Komunikaty PR

Schneider Electric rozwija generatywną AI wraz z Microsoft Azure OpenAI

2024-01-22  |  09:00
Biuro prasowe
  • Klienci i pracownicy Schneider Electric wykorzystują możliwości generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI), która zapewnia wzrost produktywności, dając dostęp do nowych metod pracy
  • Współpraca z Microsoft w zakresie sztucznej inteligencji koncentruje się na tworzeniu innowacyjnych rozwiązań na rzecz zrównoważonego rozwoju

Schneider Electric, lider cyfrowej transformacji zarządzania energią i automatyki, wykorzystuje możliwości generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI), aby wzmocnić pozycję klientów i usprawnić swoje działania wewnętrzne.

Schneider Electric integruje się z Microsoft Azure OpenAI w celu opracowania rozwiązań, które wykorzystują algorytmy do generowania tekstu, kodu i innego rodzaju treści. W efekcie firma zmienia swoje podejście do różnych procesów operacyjnych, usprawniając czasochłonne zadania, optymalizując dystrybucję zasobów, a także zwiększając wydajność. To kolejne wdrożenie w ramach wieloletniej współpracy z Microsoft. Równocześnie Schneider Electric kontynuuje stosowanie rozwiązań GenAI do wprowadzania innowacji w swoim portfolio.

Najważniejsze aspekty wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji przez Schneider Electric obejmują:

  • Resource Advisor Copilot – wykorzystując algorytmy dużych modeli językowych (LLM) dzięki Microsoft Azure OpenAI, Schneider Electric narzędzie Copilot jako wygodnego cyfrowego towarzysza wbudowanego w architekturę Resource Advisor. Copilot zapewnia klientom zaawansowaną analizę danych, optymalizację wydajności, wizualizację i wspomaganie decyzji, a także możliwość płynnego przetwarzania skomplikowanej wiedzy branżowej i informacji z systemu Resource Advisor, przy zachowaniu zasad cyberbezpieczeństwa.
  • Jo-Chat GPT – wewnętrzny asystent konwersacji oparty na usłudze Microsoft Azure OpenAI umożliwia pracownikom korzystanie z potencjału generatywnej sztucznej inteligencji w bezpieczny sposób.
  • Finance Advisor – ten asystent konwersacyjny zapewnia analitykom prosty i skuteczny sposób na znalezienie precyzyjnych informacji dotyczących kwestii księgowych, obejmując również inne funkcje w globalnej strukturze finansowej. Umożliwia spójne, zgodne z przepisami i terminowe podejmowanie decyzji.
  • Knowledge Bot – to asystent konwersacji, który wspiera pracowników działów obsługi klienta w znalezieniu dokładnych odpowiedzi na zapytania klientów oraz proponuje właściwą odpowiedź w oparciu o obszerną dokumentację wewnętrzną.
  • Wyszukiwanie dialogowe – pomaga klientom Schneider Electric wyszukać rozwiązania, których potrzebują, a wszystko to w naturalnym stylu konwersacji przy użyciu funkcji wyszukiwania znaczeniowego.

Schneider Electric planuje też integrację Github Copilot w celu udoskonalenia procesów i operacji związanych z tworzeniem ofert, a także Sales Copilot do dalszego wsparcia pracowników pierwszej linii.

Philippe Rambach, dyrektor ds. sztucznej inteligencji w Schneider Electric, komentuje postęp technologiczny i biznesowy firmy.Generatywna sztuczna inteligencja zmienia zasady gry, dlatego właśnie inwestujemy w tę technologię. Dzięki niej udało nam się zwiększyć wewnętrzną produktywność. GenAI wprost wpisuje się w nasze zaangażowanie w ciągłe doskonalenie rozwiązań i usług oraz dążenie do innowacyjności opartej na zasadach zrównoważonego rozwoju.

Hub AI w Schneider Electric został uruchomiony w 2021 roku, zanim technologia generatywnej sztucznej inteligencji stała się powszechna. Wraz z pojawieniem się nowych narzędzi, firma stworzyła dedykowany, kluczowy zespół GenAI, który ściśle współpracuje z wewnętrznymi i zewnętrznymi interesariuszami, aby szybko wykrywać i implementować nowe możliwości zastosowania tej technologii.

Wdrożenie generatywnej sztucznej inteligencji oraz integracja z Microsoft Azure OpenAI przez Schneider Electric podkreśla zaangażowanie firmy w bycie liderem innowacji technologicznych w zarządzaniu energią i automatyce przemysłowej. Zarówno Microsoft, jak i Schneider Electric są skoncentrowane na wykorzystaniu zaawansowanych technologii w celu zwiększenia wydajności, wspierania innowacji i osiągania celów zrównoważonego rozwoju.

Microsoft Azure OpenAI umożliwia firmie Schneider Electric sprawne opracowywanie, wyskalowanych, opłacalnych i opartych na sztucznej inteligencji rozwiązań, które są zgodne z naszymi wspólnymi ambicjami dotyczącymi zrównoważonej i zdigitalizowanej przyszłości – mówi Dominik Wee, wiceprezes ds. produkcji i mobilności w firmie Microsoft.

Oferta Schneider Electric bazująca na Microsoft Azure obejmuje rozwiązania Internetu Rzeczy (IoT) nowej generacji oparte na chmurze, a także zaawansowane możliwości w zakresie danych i sztucznej inteligencji.

Obie firmy współpracują ze sobą, pomagając klientom wypełnić lukę między wyznaczaniem ambitnych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju a ich realizacją.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Energetyka Dolnośląska Dolina Wodorowa z nagrodą Ministerstwa Klimatu Biuro prasowe
2024-12-04 | 12:30

Dolnośląska Dolina Wodorowa z nagrodą Ministerstwa Klimatu

Projekt Baltic Sea Hydrogen Valley został wyróżniony przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska podczas IV Konferencji Porozumienia Wodorowego Nagrodzony projekt to pionierska
Energetyka BRAK ZDJĘCIA
2024-12-02 | 13:00

Przyszłość energii elektrycznej w Polsce: wyzwania i perspektywy

Transformacja energetyczna: konieczność, nie opcja Transformacja energetyczna w Polsce to nie tylko reakcja na zmieniające się regulacje unijne, ale również strategiczna decyzja mająca na celu poprawę bezpieczeństwa
Energetyka SPIE wdraża w Polsce system sterowania dedykowany dla instalacji OZE
2024-11-29 | 09:00

SPIE wdraża w Polsce system sterowania dedykowany dla instalacji OZE

Gliwice, 27 listopada 2024 roku. SPIE Energotest, polska spółka należąca do Grupy SPIE, niezależnego europejskiego lidera usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.