Świetliki Atrium od VELUX Commercial
Atrium, czyli wewnętrzny dziedziniec w budynkach, ma swoje korzenie w architekturze starożytnego Rzymu. Ten znany od wieków element ma obecnie przede wszystkim funkcję reprezentacyjną w budynkach komercyjnych. W dzisiejszych czasach, kiedy nacisk stawia się na zrównoważone podejście i efektywność energetyczną, jednym z kluczowych aspektów jest zapewnienie odpowiedniej ilości naturalnego światła bez zmniejszania estetyki, funkcjonalności czy wydajności energetycznej. W odpowiedzi na te potrzeby firma VELUX Commercial przedstawia swoje innowacyjne rozwiązanie - świetliki dachowe Atrium.
Modułowe rozwiązanie dla różnych potrzeb
Świetliki dachowe Atrium to rozwiązanie o szerokim zastosowaniu, dzięki różnym konfiguracjom i opcjom projektów na zamówienie, można dostosować świetliki do specyficznych wymagań każdego budynku. Zapewniają optymalne doświetlenie, wnosząc do wnętrza naturalne światło, które poprawia atmosferę i komfort pracy.
Ich modułowość pozwala na stworzenie wielorzędowych rozwiązań, które w połączeniu tworzą duży szklany dach. Nadają się zarówno do płaskich pokryć dachowych, jak i dachów o kącie nachylenia do 40 stopni. Sprawdzają się w budowie dużych przeszkleń oraz dają elastyczność, w przypadku projektowania. Świetliki dachowe Atrium mogą zostać włączone praktycznie do każdego planu projektowego, tworząc centralne punkty pełne naturalnego światła. Dostępnych jest wiele opcji dostosowania ich do wymagań danego projektu - wraz z nimi można stosować np. rozwiązania wentylacyjne czy rolety.
Korzyści dla użytkowników
Świetliki Atrium od VELUX Commercial mają znaczący wpływ na samopoczucie użytkowników danego budynku. Dostarczając naturalne światło oraz świeże powietrze, przyczyniają się do poprawy produktywności, a także zdrowia psychicznego i fizycznego pracowników. Wiążą się z nimi również korzyści ekonomiczne – redukcja sztucznego oświetlenia oraz możliwość regulacji temperatury dzięki naturalnej wentylacji przekłada się na obniżone kosztów eksploatacji budynków.
Firma VELUX Commercial nie tylko dostarcza produkty, ale także oferuje wsparcie na każdym etapie projektowania budynków. Eksperci są gotowi dostarczyć wskazówki i techniczne wsparcie, a innowacyjne narzędzia cyfrowe pozwalają na analizę wpływu światła dziennego na przestrzeń jeszcze przed rozpoczęciem prac projektowych.
Energia słoneczna a zimowa pora. Czy fotowoltaika jest opłacalna przez cały rok?
BERGER Bau zmodernizuje drogi gminne w Podolszu i Zatorze
Sztuka przekracza bariery dzięki potędze obrazu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Prawo
Tak zwana sztuczna twórczość coraz popularniejsza. Wyzwaniem pozostają kwestie praw autorskich
Rosnąca popularność narzędzi AI spowodowała, że powstaje coraz więcej „dzieł sztuki”, będących wytworem działania algorytmów, które potrafią m.in. tworzyć muzykę dopasowaną do preferencji i nastroju, malować obrazy, a nawet pisać poezję czy scenariusze filmowe. To rodzi szereg wyzwań dotyczących praw autorskich. Są także wątpliwości dotyczące ochrony dzieł, z których AI się uczy. Narzucanie prawnych zakazów i obostrzeń może jednak nie przynieść efektów.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.