Sieć Lidl Polska stworzyła łąki kwietne przy swoich sklepach!
Na jednej łące może występować nawet 300 gatunków roślin i zwierząt. Łąka to również przestrzeń do życia, pożywienia i rozmnażania dla owadów. Szczególnie pszczoły, odgrywają ogromną rolę w całym ekosystemie, m.in. zapylając rośliny. Jeżeli stworzymy im odpowiednie warunki, wspomożemy ich mozolną, a jednocześnie bardzo ważną pracę. Co więcej, łąka to bardziej ekologiczne rozwiązanie niż trawnik – korzenie jej roślin są długie, dzięki czemu wchłania dwa razy więcej wody niż trawa i doskonale radzi sobie w trakcie suszy, a podczas obfitych deszczy chroni przed podtopieniami. W ciągu jednego sezonu trawnik wymaga koszenia ok. 20 razy, natomiast łąka jedynie dwóch. Zaletą łąki jest to, że nie wymaga żadnych środków chemicznych ani nawozów. Docenimy również fakt, że pomaga walczyć ze smogiem oraz ochładza powietrze.[1]
„Nasze sklepy to najczęściej obiekty wolnostojące z parkingami oraz terenami zielonymi. Przy części z nich istnieje przestrzeń, którą możemy zagospodarować i tak np. zamiast sadzić standardowy trawnik stworzyliśmy łąki kwietne. Jest to trend widoczny na całym świecie, nierzadko w dużych miastach, w których tego naturalnego środowiska dla owadów brakuje. Rozwiązanie to jest zdecydowanie bardziej ekologiczne i przyjazne dla środowiska, dlatego z ogromną radością wprowadziliśmy je testowo przy wybranych sklepach Lidl w Lublinie, Wrocławiu, Opolu Lubelskim, Ustroniu Morskim oraz Warszawie. Wierzymy, że w ten sposób zainspirujemy inne podmioty na rynku do tworzenia łąk i wspierania bioróżnorodności, która ma wpływ na ochronę klimatu” – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska. „Jest to pierwszy rok kwitnięcia naszych łąk – zostały posadzone wiosną, jednak efekty już są widoczne. Zastosowaliśmy różne rodzaje nasion do łąk, aby sprawdzić, które mieszanki są najlepsze. W następnym kroku łąki zostaną odchwaszczone oraz dosiane, co sprawi, że w kolejnych latach jeszcze lepiej będą spełniały swoją funkcję” – dodaje Aleksandra Robaszkiewicz.
Jednocześnie firma Lidl Polska podkreśla, że każdego dnia dostarczając klientom żywność oraz najpotrzebniejsze produkty, jest świadoma swojej odpowiedzialności za ochronę ekosystemów. Wspólnie z partnerami Lidl opracowuje pierwszy standard rolniczy skoncentrowany na bioróżnorodności dla konwencjonalnej produkcji owoców i warzyw. Standard będzie dostępny dla wszystkich producentów Lidla w Europie, jako rozszerzenie aktualnego standardu GLOBALG.A.P, zgodnie z którym funkcjonują wszyscy dostawcy owoców i warzyw do sklepów Lidl Polska. Prace potrwają do końca 2021 roku. Utrata bioróżnorodności stanowi egzystencjalne zagrożenie dla ekosystemów, dlatego rozwijając pierwszy standard bioróżnorodności dla rolnictwa konwencjonalnego, Lidl przyczynia się do jej ochrony.
[1] https://laka.org.pl/

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów

Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.