Shell i IONITY uruchamiają pierwsze w Polsce stacje dużej mocy do ładowania poja
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
Shell i IONITY otwierają nową erę elektromobilności w Polsce. Od piątku, 15 października, na MOP Olsze Wschód oraz Olsze Zachód przy autostradzie A1 kierowcy pojazdów elektrycznych mogą korzystać z szybkich ładowarek, zapewniających moc do 350kW. To siedmiokrotnie więcej niż oferują dotychczasowe ładowarki zlokalizowane przy autostradach (50kW). Wysoka moc ładowania znacznie skróci czas ładowania pojazdów elektrycznych. W ciągu najbliższych kilku tygodni planowane jest otwarcie kolejnych takich stacji. Każda z nich będzie oferowała co najmniej 2 punkty ładowania i będzie mogła być rozbudowana o kolejne. Stacje IONITY w Polsce są w pełni zasilane zieloną energią.
Zielona transformacja jest jednym z ważniejszych celów, które na najbliższe lata wyznaczyły sobie społeczeństwa, rządy i firmy z całego świata. Przykładem działania w tym zakresie jest rozwój elektromobilności. Ten proces w Polsce przebiega coraz sprawniej, co pokazują dane Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych. W 2020 roku, pomimo pandemii, nad Wisłą zarejestrowano 9 879 samochodów z napędem elektrycznym. W ujęciu rok do roku oznacza to wzrost o 140 proc. Pokazuje to, że niezbędny jest rozwój sieci ładowania popularnych elektryków.
Partnerstwo na rzecz elektromobilności
Shell, we współpracy z IONITY, największą w Europie siecią ładowania o dużej mocy, otwartą dla wszystkich marek pojazdów, chce popularyzować elektromobilność w Polsce i w Europie. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest zwiększenie liczby punktów ładowania na mapie całego kontynentu. Międzynarodowe partnerstwo Shell i IONITY obejmuje wiele krajów europejskich – celem dla Polski jest stworzenie sieci, która ułatwi konsumentom podróżowanie po kraju pojazdami elektrycznymi.
– Dzięki współpracy z IONITY, naszym partnerem technologicznym, Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), Gdańsk Transport Company oraz Urzędem Dozoru Technicznego (UDT) Shell wprowadza pionierskie rozwiązanie na naszym rynku, oferując kierowcom ładowarki o mocy 350kW. Będą one kompatybilne zarówno z istniejącymi, jak i przyszłymi pojazdami elektrycznymi wyposażonymi w europejski standard ładowania CCS, ładując dany pojazd maksymalną dostępną dla niego mocą. Obecnie wzdłuż autostrad działają ładowarki o mocy 50kW. Ładowarki IONITY zwiększają tę moc siedmiokrotnie, co znacznie skraca czas ładowania i liczbę koniecznych postojów na trasie. Większość EV poruszających się po polskich drogach może być ładowana o maksymalnej mocy 150 kW. Oznacza to, że 10 minut ładowania za pomocą szybkiej ładowarki wystarczy na przejechanie kolejnych 100 kilometrów. To jest wspaniała wiadomość dla rosnącej grupy użytkowników aut elektrycznych – mówi Monika Kielak-Łokietek, Head of Shell Mobility Sales & Network, Shell Polska.
– Celem IONITY jest umożliwienie podróżowania pojazdami elektrycznymi po całej Europie. Dziś jesteśmy o krok bliżej do osiągnięcia tego celu. Otwarcie naszej pierwszej stacji ładowania o dużej mocy w Polsce jest ważnym kamieniem milowym dla elektromobilności w Europie Wschodniej, a nasze partnerstwo z Shell jest w tym kontekście kluczowe – mówi dr Marcus Groll, COO IONITY.
Polska wkracza na mapę szybkiego ładowania w Europie
W Europie Wschodniej ekspansja Shell w zakresie elektromobilności rozpoczęła się w 2020 roku na Węgrzech. To właśnie tam obok autostrady M7 w pobliżu jeziora Balaton zainstalowano ładowarki IONITY o dużej mocy. W tym czasie Węgry były największym rynkiem zbytu dla pojazdów elektrycznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Kolejne uruchomienia planowane były w Czechach, Słowenii, Słowacji i Polsce.
Pół miliona ładowarek EV Shell do 2025 roku
Shell planuje też inwestycje w punkty ładowania o standardowej mocy. Obecnie jest ich 60 tys. na całym świecie. Celem firmy jest by do 2025 roku było ich 500 tys. Kilka miesięcy temu Shell przekroczył próg 100 tys. transakcji w zakresie elektromobilności, co potwierdza duży potencjał tego rozwiązania. Działania związane z elektromobilnością wpisują się w strategię niskoemisyjności Shell. W jej ramach do 2050 roku planowane jest obniżenie śladu węglowego netto produktów energetycznych Shell o 65 proc., przyczyniając się w ten sposób do poprawy stanu powietrza w miastach. Jednocześnie celem firmy jest stanie się biznesem energetycznym o zerowej emisji netto do 2050 roku.

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Dolnośląska Dolina Wodorowa z nagrodą Ministerstwa Klimatu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.