SHEIN chce zostać globalnym liderem w przetwarzaniu nadwyżek magazynowych dzięki
SHEIN, globalny sprzedawca ubrań, kosmetyków i produktów z kategorii lifestyle oraz Queen of Raw, globalna firma technologiczna zajmująca się gospodarką cyrkularną, ogłosiły współpracę. Jej celem jest wsparcie celu SHEIN, jakim jest zostanie liderem w przetwarzaniu nadwyżek tkanin. Pożytkując niewykorzystane materiały innych marek, firma będzie mogła ograniczyć wykorzystywanie nowych zasobów tekstylnych, tworząc jednocześnie alternatywny model biznesowy bazujący na zmniejszeniu ilości odpadów materiałów włókienniczych i ograniczeniu wykorzystania nowych surowców.
Aby osiągnąć ten cel, SHEIN wykorzystuje oprogramowanie Materia MX firmy Queen of Raw. Dzięki niemu pozyskuje już istniejące materiały od innych marek i sprzedawców detalicznych, którzy chcą w odpowiedzialny sposób pozbyć się nadmiaru tkanin. Według algorytmów pomiaru wpływu firmy Queen of Raw, opracowanych przy wsparciu Solve Innovation Future w Massachusetts Institute of Technology (MIT) Solve, przejęcie około 1 miliona metrów materiałów pochodzących z nadwyżki magazynowej, pomogłoby SHEIN stać się jednym z globalnych liderów w przetwarzaniu niewykorzystanych tkanin. Miałoby to pozytywny wpływ na ochronę zasobów wodnych i ograniczenie produkcji CO2, które zostałoby wygenerowane przy użyciu konwencjonalnych metod produkcji.
"Cieszymy się, że możemy wspierać jednego z wiodących światowych detalistów w jego podróży do przekształcenia łańcucha dostaw. Wpływ SHEIN na branżę modową jest zgodny z naszą pozycją globalnego lidera w mierzeniu i raportowaniu wpływu na środowisko dla nadwyżek surowców i odpadów w różnych branżach. Nasza technologia umożliwia SHEIN włączenie lokalnych zapasów tekstyliów od innych marek do swojego modelu biznesowego na żądanie, aby zoptymalizować przyszłą produkcję. W rezultacie zmniejszy to oddziaływanie na klimat i wodę, jednocześnie zwiększając przejrzystość" - mówi Stephanie Benedetto, Dyrektorka Generalna Queen of Raw.
Automatyzacja przepływu łańcucha dostaw SHEIN za pomocą oprogramowania Materia MX umożliwia weryfikację niezużytych materiałów, które spełniają zarówno wymagania SHEIN w zakresie zaopatrzenia, jak i standardy Materia MX w kwestii nadwyżki zapasów. Materiały te są następnie udostępniane projektantom SHEIN w celu stworzenia nowych projektów i włączenia ich na rynek w postaci produktów sprzedawanych na platformie SHEIN. Platforma Materia MX umożliwia marce śledzenie i raportowanie danych zgodnie ze standardami opartymi na najnowszych technologiach. Współpraca ta jest częścią zobowiązania firmy SHEIN ogłoszonego w 2022 roku podczas World Circular Textile Day, którego misją jest zachęcanie globalnych podmiotów do stworzenia w pełni zrównoważonego przemysłu tekstylnego do 2050 roku.
"Partnerstwo z Queen of Raw wspiera nasz postęp w kierunku bardziej zrównoważonego systemu, począwszy od projektowania produktów. Ponieważ model biznesowy SHEIN polega na tworzeniu produktów na żądanie, nie gromadzimy nadwyżek tkanin, co jest jednym z największych wyzwań finansowych i ekologicznych dla przemysłu modowego. Jesteśmy w stanie zakupić wysokiej jakości nadwyżki tekstyliów, co pomaga nam zmniejszyć wpływ na środowisko i stać się przykładem w tej kwestii dla innych firm” - mówi Caitrin Watson, Dyrektorka ds. zrównoważonego rozwoju w SHEIN.
Partnerstwo z Queen of Raw jest jednym z działań umożliwiających marce SHEIN rozwój programu evoluSHEIN, którego celem jest transformacja modelu biznesowego firmy w zrównoważonym kierunku. SHEIN wyznaczyło trzy kluczowe obszary, na których chce się skupić najbardziej: wsparciu i wzmocnieniu społeczeństwa i bezodpadowych innowacjach. Ich rozwój pozwoli producentowi doskonalić swoje kompetencje jako odpowiedzialnego i zrównoważonego brandu, zajmującego się zarówno kwestiami środowiskowymi, jak i społecznymi, przed którymi stoi dziś cały przemysł modowy. Innymi działaniami podejmowanymi przez markę są: odpowiedzialne pozyskiwanie surowców, dekarbonizacja, efektywne wykorzystanie zasobów i budowanie systemów obiegowych, przyspieszenie wdrożenia zrównoważonych rozwiązań i technologii. EvoluSHEIN wyznacza nowy poziom odpowiedzialności dla SHEIN, a także efektywnie pomaga realizować kroki prowadzące do biznesowej transformacji, przy jednoczesnym raportowaniu postępu.
O QUEEN OF RAW:
Queen of Raw jest firmą oprogramowania łańcucha dostaw, specjalizującą się w odzyskiwaniu wartości z nadmiaru zapasów. 288 miliardów dolarów nadwyżki zapasów rocznie ląduje na wysypiskach śmieci, gdzie jest spalana lub składowana w magazynach. Queen of Raw przekształca nadwyżki w źródło dochodów, dzięki zrównoważonym rozwiązaniom. Jej flagowe oprogramowanie SaaS, Materia MX, zostało stworzone w odpowiedzi na rosnącą niewydolność łańcucha dostaw, rosnące ceny i nadmiar zapasów, które nasiliły się w czasie pandemii i uszczuplają zyski firm. Firma podejmuje globalne działania w zakresie nadwyżek zapasów dzięki automatycznemu ponownemu wykorzystaniu, odsprzedaży i recyklingowi w chmurze. Własne algorytmy, opracowane przy wsparciu Solve Innovation Future w Massachusetts Institute of Technology (MIT), mierzą wpływ na środowisko i gospodarkę. Aby dowiedzieć się więcej o Materia MX by Queen of Raw, odwiedź https://www.queenofraw.com/.
O SHEIN:
SHEIN to globalny sprzedawca internetowy zajmujący się modą i stylem życia, którego celem jest umożliwienie wszystkim korzystania z piękna mody. Wykorzystujemy technologię produkcji na żądanie, aby połączyć dostawców z naszym sprawnym łańcuchem dostaw, zmniejszając straty magazynowe i umożliwiając nam dostarczanie różnorodnych produktów w przystępnych cenach do klientów na całym świecie. Z naszych biur na całym świecie docieramy do klientów w ponad 150 krajach. Aby dowiedzieć się więcej o firmie SHEIN, odwiedź stronę http://www.SHEIN.com
Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów
Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen
Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.
IT i technologie
Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii
– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.