Społeczność IT zapoznała się z historią Krakowa dzięki SOFTSWISS
SmartContent
ul. Walecznych 5
50-341 Wrocław
press|smart-content.pro| |press|smart-content.pro
726127344
https://smart-content.pro/
Niedawno do Krakowa przyjechał zakrojony na szeroką skalę projekt SOFTSWISS, międzynarodowej firmy z branży IT, która rozwija swoje centra programistyczne w Poznaniu i Warszawie i zdalnie zatrudnia pracowników z całej Polski. Co niedzielę światowy twórca oprogramowania zaprasza na piesze wycieczki swoich pracowników i kolegów z innych firm, którzy obecnie mieszkają i pracują w wielkich polskich miastach. Spotkania z przewodnikiem pomagają specjalistom-emigrantom zapoznać się z lokalną kulturą, wejść do środowiska miejskiego i łatwiej zaadaptować się w nowym miejscu.
Dla miejscowej wspólnoty IT firma przeprowadziła w Krakowie dwie wycieczki ,,Kraków 360°: Intelektualne Spacery po Mieście z SOFTSWISS”. Stare Miasto, ulice po których kiedyś maszerowały orszaki królewskie, wewnętrzny dziedziniec Zamku na Wawelu, wieża ratuszowa, dzielnica Kazimierz z jej klimatycznymi uliczkami i restauracjami, 7 zabytkowych synagog, słynny ,,Dziedziniec Schindlera”... Pracownicy firm informatycznych z zainteresowaniem odwiedzili kultowe miejsca w mieście i zapoznali się z najciekawszymi faktami z jego 1000-letniej historii.
- Dawno nie chodziłem po mieście z takim zainteresowaniem! – podzielił się swoimi wrażeniami jeden z uczestników wycieczki. – Spodobał mi się format spotkania z kolegami ze wspólnoty IT i spacer z przewodnikiem. Odkryłem dla siebie ciekawe fakty.
- Bardzo się cieszę, że dzięki SOFTSWISS pojawiła się możliwość poznania tego miejsca, w którym mieszkam. To wspaniała możliwość, żeby porozmawiać z kolegami w nieformalnej atmosferze i rozszerzyć swój światopogląd. Bardzo dziękuję za zorganizowanie takiego eventu! – uzupełniła jeszcze jedna pracownica firmy IT, której zespół pracuje obecnie w Polsce.
Pierwsze ,,Intelektualne Spacery po Mieście z SOFTSWISS” odbyły się w czerwcu w Warszawie . Lokalna wspólnota IT w Polsce wykazała duże zainteresowanie wspólnymi wycieczkami. Firmę niejednokrotnie proszono o zorganizowanie podobnych spotkań w innych dużych polskich miastach, które stały się prawdziwym hubem dla wielu specjalistów z tej branży. W ten sposób projekt pojawił się w Poznaniu, Gdańsku i Krakowie. Zakrojona na szeroką skalę seria wycieczek zakończy się we Wrocławiu dwoma spotkaniami z przewodnikiem.
- Pracownicy naszej firmy mieszkają na całym świecie, mogą swobodnie przemieszczać się pomiędzy krajami i wybierać sobie wygodne miejsce do pracy. Z jednej strony przeprowadzka daje im możliwość zobaczenia świata, zapoznania się z nową kulturą, a z drugiej – w każdym przypadku stanowi niewielki stres. Trzeba czasu na adaptację, żeby nowe miasto stało się znajome i bliskie. Otwierając oddział międzynarodowej firmy w innym kraju, staramy się zapoznać pracowników i ich rodziny z historią kraju i jego kulturą. Stanowi to dla nas nieodzowny gest szacunku w stosunku do miejsca, które stało się domem dla naszych specjalistów – skomentowała projekt Walentina Baginia, dyrektor ds. marketingu w SOFTSWISS.
Robiąc wstępne podsumowanie, można śmiało oświadczyć, że dzięki letniemu projektowi firmy SOFTSWISS w lokalnym środowisku uda się zanurzyć ponad 500 specjalistom z branży IT w całym kraju. A jeśli dodać do siebie cały ten czas, który pracownicy spędzą z przewodnikiem na spacerach po wszystkich miastach, będzie to praktycznie całą dobę nieprzerwanych, fascynujących informacji o historii i kulturze Polski.
Nest Bank laureatem Global Retail Banking Innovation Awards za N!Asystenta
Magia Świąt z LAMAX: Kreatywne prezenty dla dzieci, które rozbudzą wyobraźnię!
Superpolisa Ubezpieczenia wykorzystuje e-podpisy od SIGNIUS
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.
Farmacja
Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej
Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.
Rolnictwo
Dane satelitarne w użyciu urbanistów i samorządowców. Mogą im służyć do przygotowania na zmiany klimatu
Do 2031 roku rynek usług związanych z danymi satelitarnymi ma wzrosnąć ponad czterokrotnie – przewidują analitycy. Na rosnącą podaż wpływ może mieć nałożony na dużą część przedsiębiorców, w tym producentów rolnych, obowiązek raportowania wpływu środowiskowego. Dane satelitarne są jednak cennym narzędziem również w rękach urbanistów i samorządowców. Z dokładnością do milimetrów pokazują zjawiska takie jak np. osiadanie gruntów, co pozwala na wczesne podejmowanie decyzji o kluczowych modernizacjach infrastruktury.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.