SERES 3: pierwsze kroki na polskim rynku pojazdów elektrycznych
Wśród polskich kierowców rośnie zainteresowanie ekologicznym transportem. Niedawno firma Busnex, autoryzowany przedstawiciel firm SERES i Yutong w krajach bałtyckich i w Polsce, wprowadziła na polski rynek nową markę pojazdów elektrycznych SERES, która jest dostępna u polskich dealerów.
- Cieszymy się, że nasze plany rozwojowe przynoszą efekty. Sieć sprzedaży SERES szybko się powiększa – za sprzedaż samochodów SERES 3 odpowiada już 5 silnych partnerów. Traktujemy to jako dowód zaufania do marki, naszej firmy i przyszłych możliwości. Jednocześnie bardzo cieszy nas zainteresowanie, z jakim SERES spotyka się ze strony konsumentów, nie tylko klientów indywidualnych, ale także firm, które chcą wprowadzić pojazdy elektryczne do swoich flot. W tym ostatnim przypadku, uważam, że natychmiastowa i nieograniczona dostępność pojazdów oraz długa gwarancja mają kluczowe znaczenie – mówi Paweł Dzikowski, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Polsce w firmie Busnex.
-Jako wiodący dealer nowych samochodów w Polsce, czujemy się odpowiedzialni za kreowanie rzeczywistości i budowanie świadomości technologii przyszłości – mówi Kamil Kroplewski, kierownik ds. sprzedaży flotowej w Grupie Plichta. – Elektryfikacja to przyszłość, która zaczyna się już dziś. Dlatego zdecydowaliśmy się na rozpoczęcie dużego projektu, którego celem jest wprowadzenie samochodów elektrycznych na polski rynek i upowszechnienie technologii jutra. Mity na temat pojazdów elektrycznych mogą być zaskakujące i uważam, że potrzebna jest edukacja klientów poprzez możliwość dotknięcia i przetestowania samochodów elektrycznych na własną rękę. Grupa Plichta zawsze podchodziła do biznesu w sposób innowacyjny, co zaowocowało wyborem nowej, jeszcze mało znanej w Polsce marki – SERES. Uważamy, że SERES jest marką niezwykle atrakcyjną, z wysokiej jakości designem i interesującymi rozwiązaniami i to właśnie będziemy prezentować klientom, którzy zdecydują się odwiedzić nasz salon i odbyć jazdę próbną.
Zdaniem Dariusza Olejnika, współwłaściciela Kingsman Finance, z perspektywy ekonomicznej SERES jest dobrą alternatywą dla innych marek EV. – Pod względem jakości, designu i technologii dorównuje liderom w branży. Ponadto SERES gwarantuje natychmiastową dostępność, co jest rzadkością w porównaniu z konkurencją. Planujemy zaoferować SERES firmom działającym na rynku wynajmu i leasingu jako niezawodną i ekonomiczną opcję. Samochody elektryczne to przyszłość. Co tydzień obserwujemy wzrost liczby rejestracji nowych pojazdów napędzanych paliwem alternatywnym. Obecnie, w związku ze zmianami w polityce cenowej paliw, widzimy jeszcze większe zainteresowanie branżą EV. Ceny tych samochodów, jak również ich jakość, są praktycznie na tym samym poziomie, co tradycyjne alternatywy transportowe, dlatego coraz więcej osób rozważa ich zakup.
Witold Jakubowski, dyrektor handlowy w Satall Łódź, podzielił się spostrzeżeniem, że klienci wybierający SERES mają podobną mentalność, nastawioną na rozwiązania przyjazne środowisku. – Widzimy, jak nasi klienci mówią o chęci ograniczenia produkcji CO2, wspierania inicjatyw ekologicznych przy jednoczesnej oszczędności kosztów. Nic dziwnego, że wybierają SERES jako alternatywę dla coraz droższych pojazdów napędzanych tradycyjnymi paliwami. Kierowcy SERES mówią, że lubią nowo wprowadzoną markę ze względu na wysokiej jakości komponenty i niesamowity komfort. Innym ważnym czynnikiem, o którym mówiono, jest pojemność baterii, która bezpośrednio wpływa na zasięg pojazdu i pozwala na pokonywanie znacznych dziennych dystansów bez konieczności dodatkowego ładowania.
SERES EVs to technologia pojazdów elektrycznych, opracowana w Dolinie Krzemowej w USA, której komponenty wyprodukowane są w Stanach Zjednoczonych i Chinach. Podczas opracowywania tych samochodów elektrycznych szczególną uwagę zwrócono na bezpieczeństwo i przyjazność dla środowiska. W samochodach elektrycznych zastosowano bezkobaltowe akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LiFePO4) – jeden z najbezpieczniejszych rodzajów akumulatorów litowych, zapewniający stabilność i długowieczność.

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

Dolnośląska Dolina Wodorowa z nagrodą Ministerstwa Klimatu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem
Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.