Komunikaty PR

SHEIN stawia na cyfrowy druk termotransferowy. To krok w stronę zrównoważonej pr

2023-01-04  |  16:40

SHEIN, internetowy sprzedawca produktów modowych, kosmetycznych i lifestylowych, wdraża do swojej produkcji metodę cyfrowego druku termotransferowego. Celem tego działania jest przyspieszenie wydajności drukowania i zmniejszenie negatywnego wpływu produkcji tekstyliów na środowisko. Firma przekształciła już ponad 50% produkcji druku z tradycyjnego na cyfrowy termotransferowy.

Marka SHEIN nie zwalnia tempa i stawia kolejny krok w ramach swojego wieloletniego planu redukcji gazów cieplarnianych. Tym razem wprowadza do swojej produkcji metodę cyfrowego druku termotransferowego. Ta mniej wodochłonna technologia drukowania, odpowiednia do tworzenia małych partii odzieży, pomaga zmniejszyć ilość odpadów oraz oszczędzić zasoby tekstylne.

Chociaż metody druku cyfrowego są droższe, niż tradycyjny sitodruk, to ich stosowanie niesie za sobą szereg korzyści, np. zmniejszenie zużycia wody i energii. Cyfrowy termotransfer to technologia druku, w której barwniki są drukowane na specjalnym papierze termotransferowym przed przeniesieniem go na tkaninę, w celu utworzenia wzoru. Podczas gdy tradycyjny sitodruk zużywa 0,49 tony wody do wyprodukowania 100 metrów tkaniny, technologia cyfrowego druku termotransferowego w SHEIN praktycznie nie zużywa wody. Dzięki temu jest bardzo wydajna i zmniejsza odpady tekstylne. W przeciągu ostatnich czterech lat, wdrożenie tego modelu pozwoliło firmie SHEIN zaoszczędzić 590 000 ton wody, co odpowiada około 1,18 miliarda butelek o pojemności 500 ml. W  audycie przeprowadzonym przez Bureau Veritas (BV) - światowego lidera w zakresie usług testowania, inspekcji i certyfikacji -  potwierdzono, że cyfrowy druk termotransferowy w SHEIN jest procesem drukowania bez odpadów wodnych. Ponadto, wykorzystuje  atramenty z certyfikatem eco Oeko-tex,  które nie posiadają szkodliwych substancji.

Od momentu powstania modela łańcuch dostaw marki SHEIN, pozwolił on firmie szybko produkować małe partie zamówień na żądanie. Zastosowanie nowej metody druku umożliwia stworzenie większej ilości wzorów, co czyni ją idealną opcją do produkcji przed podjęciem decyzji o jej zwiększeniu lub zaprzestaniu w oparciu o opinie rynku.

Dzięki poprawie jakości druku, zmniejszone zostały również ilości odpadów z tkanin. Zastosowana technologia może wykryć wszelkie wady lub skazy powstałe w wyniku złożenia projektów lub tworzenia wzorów i usunąć je przed przeniesieniem ich na tkaninę. W efekcie marka zwiększa jakość ubrań, a to z kolei zmniejsza nadprodukcję i marnotrawstwo zasobów.

 

"Dzięki wykorzystaniu technologii cyfrowego druku transferowego w ponad połowie produkcji SHEIN, możemy tworzyć bardziej jakościowy łańcuch produkcyjny od początku do końca. Umożliwiamy naszym dostawcom optymalizację, a jednocześnie zmniejszamy ryzyko nadmiernej produkcji i negatywnego wpływu na środowisko. Tym samym oferujemy naszym klientom różnorodność i produkty wysokiej jakości. Cyfrowy druk na tekstyliach staje się wydajną i zrównoważoną technologią, która będzie nadal wspierać nasze cele w zakresie redukcji szkodliwych substancji wpływających na środowisko. Planujemy rozszerzyć jego wykorzystanie w naszym łańcuchu dostaw w najbliższych latach.”- mówi Adam Whinston, Head of Environmental, Social and Governance (ESG) w SHEIN.

W ramach działań na rzecz poprawy jakości produkcji tekstyliów, na początku 2022 roku SHEIN podzielił się planami redukcji emisji dwutlenku węgla do 2030 r., oraz zobowiązał się do rozwinięcia programu wspomagania społeczności dostawców – jest to inicjatywa, która ma na celu wsparcie partnerów biznesowych, dostawców i ich społeczności na różnych etapach rozwoju. Dodatkowo marka ogłosiła ustanowienie programu SHEIN Spotlight wzmacniający pozycję rodzin w społecznościach dostawców, od których pozyskuje produkty.

 

 

 

O SHEIN:

SHEIN to globalny sprzedawca internetowy zajmujący się modą i stylem życia, którego celem jest umożliwienie wszystkim korzystania z piękna mody. Wykorzystujemy technologię produkcji na żądanie, aby połączyć dostawców z naszym sprawnym łańcuchem dostaw, zmniejszając straty magazynowe i umożliwiając nam dostarczanie różnorodnych produktów w przystępnych cenach do klientów na całym świecie. Z naszych biur na całym świecie docieramy do klientów w ponad 150 krajach. Aby dowiedzieć się więcej o firmie SHEIN, odwiedź stronę http://www.SHEIN.com

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Niemal połowa Polaków zapomina o spożywaniu wody, a 35 proc. nie lubi jej smaku Biuro prasowe
2024-03-20 | 12:00

Niemal połowa Polaków zapomina o spożywaniu wody, a 35 proc. nie lubi jej smaku

Światowy Dzień Wody. Nawet ⅓ osób nie lubi jej smaku Naukowcy z National Institiutes of Health, udowodnili, że odpowiednie nawodnienie wiąże się ze znaczącym zmniejszeniem ryzyka
Ekologia Wspólny Las 2024: dziesiątki leśnych wydarzeń w całej Polsce!
2024-03-20 | 10:00

Wspólny Las 2024: dziesiątki leśnych wydarzeń w całej Polsce!

Rusza czwarta edycja obywatelskiej akcji Wspólny Las. Tegoroczny motyw przewodni inicjatywy to Lasy i Klimat. Spacery z przyrodnikami, wycieczki rowerowe, leśne kąpiele, plenery
Ekologia 5 wskazówek dla skutecznego nawożenia dolistnego zbóż ozimych
2024-03-14 | 13:00

5 wskazówek dla skutecznego nawożenia dolistnego zbóż ozimych

Nawożenie dolistne jest jednym z najefektywniejszych elementów dokarmiania zbóż ozimych w okresie wiosennym. Dobrze przemyślane działania agrotechniczne wraz z odpowiednim

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Bankowość

Polacy obawiają się o swoje cyberbezpieczeństwo w obszarze finansów. Połowa odczuwa braki w wiedzy na ten temat

47 proc. Polaków stwierdziło, że cyberbezpieczeństwo to zagadnienie w obszarze finansów, w którym odczuwają największe braki w posiadanej wiedzy – wynika z raportu „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024” realizowanego na zlecenie Warszawskiego Instytutu Bankowości i Fundacji GPW. Choć bankowość elektroniczna jest już standardem, tylko 0,5 proc. badanych odpowiedziało poprawnie na pytania dotyczące różnych aspektów zabezpieczeń. Są jednak dziedziny, o których wiemy coraz więcej – to m.in. płatności bezgotówkowe.

Konsument

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego ws. sztucznej inteligencji będzie ogromną zmianą na tym rynku. Brakuje wciąż regulacji dotyczącej praw autorskich

W połowie marca Parlament Europejski przyjął rozporządzenie w sprawie sztucznej inteligencji – AI Act. Nowe przepisy mają z jednej strony ułatwić wdrażanie nowych technologii opartych na SI, a z drugiej – wyeliminować te z nich, które stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa czy prywatności obywateli. Eksperci uważają, że wyzwaniem będzie wdrożenie nowego prawa na poziomie krajowym i jego odpowiednia interpretacja, ale jest to potrzebna regulacja, zwłaszcza w kontekście tak szybkiego rozwoju SI. W kolejce do opracowania czekają następne przepisy dotyczące między innymi ochrony własności intelektualnej.

Konsument

Poczucie bycia autentycznym w mediach społecznościowych wpływa pozytywnie na zdrowie psychiczne młodych ludzi. Autentyczność w prawdziwym życiu nie ma takiego znaczenia

Studenci, którzy postrzegają siebie jako autentycznych w mediach społecznościowych, są mniej zestresowani i cieszą się lepszym zdrowiem psychicznym, niż ci, którzy na platformach posługują się wizerunkiem wykreowanym. Autentyczność w rzeczywistym świecie nie ma jednak takiego wpływu na dobrostan psychiczny. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez naukowców z USA we współpracy z polskimi i niemieckimi kolegami. Badacze przyjrzeli się też różnicom między tymi zależnościami badanymi u pokolenia Z i pokoleń wcześniejszych. Z ich obserwacji wynika, że „zetki” uważają siebie za bardziej autentycznych w mediach społecznościowych niż starsi uczestnicy badania.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.