SHEIN stawia na cyfrowy druk termotransferowy. To krok w stronę zrównoważonej pr
SHEIN, internetowy sprzedawca produktów modowych, kosmetycznych i lifestylowych, wdraża do swojej produkcji metodę cyfrowego druku termotransferowego. Celem tego działania jest przyspieszenie wydajności drukowania i zmniejszenie negatywnego wpływu produkcji tekstyliów na środowisko. Firma przekształciła już ponad 50% produkcji druku z tradycyjnego na cyfrowy termotransferowy.
Marka SHEIN nie zwalnia tempa i stawia kolejny krok w ramach swojego wieloletniego planu redukcji gazów cieplarnianych. Tym razem wprowadza do swojej produkcji metodę cyfrowego druku termotransferowego. Ta mniej wodochłonna technologia drukowania, odpowiednia do tworzenia małych partii odzieży, pomaga zmniejszyć ilość odpadów oraz oszczędzić zasoby tekstylne.
Chociaż metody druku cyfrowego są droższe, niż tradycyjny sitodruk, to ich stosowanie niesie za sobą szereg korzyści, np. zmniejszenie zużycia wody i energii. Cyfrowy termotransfer to technologia druku, w której barwniki są drukowane na specjalnym papierze termotransferowym przed przeniesieniem go na tkaninę, w celu utworzenia wzoru. Podczas gdy tradycyjny sitodruk zużywa 0,49 tony wody do wyprodukowania 100 metrów tkaniny, technologia cyfrowego druku termotransferowego w SHEIN praktycznie nie zużywa wody. Dzięki temu jest bardzo wydajna i zmniejsza odpady tekstylne. W przeciągu ostatnich czterech lat, wdrożenie tego modelu pozwoliło firmie SHEIN zaoszczędzić 590 000 ton wody, co odpowiada około 1,18 miliarda butelek o pojemności 500 ml. W audycie przeprowadzonym przez Bureau Veritas (BV) - światowego lidera w zakresie usług testowania, inspekcji i certyfikacji - potwierdzono, że cyfrowy druk termotransferowy w SHEIN jest procesem drukowania bez odpadów wodnych. Ponadto, wykorzystuje atramenty z certyfikatem eco Oeko-tex, które nie posiadają szkodliwych substancji.
Od momentu powstania modela łańcuch dostaw marki SHEIN, pozwolił on firmie szybko produkować małe partie zamówień na żądanie. Zastosowanie nowej metody druku umożliwia stworzenie większej ilości wzorów, co czyni ją idealną opcją do produkcji przed podjęciem decyzji o jej zwiększeniu lub zaprzestaniu w oparciu o opinie rynku.
Dzięki poprawie jakości druku, zmniejszone zostały również ilości odpadów z tkanin. Zastosowana technologia może wykryć wszelkie wady lub skazy powstałe w wyniku złożenia projektów lub tworzenia wzorów i usunąć je przed przeniesieniem ich na tkaninę. W efekcie marka zwiększa jakość ubrań, a to z kolei zmniejsza nadprodukcję i marnotrawstwo zasobów.
"Dzięki wykorzystaniu technologii cyfrowego druku transferowego w ponad połowie produkcji SHEIN, możemy tworzyć bardziej jakościowy łańcuch produkcyjny od początku do końca. Umożliwiamy naszym dostawcom optymalizację, a jednocześnie zmniejszamy ryzyko nadmiernej produkcji i negatywnego wpływu na środowisko. Tym samym oferujemy naszym klientom różnorodność i produkty wysokiej jakości. Cyfrowy druk na tekstyliach staje się wydajną i zrównoważoną technologią, która będzie nadal wspierać nasze cele w zakresie redukcji szkodliwych substancji wpływających na środowisko. Planujemy rozszerzyć jego wykorzystanie w naszym łańcuchu dostaw w najbliższych latach.”- mówi Adam Whinston, Head of Environmental, Social and Governance (ESG) w SHEIN.
W ramach działań na rzecz poprawy jakości produkcji tekstyliów, na początku 2022 roku SHEIN podzielił się planami redukcji emisji dwutlenku węgla do 2030 r., oraz zobowiązał się do rozwinięcia programu wspomagania społeczności dostawców – jest to inicjatywa, która ma na celu wsparcie partnerów biznesowych, dostawców i ich społeczności na różnych etapach rozwoju. Dodatkowo marka ogłosiła ustanowienie programu SHEIN Spotlight wzmacniający pozycję rodzin w społecznościach dostawców, od których pozyskuje produkty.
O SHEIN:
SHEIN to globalny sprzedawca internetowy zajmujący się modą i stylem życia, którego celem jest umożliwienie wszystkim korzystania z piękna mody. Wykorzystujemy technologię produkcji na żądanie, aby połączyć dostawców z naszym sprawnym łańcuchem dostaw, zmniejszając straty magazynowe i umożliwiając nam dostarczanie różnorodnych produktów w przystępnych cenach do klientów na całym świecie. Z naszych biur na całym świecie docieramy do klientów w ponad 150 krajach. Aby dowiedzieć się więcej o firmie SHEIN, odwiedź stronę http://www.SHEIN.com
Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Pompa ciepła i biomasa, czyli zgrany duet
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem działalności firm produkcyjnych w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BASF Polska. Pomimo wysokiego poziomu takich deklaracji jedynie 10 proc. przedsiębiorstw ma już wdrożoną strategię w tym obszarze. Wiele podmiotów, zwłaszcza mniejszych, nie widzi korzyści z tym związanych. Aby wspierać firmy w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi, BASF Polska prowadzi program „Razem dla Planety”, który promuje i nagradza ekologiczne rozwiązania oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami w tym obszarze.
Ochrona środowiska
Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro
Ponad 200 projektów dofinansowanych kwotą 92 mln euro – taki jest bilans wsparcia z programu „Rozwój przedsiębiorczości i innowacje” z Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2014–2021. Mikro-, małe i średnie firmy mogły za pośrednictwem PARP otrzymać granty na realizację innowacyjnych projektów związanych z ochroną środowiska, jakością wód oraz poprawiających jakość życia. – Firmy, które skorzystały z Funduszy Norweskich, odnotowały korzyści biznesowe, efekty środowiskowe, ale też pozabiznesowe, społeczne – ocenia Maja Wasilewska z PARP.
IT i technologie
Sztuczna inteligencja nie zastąpi pisarzy. Nie tworzy literatury, tylko książki dla zabicia czasu
Kwestia wykorzystania dzieł pisarzy do trenowania algorytmów sztucznej inteligencji budzi coraz większe kontrowersje. Część autorów kategorycznie zabrania takiego używania swoich prac, inni godzą się na to w zamian za proponowane przez niektóre wydawnictwa honoraria. Literaci są jednak zgodni co do tego, że teksty pisane przez SI nigdy nie wejdą do kanonu literatury pięknej. Technologia nie stworzy bowiem nowej wartości artystycznej, lecz powieli już istniejące schematy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.