Komunikaty PR

Słowacki e-handel – poznaj rynek naszych sąsiadów

2022-11-02  |  15:00
Biuro prasowe

 

E-commerce na Słowacji szybko się rozwija – z Internetu korzysta tam ok. 85% obywateli. Ze względu na podobieństwa kulturowe i językowe z Czechami tamtejsi konsumenci rozumieją i chętnie korzystają z czeskich sklepów internetowych czy porównywarek cen. Słowacja to relatywnie niewielki rynek, więc klienci często decydują się na zakupy on-line z innych krajów – już 39% z nich kupuje transgranicznie z europejskich e-sklepów. Oznacza to, że cały czas jest sporo miejsca dla nowych graczy, którzy chcą rozszerzyć działalność. Jest to zatem bardzo dobry kierunek ekspansji dla polskich sklepów internetowych.

 

Urządzenia mobilne

To jeden z najpopularniejszych kanałów zakupów internetowych - ponad połowa wszystkich e-transakcji dokonywana jest za pomocą urządzeń mobilnych. Należy zatem zadbać o przystosowanie do nich wyglądu i treści sklepu, aby klienci mogli się po nim łatwo poruszać. Tym bardziej, że większość zadowolonych z e-obsługi klientów lubi dokonywać zakupów w tym samym sklepie internetowym przez dłuższy czas.

 

Warunki dostawy

Znajomość preferencji konsumentów danego kraju i zapewnienie im kilku sposobów dowiezienia towaru to dobry początek. Na Słowacji najlepiej oferować wybór pomiędzy dostawą do domu, punktów odbioru lub automatów paczkowych (głównie ze względu na wygodę dostępności odbioru i niższe opłaty za wysyłkę). Wiele małych lokalnych sklepów funkcjonuje też jako punkty odbioru dla różnych przewoźników.

 

Co ważne, oczekuje się, że transport zamówienia będzie bezpłatny przynajmniej przy przesyłkach kosztujących powyżej 30-50 €, a opłata za wysyłkę dla zleceń poniżej tych wartości wyniesie między 2,5 a 5 €. Jednocześnie klienci spodziewają się, że paczka dotrze na miejsce maksymalnie w ciągu 3 dni. Dłuższe terminy dostaw dopuszczalne są tylko w niektórych branżach i rodzajach towarów, a także na obszarach oddalonych od większych miast.

 

Dostawa minutowa buduje przewagę konkurencyjną

Słowaccy klienci jako pierwsi w regionie mogą skorzystać z usługi Packety pozwalającej poznać dokładną godzinę dostarczenia przesyłki przez kuriera. Dzięki śledzeniu kuriera on-line klient może zobaczyć, gdzie dokładnie znajduje się jego przesyłka, a także o której godzinie zostanie dostarczona. W ten sposób Packeta odpowiada na wyniki ostatnich ankiet, które ujawniły, że słowackim klientom przy doręczaniu przesyłek pod wskazany adres najbardziej przeszkadza fakt, że nie znają godziny ich doręczenia.

 

- Nasze rozwiązanie pozwoli budować przewagę konkurencyjną polskich e-sklepów, które wysyłają przesyłki na Słowację. Jako pierwsi mogą oferować taką usługę swoim słowackim klientom, a tym samym – wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom. Wprowadzenie tej opcji pokazuje, że nie tylko dynamiczne rozwijamy się w Polsce, ale jako grupa cały czas szukamy nowych pomysłów, by się rozwijać, wprowadzać innowacje i wyznaczać nowe trendy w świecie e-commerce - mówi Justyna Andreas, Dyrektor Zarządzająca Packeta Poland.

 

Celem tej nowości jest nie tylko ułatwienie dostawy przesyłek do klientów, ale także zwiększenie prawdopodobieństwa doręczenia ich przy pierwszej próbie. Zmniejszy to także ślad węglowy, który w przeciwnym razie zostałby wytworzony przez ponowną dostawę.

 

Wskazówka

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę rozpoczynając działalność na rynku słowackim? Konkurencyjna cena jest istotna we wszystkich krajach, ale na Słowacji jest ona szczególnie ważna. Kolejną kwestią, którą należy wziąć pod uwagę, jest sposób eksponowania certyfikatu autentyczności - w przypadku dostarczania produktów markowych. Nie wszystkie sklepy sprzedają tutaj oryginalne produkty, więc klienci potrzebują takiego dowodu.

 

 

Materiał powstał na podstawie danych raportu „Przewodnik po e-eksporcie do Czech, Słowacji i Węgier” MakesYouLocal

 

­***

Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, współpracując ze sklepami internetowymi, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 6 krajach, realizuje dostawy do 34 krajów, posiada ponad 13 tys. własnych punktów odbioru, 92 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 32 tys. sklepów internetowych. W 2021 roku obsłużyła przeszło 73 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl Biuro prasowe
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po
Handel DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Robotyka i SI

Za 90 proc. wypadków drogowych odpowiada człowiek. Rozwój autonomicznych pojazdów może to ryzyko ograniczyć

Z analiz Polskiego Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ITS wynika, że w ok. 90 proc. wypadków drogowych decydującą rolę odgrywa czynnik ludzki. Dzięki inteligentnym pojazdom liczba wypadków może się zmniejszyć o ok. 30 proc. Stopniowe udoskonalanie czujników i algorytmów ma kluczowe znaczenia dla poprawy bezpieczeństwa na drogach. Obecnie samochody osiągają drugi i trzeci​ poziom autonomii w sześciostopniowej skali SAE.

Bankowość

Banki spółdzielcze coraz ważniejsze dla finansowania gospodarki. Współpraca z BGK ma pobudzić lokalne inwestycje

Banki spółdzielcze w coraz większym stopniu odpowiadają za finansowanie rozwoju gospodarki. Ich udział w ostatnich latach wzrósł, a kondycja sektora się poprawiła. Bank Gospodarstwa Krajowego chce wzmocnić współpracę z bankami spółdzielczymi na rzecz finansowania lokalnego rozwoju. To jeden z elementów nowej strategii BGK na lata 2025–2030. Narzędziami, które do tego służą, są gwarancje BGK.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.