SERES 3: pierwsze kroki na polskim rynku pojazdów elektrycznych
Wśród polskich kierowców rośnie zainteresowanie ekologicznym transportem. Niedawno firma Busnex, autoryzowany przedstawiciel firm SERES i Yutong w krajach bałtyckich i w Polsce, wprowadziła na polski rynek nową markę pojazdów elektrycznych SERES, która jest dostępna u polskich dealerów.
- Cieszymy się, że nasze plany rozwojowe przynoszą efekty. Sieć sprzedaży SERES szybko się powiększa – za sprzedaż samochodów SERES 3 odpowiada już 5 silnych partnerów. Traktujemy to jako dowód zaufania do marki, naszej firmy i przyszłych możliwości. Jednocześnie bardzo cieszy nas zainteresowanie, z jakim SERES spotyka się ze strony konsumentów, nie tylko klientów indywidualnych, ale także firm, które chcą wprowadzić pojazdy elektryczne do swoich flot. W tym ostatnim przypadku, uważam, że natychmiastowa i nieograniczona dostępność pojazdów oraz długa gwarancja mają kluczowe znaczenie – mówi Paweł Dzikowski, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Polsce w firmie Busnex.
-Jako wiodący dealer nowych samochodów w Polsce, czujemy się odpowiedzialni za kreowanie rzeczywistości i budowanie świadomości technologii przyszłości – mówi Kamil Kroplewski, kierownik ds. sprzedaży flotowej w Grupie Plichta. – Elektryfikacja to przyszłość, która zaczyna się już dziś. Dlatego zdecydowaliśmy się na rozpoczęcie dużego projektu, którego celem jest wprowadzenie samochodów elektrycznych na polski rynek i upowszechnienie technologii jutra. Mity na temat pojazdów elektrycznych mogą być zaskakujące i uważam, że potrzebna jest edukacja klientów poprzez możliwość dotknięcia i przetestowania samochodów elektrycznych na własną rękę. Grupa Plichta zawsze podchodziła do biznesu w sposób innowacyjny, co zaowocowało wyborem nowej, jeszcze mało znanej w Polsce marki – SERES. Uważamy, że SERES jest marką niezwykle atrakcyjną, z wysokiej jakości designem i interesującymi rozwiązaniami i to właśnie będziemy prezentować klientom, którzy zdecydują się odwiedzić nasz salon i odbyć jazdę próbną.
Zdaniem Dariusza Olejnika, współwłaściciela Kingsman Finance, z perspektywy ekonomicznej SERES jest dobrą alternatywą dla innych marek EV. – Pod względem jakości, designu i technologii dorównuje liderom w branży. Ponadto SERES gwarantuje natychmiastową dostępność, co jest rzadkością w porównaniu z konkurencją. Planujemy zaoferować SERES firmom działającym na rynku wynajmu i leasingu jako niezawodną i ekonomiczną opcję. Samochody elektryczne to przyszłość. Co tydzień obserwujemy wzrost liczby rejestracji nowych pojazdów napędzanych paliwem alternatywnym. Obecnie, w związku ze zmianami w polityce cenowej paliw, widzimy jeszcze większe zainteresowanie branżą EV. Ceny tych samochodów, jak również ich jakość, są praktycznie na tym samym poziomie, co tradycyjne alternatywy transportowe, dlatego coraz więcej osób rozważa ich zakup.
Witold Jakubowski, dyrektor handlowy w Satall Łódź, podzielił się spostrzeżeniem, że klienci wybierający SERES mają podobną mentalność, nastawioną na rozwiązania przyjazne środowisku. – Widzimy, jak nasi klienci mówią o chęci ograniczenia produkcji CO2, wspierania inicjatyw ekologicznych przy jednoczesnej oszczędności kosztów. Nic dziwnego, że wybierają SERES jako alternatywę dla coraz droższych pojazdów napędzanych tradycyjnymi paliwami. Kierowcy SERES mówią, że lubią nowo wprowadzoną markę ze względu na wysokiej jakości komponenty i niesamowity komfort. Innym ważnym czynnikiem, o którym mówiono, jest pojemność baterii, która bezpośrednio wpływa na zasięg pojazdu i pozwala na pokonywanie znacznych dziennych dystansów bez konieczności dodatkowego ładowania.
SERES EVs to technologia pojazdów elektrycznych, opracowana w Dolinie Krzemowej w USA, której komponenty wyprodukowane są w Stanach Zjednoczonych i Chinach. Podczas opracowywania tych samochodów elektrycznych szczególną uwagę zwrócono na bezpieczeństwo i przyjazność dla środowiska. W samochodach elektrycznych zastosowano bezkobaltowe akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LiFePO4) – jeden z najbezpieczniejszych rodzajów akumulatorów litowych, zapewniający stabilność i długowieczność.

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Dolnośląska Dolina Wodorowa z nagrodą Ministerstwa Klimatu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polskie przedsiębiorstwa otwarte na transformację w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Nowa mapa drogowa mogłaby w tym pomóc
Do 2030 roku z gospodarki o obiegu zamkniętym ma pochodzić co czwarty surowiec. Aby przyspieszyć ten proces, w Polsce potrzeba nowej, międzysektorowej Mapy Drogowej dla Gospodarki o Obiegu Zamkniętym – wskazywali eksperci w trakcie Polish Circular Forum. Obecny dokument nie spełnia już swojej roli i wymaga aktualizacji. Na braku jasnych przepisów i systemu wsparcia najbardziej cierpią przede wszystkim małe i średnie przedsiębiorstwa. – Z naszych badań wynika, że tylko 3–3,5 proc. firm z sektora MŚP jest świadomych i przygotowanych do transformacji – ocenia Agnieszka Zdanowicz, wiceprezes Klastra Gospodarki Cyrkularnej i Recyklingu.
Prawo
Wspólna polityka rolna do deregulacji. Trwają prace nad uproszczeniami dla rolników

Prawie 1,6 mld euro – tyle mają wynieść roczne oszczędności dla rolników po uproszczeniu wspólnej polityki rolnej. Zaproponowany w maju przez Komisję Europejską pakiet zmian zakłada redukcję części obowiązków administracyjnych, które dziś spoczywają na rolnikach ubiegających się o unijne wsparcie. Szczególnie dotyczy to płatności dla drobnych rolników. Jak podkreślają eksperci, wszelkie zmiany, które będą działać na rzecz konkurencyjności unijnego rolnictwa, są wskazane, ale przy uwzględnieniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa żywności.
Ochrona środowiska
Gospodarowanie odpadami nieodłącznym elementem strategii firm. Brak jasnych przepisów utrudnia ich działania

Odpowiedzialne gospodarowanie odpadami stanowi integralną część biznesu, a działania w tym obszarze coraz częściej wchodzą w skład strategii ESG. Opóźniające się wdrożenie systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) zgodnego z wymogami Unii Europejskiej stawia jednak przed polskimi przedsiębiorstwami wiele wyzwań.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.