Komunikaty PR

Siemens, Universal Robots i Zivid razem dla intralogistyki

2024-03-27  |  14:00
Biuro prasowe

Siemens, Universal Robots (UR) i Zivid połączyły siły, aby stworzyć przełomowe rozwiązanie, które usprawnia automatyzację magazynów i rozwiązuje nawracające wyzwania związane z realizacją zadań logistyki wewnętrznej. Trzy firmy demonstrowały to rozwiązanie na ostatnich targach i wydarzeniach, a w czwartek 4 kwietnia odbędzie się webinarium zatytułowane "The Next-Generation Solution of Intra-Logistics Fulfillment".

- Cieszymy się, że możemy współpracować z Universal Robots i Zivid, aby wprowadzić przełomowe rozwiązanie do obsługi logistyki wewnętrznej - mówi Ignacio Moreno, Business Development Manager w Siemens. - Wykorzystując moc zaawansowanej technologii wizyjnej i wiodącej w branży robotyki współpracującej, SIMATIC Robot Pick AI jest w stanie zapewnić łatwą kompletację w każdym środowisku.

Partnerstwo stanowi znaczący krok naprzód w rozwiązywaniu złożonych wyzwań stojących przed sektorami logistyki i e-commerce. Nowoczesne centra realizacji zamówień charakteryzują się zautomatyzowanym transportem dużych ilości i odmian jednostek magazynowych (SKU), a nowe rozwiązanie zostało opracowane specjalnie w celu zaoferowania branży niezawodnego rozwiązania do kompletacji, niezależnie od kształtu przedmiotów, ich rozmiaru czy stopnia przezroczystości. 

- Istnieje ogromny potencjał i znaczne zapotrzebowanie na automatyzację w centrach realizacji zamówień i branży e-commerce. To rozwiązanie zapewnia naszym klientom łatwość użytkowania i integrację, jakiej można oczekiwać od współpracy z najlepszymi dostawcami oprogramowania wizyjnego, robotyki i wykrywania - mówi Daniel Friedman, globalny dyrektor ds. partnerstw strategicznych w Universal Robots. - Współpraca z firmami Siemens i Zivid podkreśla nasz ciągły nacisk na połączenie naszej platformy robotów z technologiami sztucznej inteligencji i jest kolejnym świadectwem naszego zaangażowania w dostarczanie automatyzacji dla każdego i wszędzie.

Rozwiązanie składa się z najnowocześniejszych technologii:

  • SIMATIC Robot Pick AI firmy Siemens, wstępnie wyszkolone oprogramowanie wizyjne oparte na głębokim uczeniu, umożliwia robotom wykonywanie zadań wcześniej ograniczonych do obsługi ręcznej.
  • UR20 firmy Universal Robots, dzięki zwiększonemu zasięgowi i kompaktowej konstrukcji, umożliwia automatyzację aplikacji wymagających podnoszenia ciężkich przedmiotów na większe odległości, przy jednoczesnym zachowaniu standardów bezpieczeństwa UR (rozwiązanie działa płynnie w całej rodzinie cobotów UR).
  • Innowacyjna kamera Zivid 2+ M130 jest pierwszym czujnikiem 3D zdolnym do obrazowania wszystkiego, w tym przezroczystych i półprzezroczystych przedmiotów, rozszerzając dostępność i możliwości kompletacji w handlu elektronicznym i aplikacjach do realizacji zamówień.

 

- Łącząc nasze rozwiązanie wizyjne 3D z Siemens i UR, oferujemy solidne rozwiązanie, które zaspokaja zmieniające się potrzeby sektorów logistyki i handlu elektronicznego - mówi Amy Landau, inżynier ds. marketingu produktów w Zivid. - Nasza współpraca otwiera nowe możliwości automatyzacji niezawodnej kompletacji zamówień, która może być naprawdę dostępna dla każdego.

Po demonstracji na wybranych targach w Europie i Ameryce Północnej w ostatnich tygodniach, rozwiązanie zostanie po raz pierwszy szczegółowo zaprezentowane 4 kwietnia podczas webinarium prowadzonego przez wszystkich trzech partnerów. Webinarium będzie transmitowane na żywo z siedziby Universal Robots w Odense w Danii.

Więcej informacji na temat webinarium można znaleźć na stronie:
https://app.livestorm.co/zivid/the-next-generation-solution-of-intra-logistics-fulfillment?type=detailed

Rozwiązanie będzie również prezentowane na targach Hannover Messe w dniach 22-26 kwietnia oraz na targach Automate w Chicago w dniach 6-9 maja.

O firmie Siemens:
Siemens AG jest globalną potęgą technologiczną, która od ponad 170 lat oznacza doskonałość inżynieryjną, innowacyjność, jakość, niezawodność i międzynarodowość. Firma działa na całym świecie, koncentrując się na obszarach elektryfikacji, automatyzacji i cyfryzacji.

O firmie Universal Robots:
Universal Robots (UR) jest wiodącym dostawcą robotów współpracujących (cobotów) wykorzystywanych w wielu branżach. Od czasu wprowadzenia pierwszego na świecie komercyjnie opłacalnego cobota w 2008 roku, firma UR opracowała portfolio produktów odzwierciedlające zakres zasięgu i ładowności oraz sprzedała ponad 75 000 cobotów na całym świecie.

O firmie Zivid:
Zivid jest wiodącym na rynku dostawcą kamer 3D do wizji maszynowej i rozwiązań programowych do automatyzacji robotyki nowej generacji. Dzięki wiodącym w branży kolorowym kamerom 3D firmy Zivid przedsiębiorstwa mogą szybko i łatwo poprawić wydajność automatyki przemysłowej, zapewniając szybsze linie produkcyjne.

W przypadku pytań do mediów prosimy o kontakt:

Christopher Schuette
Siemens
christopher.schuette@siemens.com

Christoffer Voss
Universal Robots
pr@universal-robots.com

Marie Bodet
Zivid
Marie.bodet@zivid.com

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Ochrona środowiska

W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.

Konsument

Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.