12-30 | 01:00

Cooler Master X Simucube 2 Pro - nowa definicja realizmu

Cooler Master i Simucube wprowadzają na rynek Cooler Master X Simucube 2 Pro – zaawansowaną bazę kierownicy direct drive dla profesjonalnych symulacji wyścigowych. Urządzenie
Rozrywka Święta pełne smaku z produktami Mars Wrigley
2024-11-24 | 21:00

Święta pełne smaku z produktami Mars Wrigley

W świątecznym czasie Mars Wrigley przygotował limitowaną ofertę produktów kultowej marki M&M’S® oraz Maltesers®. Wśród niej wyjątkowe nowości oraz
Rozrywka Nickelodeon Fandays w Majaland Kownaty!
2024-09-27 | 15:00

Nickelodeon Fandays w Majaland Kownaty!

Marzysz o tym, aby spotkać swoich ulubionych bohaterów z bajek? A może pragniesz przeżyć niezapomniane chwile w towarzystwie Bliskich? Już 27-29 września park rozrywki Majaland

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.