SoftBlue notuje 87 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży w III kwartale br.
SoftBlue SA, wypracowała prawie 4,8 mln zł przychodów netto w III kwartale br., co stanowi 87 proc. wzrost w stosunku do tożsamego okresu ubiegłego roku. W okresie styczeń-wrzesień Spółka wypracowała przychody ze sprzedaży na poziomie 16,7 mln zł (+86% r/r), EBITDA 610 tys. zł, a zysk netto 449 tys. zł. Znacząca poprawa wyników finansowych jest konsekwencją realizacji bieżących projektów informatycznych.
- Wyniki jakie osiągnęliśmy w trzecim kwartale bieżącego roku pokazują, że zmierzamy z naszym rozwojem w odpowiednim kierunku. Zanotowaliśmy znacznie lepsze przychody, EBITDA oraz zysk netto niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Cieszę się, że obrana przez nas ścieżka rozwoju trzech kluczowych segmentów naszej działalności – software i hardware, rozwiązania IoT oraz telekomunikacja - przynosi oczekiwane rezultaty. – powiedział Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue SA.
Osiągnięte wyniki finansowe w okresie lipiec-wrzesień br. są efektem realizacji bieżących projektów informatycznych. SoftBlue podpisało wiele umów dotyczących projektów IT zarówno w Polsce jak i za granicą. Spółka skupiła się również na rozwoju rozwiązań telekomunikacyjnych oraz IoT. Wysoka sprzedaż w omawianym okresie (4,8 mln zł) przełożyła się na 308 tys. zł EBITDA oraz zysk netto na poziomie 245 tys. zł
- W ostatnich miesiącach bardzo mocno postawiliśmy na dywersyfikację geograficzną, aby w tak trudnych czasach chronić nasz biznes przed rynkowymi zawirowaniami. W dalszym ciągu rozwijamy rozpoznawalność i sprzedaż systemu AirDron. Widzimy jak duże zainteresowanie tym rozwiązaniem wykazują polskie miasta, szczególnie w obliczu problemów z dostępnością jakościowego opału. Chcielibyśmy, aby AirDron zyskiwał również większą rozpoznawalność wśród odbiorców zagranicznych. - dodaje Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue SA.
Spółka aktywnie uczestniczy w budowaniu wartości projektów technologicznych. SoftBlue posiada własne projekty takie jak AirDron, które komercjalizuje. Spółka oferuje również kompleksowe wsparcie merytoryczne wspomagające projektodawców naukowych w komercjalizacji ich przedsięwzięć. Strategią SoftBlue jest dalsze zwiększanie skali prowadzonego biznesu jak również ekspansja opracowywanych produktów oraz pomysłów na rynki zagraniczne. Spółka konsekwentnie realizuje politykę sprzedażową w zakresie umacniania pozycji na rynku telekomunikacyjnym.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Bankowość

Banki zainteresowane projektami gospodarki obiegu zamkniętego. Chętniej finansują takie inwestycje
Rynek zrównoważonego finansowania rośnie. Banki stawiają na rozwój oferty zielonych instrumentów, które przedsiębiorcy i inne instytucje mogą przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji z różnych obszarów ESG. Są wśród nich zarówno zielone obligacje, jak i kredyty połączone z realizacją konkretnych celów klimatycznych. Jednym z obszarów, które chcą finansować firmy w ramach ESG, jest gospodarka obiegu zamkniętego, czyli zamykanie obiegu produktów w myśl zasady reduce, reuse i recycle (ogranicz, użyj ponownie, przetwórz).
Transport
Polscy inżynierowie pracują w Częstochowie nad systemami do zautomatyzowanej jazdy. Opracowali jeden z najszybszych komputerów na świecie

870 inżynierów w Częstochowie opracowuje, buduje i testuje zaawansowane komponenty dla motoryzacji, szczególnie w obszarze elektroniki i systemów wspomagania kierowcy ADAS. Jednym z nich jest superszybki komputer dla funkcji zautomatyzowanej jazdy. Centrum Inżynieryjne Elektroniki to część Grupy ZF, która jest jednym z największych dostawców branży motoryzacyjnej na świecie. To oznacza, że z rozwiązań opracowywanych przez polskich inżynierów korzystają producenci aut na całym świecie. Przed branżą stoi szereg wyzwań związanych m.in. z sytuacją geopolityczną i trendami, które definiują kierunek jej rozwoju.
Transport
Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową

Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.