Komunikaty PR

SoftBlue notuje 87 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży w III kwartale br.

2022-11-15  |  11:30
Biuro prasowe

SoftBlue SA, wypracowała prawie 4,8 mln zł przychodów netto w III kwartale br., co stanowi 87 proc. wzrost w stosunku do tożsamego okresu ubiegłego roku. W okresie styczeń-wrzesień Spółka wypracowała przychody ze sprzedaży na poziomie 16,7 mln zł (+86% r/r), EBITDA 610 tys. zł, a zysk netto 449 tys. zł. Znacząca poprawa wyników finansowych jest konsekwencją realizacji bieżących projektów informatycznych.

- Wyniki jakie osiągnęliśmy w trzecim kwartale bieżącego roku pokazują, że zmierzamy z naszym rozwojem w odpowiednim kierunku. Zanotowaliśmy znacznie lepsze przychody, EBITDA oraz zysk netto niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Cieszę się, że obrana przez nas ścieżka rozwoju trzech kluczowych segmentów naszej działalności – software i hardware, rozwiązania IoT oraz telekomunikacja - przynosi oczekiwane rezultaty. –  powiedział Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue SA.

Osiągnięte wyniki finansowe w okresie lipiec-wrzesień br. są efektem realizacji bieżących projektów informatycznych. SoftBlue podpisało wiele umów dotyczących projektów IT zarówno w Polsce jak i za granicą. Spółka skupiła się również na rozwoju rozwiązań telekomunikacyjnych oraz IoT. Wysoka  sprzedaż w omawianym okresie (4,8 mln zł) przełożyła się na 308 tys. zł EBITDA oraz zysk netto na poziomie 245 tys. zł

- W ostatnich miesiącach bardzo mocno postawiliśmy na dywersyfikację geograficzną, aby w tak trudnych czasach chronić nasz biznes przed rynkowymi zawirowaniami. W dalszym ciągu rozwijamy rozpoznawalność i sprzedaż systemu AirDron. Widzimy jak duże zainteresowanie tym rozwiązaniem wykazują polskie miasta, szczególnie w obliczu problemów z dostępnością jakościowego opału. Chcielibyśmy, aby AirDron zyskiwał również większą rozpoznawalność wśród odbiorców zagranicznych. - dodaje Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue SA.

Spółka aktywnie uczestniczy w budowaniu wartości projektów technologicznych. SoftBlue posiada własne projekty takie jak AirDron, które komercjalizuje. Spółka oferuje również kompleksowe wsparcie merytoryczne wspomagające projektodawców naukowych w komercjalizacji ich przedsięwzięć. Strategią SoftBlue jest dalsze zwiększanie skali prowadzonego biznesu jak również ekspansja opracowywanych produktów oraz pomysłów na rynki zagraniczne. Spółka konsekwentnie realizuje politykę sprzedażową w zakresie umacniania pozycji na rynku telekomunikacyjnym.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Internet Przenośny router Wi-Fi 4G LTE firmy Tenda - w sam raz do plecaka Biuro prasowe
2024-04-25 | 01:00

Przenośny router Wi-Fi 4G LTE firmy Tenda - w sam raz do plecaka

Niewielkich rozmiarów router, który umożliwia pozostawanie w kontakcie ze światem Mogłoby się wydawać, że podczas podróży lub na wycieczce ludzie chcą odciąć się
Internet Czy Internet 5G jest dostępny dla wszystkich?
2024-04-15 | 13:10

Czy Internet 5G jest dostępny dla wszystkich?

Zacznijmy od podstaw Internet 5G to piąta generacja technologii sieci komórkowych. Oferuje szereg korzyści i ulepszeń w porównaniu do swoich poprzedników, takich jak 3G
Internet Routery ZTE w czerni i bieli – dopasuj kolor do wnętrza
2024-03-20 | 15:00

Routery ZTE w czerni i bieli – dopasuj kolor do wnętrza

ZTE T5400 – designerski, elegancki i zaawansowany ZTE T5400 Wi-Fi 6 to router, który pracuje w bardzo szerokim bo 160MHz paśmie częstotliwości co przekłada się na maksymalną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.