Starbucks podsumowuje pierwszy rok współpracy z aplikacją Too Good To Go
Mija dokładnie rok od kiedy Starbucks oficjalnie podjął walkę z marnowaniem jedzenia w Polsce, dołączając do partnerów aplikacji Too Good To Go. Do tej pory firma uratowała przed wyrzuceniem łącznie ponad 45 tys. tzw. paczek-niespodzianek, ograniczając emisję CO2 do atmosfery o przeszło 110 ton! W ten sposób Starbucks ogranicza liczbę odpadów i dąży do stania się firmą pozytywną pod kątem zasobów.
W 2019 roku – dokładnie 16 października w Światowy Dzień Żywności – Starbucks, jako pierwsza duża firma w Polsce z branży HoReCa, dołączył do partnerów aplikacji Too Good To Go, razem z którą ratuje m.in. swoje niesprzedane kanapki i desery przed wyrzuceniem. Choć z początku oferta była dostępna wyłącznie dla mieszkańców Warszawy, Krakowa i Trójmiasta, od ponad pół roku do walki z marnowaniem mogą przyłączyć się wszyscy goście kawiarni Starbucks w 11 polskich miastach. Obsługa aplikacji jest bardzo prosta: wystarczy wybrać kawiarnię oznaczoną na mapie na zielono, kupić paczkę, w której znajdą się niesprzedane danego dnia posiłki ze zniżką min. 70%, a następnie odebrać ją o wyznaczonej godzinie. W ten sposób wielu Polaków zyskało już miano Pogromców Marnowania Jedzenia, jak z przymrużeniem oka określani są użytkownicy aplikacji Too Good To Go.
- Dzięki współpracy z Too Good To Go w pierwszym roku uratowaliśmy ponad 45 tysięcy paczek (ok. 150 tysięcy produktów!), ograniczając emisję CO2 do atmosfery o ponad 110 ton. W ten sposób przeciwdziałamy problemowi marnowania, jednocześnie zapobiegając zmianom klimatycznym, których konsekwencje dosięgną nas wszystkich. Jestem dumny z naszych Partnerów, którzy podjęli się tego ambitnego zadania. Brawa jednak należą się przede wszystkim naszym Gościom, którzy każdego dnia udowadniają, że los naszej planety nie jest im obojętny – mówi Vedran Modrić, Dyrektor Regionalny Starbucks Polska. – Dziękujemy Too Good To Go za pozytywną, pełną pasji i energii współpracę – razem robimy coś naprawdę wspaniałego!
Dobre praktyki Starbucks
Walka z marnowaniem jedzenia to nie jedyne działanie firmy prowadzone w duchu zero waste. Od ponad 10 lat goście kawiarni Starbucks w Polsce mogą liczyć m.in. na atrakcyjną zniżkę 1 PLN za zakup dowolnego napoju we własnym kubku. Jest to część globalnej inicjatywy pod hasłem Bring Your Own Tumbler, w ramach której marka ogranicza liczbę jednorazowych kubków i stara się kształtować proekologiczne nawyki swoich gości. Z początkiem tego roku przy drzwiach polskich kawiarni pojawiły się także kosze z poporcjowanymi kawowymi fusami, które goście mogą odbierać całkowicie za darmo i wykorzystać potem jako np. peeling do ciała, nawóz do kwiatów czy ekologiczny środek do czyszczenia domu.
- Pomysł z dystrybucją fusów w kawiarni narodził się z końcem zeszłego roku i początkowo wydawał się mały – przynajmniej w porównaniu z innymi naszymi akcjami prowadzonymi na globalną skalę. Dzisiaj fusy są do odbioru w niemal wszystkich kawiarniach w Polsce, a inicjatywa cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem i sympatią gości. Nie spoczywamy jednak na laurach i cały czas szukamy nowych sposobów na ograniczenie liczby odpadów i bycie bardziej eko – mówi Kasia Pijanowska, Marketing Manager w Starbucks Polska.

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku
Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Medycyna
Diagnostyka zaburzeń snu może być łatwiejsza. Inteligentna piżama monitoruje bruksizm i bezdech senny

Naukowcy z Uniwersytetu Cambridge opracowali inteligentną piżamę, której zadaniem jest monitorowanie w warunkach domowych wzorców oddechu podczas snu i wykrywanie jego zaburzeń takich jak bezdech senny, chrapanie czy bruksizm. Jest to możliwe dzięki znajdującym się w materiale zaawansowanym grafenowym czujnikom tensometrycznym. Urządzenie może stać się alternatywą dla często niekomfortowej dla pacjentów diagnostyki w warunkach szpitalnych lub z wykorzystaniem nieporęcznego sprzętu.
Infrastruktura
Energia słoneczna wyprzedziła węgiel jako źródło energii w UE. Tempo dalszego rozwoju zależy od inwestycji w system i sieć

Zgodnie z założeniami strategii planu REPowerEU do 2030 roku na terenie państw członkowskich ma zostać zainstalowanych niemal 600 GW mocy fotowoltaiki słonecznej. Organizacje takie jak SolarPower Europe walczą o to, aby do tego czasu fotowoltaika stała się głównym źródłem energii elektrycznej. O ile w ostatnich latach odnotowano dynamiczne tempo wzrostu produkcji energii słonecznej, o tyle w kolejnych latach na drodze do realizacji planu może stanąć nienadążająca za tempem rozwoju infrastruktura.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.