Streaming pogrzebów jest ludziom potrzebny
Face it
Bagatela 10
02-003 Warszawa
j.owsianko|agencjafaceit.pl| |j.owsianko|agencjafaceit.pl
+48 503 543 876
www.agencjafaceit.pl
Jak to się zaczęło? Dlaczego zaczęliście świadczyć usługi streamingów pogrzebów?
Tomasz Jurowicz z firmy Relive: Nie od razu myśleliśmy, żeby robić streamingi pogrzebów. Przed pandemią robiliśmy transmisje online różnych eventów, a naszymi pierwszymi, większymi realizacjami były studniówki, które bardzo dobrze się przyjęły. Byliśmy też pierwszą firmą w Lublinie, która streamowała ślub, już w czasie, gdy obowiązywały restrykcje związane z koronawirusem. Po tym wydarzeniu zaczęliśmy się szerzej reklamować i usłyszała o nas osoba, której zmarł tata, lecz duża część rodziny mieszkała za granicą i nie mogła przylecieć na pogrzeb ze względu na pandemię, a bardzo chcieli uczestniczyć w pogrzebie. Zapytali nas, czy moglibyśmy zrobić transmisję online. Na początku byliśmy zestresowani, nie wiedzieliśmy, jak do tego podejść, ale pozytywna reakcja rodziny upewniła nas, że ta usługa jest potrzebna. Właśnie wtedy zrodził się pomysł, by pogrzeby online zacząć reklamować.
Czy myśli pan, że to jest pomysł na biznes jak każdy inny?
Nie, to nie jest biznes jak każdy inny. Tutaj działamy w bardzo delikatnej materii. Musimy rozmawiać z klientem z dużym zrozumieniem, a podczas wykonywania tej usługi działać z subtelnością i spokojem, by zachować powagę sytuacji, godność miejsca i osoby. Musimy też liczyć się z tym, że nie wszyscy rozumieją sens tej usługi. Były sytuacje, gdzie rodziny odmawiały transmisji pogrzebu. Jest to nietypowa usługa i jeszcze nie do końca przez wszystkich akceptowana.
Czy mógłby pan opowiedzieć, jak to wygląda od strony technicznej?
Podjeżdżamy samochodem jak najbliżej kaplicy bądź kościoła i do środka wchodzimy tylko z dwoma lub trzema statywami i kamerami, by jak najmniej ingerować i nie rzucać się w oczy podczas ceremonii. Z operatorem jesteśmy połączeni słuchawkami bezprzewodowymi, a całą transmisję przeprowadzamy z samochodu. Dla każdego klienta przygotowujemy spersonalizowany link, a osoby posiadające ten link, mają dostęp do transmisji online.
Co daje ludziom uczestnictwo w pogrzebach online?
Przede wszystkim możliwość spokojnego przeżywania żałoby i pożegnania się ze zmarłym. Żyjemy w czasach, kiedy trwa pandemia, ludzie boją się zachorować, szczególnie ci starsi, więc fizyczna ich obecność na pogrzebie jest mało realna. Pogrzeb online, choć daje tylko namiastkę obecności na pogrzebie, pomaga psychicznie uporać się ze stratą bliskiej osoby. Spotkaliśmy się z wieloma takimi reakcjami. Co więcej, transmisję online można pobrać ze strony i zachować ją w postaci filmu. Widzimy, że dla starszych ludzi to też jest ważne. Na przykład wdowa, która zleciła nam streaming, następnego dnia zadzwoniła, by podziękować nam za wspaniałą pamiątkę z pogrzebu męża w postaci filmu.
Czy pogrzeby online staną się taką samą usługa jak filmowanie wesel bądź imprez rodzinnych?
Jeszcze potrzeba trochę czasu, ale myślę, że ta usługa zostanie z nami nawet po pandemii.
Jaki jest stosunek duchownych i kościoła katolickiego do tego typu usługi?
Ogólnie Episkopat bardzo pozytywnie wypowiada się na temat transmisji i wręcz zachęca do uczestnictwa w niedzielnych mszach online, aby zachować środki bezpieczeństwa. Duchowni pomagają nam i proponują nasze usługi, ale niestety zdarzają się również przypadki, gdzie księżą nie godzą się na streaming pogrzebu. Ciężko mi powiedzieć, dlaczego, ale takie negatywne sytuacje mają przeważnie miejsce na wsiach.
Jakie są reakcje rodziny zmarłych, którzy korzystali ze streamingu pogrzebu? Czy zdarzały się negatywne komentarze?
Negatywne komentarze nigdy się nie zdarzyły. Mogę się pochwalić, że wszyscy nasi klienci są zadowoleni. Nieraz tylko zwracają nam uwagę na drobne rzeczy techniczne, które pomagają nam doskonalić tę usługę.
Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.