Komunikaty PR

SHEIN publikuje wykaz emisji gazów cieplarnianych za 2021 r. i ogłasza plany ich

2022-11-08  |  13:00

SHEIN, globalny sklep z ubraniami, kosmetykami i akcesoriami domowymi, przedstawia plan redukcji gazów cieplarnianych – do końca 2030 roku marka ograniczy ich emisję o 25%.  Punktem wyjścia do opracowania planu była analiza dotychczasowego śladu węglowego (GhG) za 2021 rok. Działania przeciwko zmianom klimatu mają kluczowe znaczenie dla firmy, która podjęła już szereg aktywności mających na celu wprowadzenie bardziej zrównoważonej produkcji.

Aby zaplanować maksymalnie efektywne działania mające na celu redukcję śladu węglowego, SHEIN podjął współpracę z Intertek, wiodącym dostawcą Total Quality Assurance*. Efektem wspólnych działań jest głęboka analiza dotychczasowej produkcji CO2 za 2021 rok. Na jej podstawie wyróżnione zostały 3 główne źródła emisji oraz postawione konkretne cele jej ograniczenia:

 

  • Źródło 1: emisje generowane z operacji SHEIN - odpowiedzialne są za mniej niż 0,05% całkowitych emisji z 2021 r. Celem jest zmniejszenie całościowej emisji o 42% do końca 2030 r.
  • Źródło 2: emisje z energii zakupionej do zasilania obiektów należących do SHEIN - odpowiadają za mniej niż 0,5% całkowitej emisji z 2021 r. W celu zmniejszenia tej emisji planowany jest zakup odnawialnego świadectwa energetycznego (REC) dla 100% energii elektrycznej wykorzystywanej w działalności SHEIN do końca 2030 r.
  • Źródło 3: emisje generowane z całego łańcucha dostaw - odpowiadają za ponad 99% całkowitych emisji gazów SHEIN z 2021 r. Celem jest ograniczenie emisji bezwzględnych o 25% do końca 2030 r.

 

Aby zmniejszyć emisje z zakresu 1 i 2, SHEIN zwiększy inwestycje w oszczędzanie energii w ramach całej swojej działalności oraz będzie starać się o pozyskanie Certyfikatu Energii Odnawialnej (Renewable Energy Certificate).

Mając na uwadze, że zakres trzeci jest głównym źródłem emisji CO2,  firma SHEIN podjęła ścisłą współpracę z ekspertami, aby z ich pomocą przejść na odnawialne źródła energii. Producent przeznaczy 7,6 mln dolarów dla Apparel Impact Institute (AII) -  organizacji non-profit zajmującej się dekarbonizacją i modernizacją łańcucha dostaw w branży modowej. Dzięki temu możliwe będzie opracowanie planu redukcji emisji dwutlenku węgla w łańcuchu dostaw SHEIN. Fundusze od marki trafią bezpośrednio do dwóch istniejących i sprawdzonych programów AII: Carbon Leadership, skoncentrowanym na benchmarkingu węglowym, ocenie i wyznaczaniu celów oraz Clean by Design, który pomaga zakładom produkującym tekstylia zmniejszyć zużycie energii, wody i chemii, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów. AII opracuje strategię skoncentrowaną na wdrażaniu projektów z zakresu efektywności energetycznej w ponad 500 obiektach partnerskich SHEIN, generując przybliżoną wartość 10% redukcji emisji gazów cieplarnianych na obiekt rocznie.

„AII ma na celu dotarcie do jak największej liczby dostawców SHEIN w celu dekarbonizacji łańcucha dostaw branży modowej. Będziemy stosować nasze sprawdzone programy i metodologię, aby pomóc firmie SHEIN w jej drodze do ulepszania łańcucha dostaw” - mówi Lewis Perkins, prezes Apparel Impact Institute.

Powyższe działania zostały przekazane do Science Based Targets Initiative (SBTi) w celu ich walidacji.

Producent rozpoczął również współpracę z Brookfield Renewable Partners, wiodącą, globalną firmą zajmującą się energią odnawialną i dekarbonizacją, będącą częścią firmy Brookfield. Jej zadaniem jest zajęcie się emisją gazów cieplarnianych w swoim łańcuchu dostaw poprzez przejście na zasilanie energią odnawialną działalności partnerów z łańcucha dostaw SHEIN. Brookfield Renewable jest jednym z największych na świecie właścicieli, operatorów i deweloperów energii odnawialnej oferującym m.in. energię wiatrową, słoneczną, magazynowanie energii, dystrybucję wytwarzania, wychwytywania dwutlenku węgla i innych klas aktywów związanych z transformacją energetyczną.

„Brookfield ma jedną z największych platform energii odnawialnej i transformacji energetyki na świecie, a także długą i sprawdzoną historię dostarczania zielonej energii i rozwiązań w zakresie dekarbonizacji w wielu różnych sektorach gospodarki na całym świecie. Wraz z Brookfield Growth, technologicznym ramieniem inwestycyjnym Brookfield, cieszymy się z przedłużenia naszej współpracy z inwestorem SHEIN i możliwości wspierania nowo ogłoszonych zobowiązań marki w zakresie dekarbonizacji, ponieważ możliwość dekarbonizacji branży modowej jest ogromna”mówi Daniel Cheng, Dyrektor zarządzający Brookfield Renewable Power Asia Pacific.

„Dzisiaj robimy znaczący krok naprzód, ogłaszając nowe cele na 2030 r., które pomogą nam zredukować emisję CO2 dla całego łańcucha dostaw. Wierzę, że nasza współpraca z Brookfield i AII dodatkowo pokazuje zaangażowanie we wdrażanie długoterminowych inicjatyw, mających na celu wzmocnienie pozycji dostawców i pracę nad promocją zrównoważonych innowacji skupiających się na redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymi działaniami chcemy wzmacniać nasze zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności korporacyjnej” - dodał Adam Whinston, Global Head of ESG w SHEIN.

Wysiłki SHEIN na rzecz redukcji emisji gazów cieplarnianych w zakresie trzecim zostaną połączone z planami transformacyjnymi w procesie wytwarzania produktów. Firma chce bowiem przyspieszyć włączenie materiałów pochodzących z recyklingu i skoncentrować się na nearshoringu** oraz onshoringu***. Dzięki temu producent znacznie zmniejszy swoją zależność od frachtu lotniczego.

Marka SHEIN już rozpoczęła swoją drogę w kierunku zrównoważonego rozwoju. Na początku bieżącego roku ogłosiła przekazanie 50 milionów dolarów na fundusz Extended Producer Responsibility (EPR), zaangażowała się w inicjatywę CanopyStyle, której celem jest utrzymanie zagrożonych lasów, wprowadziła kolekcję odzieżową ukierunkowanej na zrównoważony rozwój, aby promować odpowiedzialne wybory i zachowania konsumentów oraz przyspiesza działania na rzecz bardziej zrównoważonych opakowań. Co więcej, model biznesowy firmy SHEIN ma na celu zredukowanie odpadów produkcyjnych już na samym początku działań poprzez tzw. produkcję na żądanie. Dzięki analizie trendów w czasie rzeczywistym, wszystkie produkty są wytwarzane w niewielkich ilościach (między 100-200 sztuk), a następnie, w zależności od wyników sprzedaży, ich produkcja może być zwiększona lub wstrzymana. Dzięki temu można ograniczyć nadprodukcję, jednocześnie zaspokajając zróżnicowane potrzeby konsumentów.

*Total Quality Assurance zapewnia zintegrowane, systematyczne podejście do zapewnienia, że zarówno klienci jak i dostawcy posiadają skuteczny i solidny system jakości. TQA wykracza poza wymagania dotyczące bezpieczeństwa produktu, aby faktycznie przyspieszyć czas wprowadzenia produktu na rynek, poprawić jego jakość i zmniejszyć ogólne koszty. Źródło: Total Quality Assurance (TQA) (intertek.com)

**To strategia biznesowa, zgodnie z którą firma zleca część swojej pracy do pobliskiego kraju. Źródło: Nearshoring, co to jest? Co to znaczy? Definicja nearshoring | FXMAG INWESTOR

***To strategia biznesowa, zgodnie z którą firma podejmuje współpracę z programistami zlokalizowanymi w kraju, którego dotyczy dana aktywność. Źródło: Onshore, Nearshore & Offshore - co to takiego? - Next Technology Professionals

 

O SHEIN:

SHEIN to globalny sprzedawca internetowy zajmujący się modą i stylem życia, którego celem jest umożliwienie wszystkim korzystania z piękna mody. Wykorzystujemy technologię produkcji na żądanie, aby połączyć dostawców z naszym sprawnym łańcuchem dostaw, zmniejszając straty magazynowe i umożliwiając nam dostarczanie różnorodnych produktów w przystępnych cenach do klientów na całym świecie. Z naszych biur na całym świecie docieramy do klientów w ponad 150 krajach. Aby dowiedzieć się więcej o firmie SHEIN, odwiedź stronę http://www.SHEIN.com

O BROOKFIELD:

Brookfield jest wiodącą globalną firmą zarządzającą aktywami alternatywnymi o wartości ponad 750 mld USD na rynku nieruchomości, infrastruktury, energii odnawialnej, private equity i kredytów. Brookfield jest właścicielem i operatorem aktywów i przedsiębiorstw o długiej żywotności. Wiele z nich stanowi podstawę globalnej gospodarki. Wykorzystując swój zasięg, dostęp do kapitału oraz doświadczenie operacyjne, Brookfield oferuje szereg alternatywnych produktów inwestycyjnych inwestorom na całym świecie - w tym publicznym i prywatnym, planom emerytalnym, fundacją, państwowym funduszą majątkowym, instytucją finansowym, firmą ubezpieczeniowym i prywatnym inwestorom. Więcej informacji na stronie www.brookfield.com.

O BROOKFIELD RENEWABLE:

Brookfield Renewable to część firmy Brookfield zajmująca się energią odnawialną i przekształcaniem źródeł energii. Zarządza aktywami o wartości około 70 mld USD, a w skład jej portfolio wchodzą m.in. hydroelektryczne, wiatrowe, słoneczne magazynowanie energii, wytwarzanie rozproszone, wychwytywanie dwutlenku węgla i inne technologie przejściowe w Ameryce Północnej, Południowej i na całym świecie o łącznej mocy zainstalowanej około 23 000 MW i 75 000 MW w fazie rozwoju.  Z kapitalizacją rynkową wynoszącą około 11 miliardów USD, BEP jest jedną z największych spółek publicznych notowanych na giełdzie, czystych platform energii odnawialnej i transformacji energetycznej. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.bep.brookfield.com.

O BROOKFIELD GROWTH:

Brookfield Growth to technologiczne ramię inwestycyjne firmy Brookfield. Założony w 2017 r., Brookfield Growth dąży do partnerstwa i inwestowania kapitału wzrostu w wiodące na rynku firmy technologiczne, które mogą wykorzystać zróżnicowane aktywa realne i operacyjne przedsiębiorstw. Składają się one na wartą 750 mld USD gospodarkę Brookfield. Aby uzyskać więcej informacji, zapraszamy na stronę www.brookfield.com/brookfield-growth

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne Biuro prasowe
2024-11-20 | 13:07

Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne

Plastikowe butelki jednorazowe mogą być źródłem szkodliwego mikroplastiku, a z badań wynika, że te kolorowe – zielone, niebieskie czy czerwone – mogą być jego jeszcze
Ekologia Kolejny sportowiec stawia na ekologię
2024-11-07 | 10:20

Kolejny sportowiec stawia na ekologię

ZDJĘCIA:
Ekologia Pompa ciepła i biomasa, czyli zgrany duet
2024-10-23 | 14:25

Pompa ciepła i biomasa, czyli zgrany duet

Jednym z urządzeń grzewczych wybieranych, w ramach dotychczasowych edycji Programu Czyste Powietrze, jest powietrzna pompa ciepła. Mimo wielu zalet, jak każde urządzenie, ona także ma swoje

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Ochrona środowiska

Pozew przeciwko Skarbowi Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Może to wpłynąć na przyszłe regulacje

Fundacja ClientEarth w imieniu dwóch osób chorych na astmę pozwała właśnie Skarb Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Po raz pierwszy w Polsce sąd będzie musiał zbadać, czy istnieje bezpośredni związek między zanieczyszczeniem powietrza a poważnymi schorzeniami. To przełomowa sprawa, która może zmienić sposób egzekwowania prawa do życia i zdrowia.

Ochrona środowiska

Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem działalności firm produkcyjnych w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BASF Polska. Pomimo wysokiego poziomu takich deklaracji jedynie 10 proc. przedsiębiorstw ma już wdrożoną strategię w tym obszarze. Wiele podmiotów, zwłaszcza mniejszych, nie widzi korzyści z tym związanych. Aby wspierać firmy w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi, BASF Polska prowadzi program „Razem dla Planety”, który promuje i nagradza ekologiczne rozwiązania oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami w tym obszarze.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.