Schneider Electric dekarbonizuje kanały IT dzięki usłudze Zeigo Activate
- Nowe rozwiązanie w modelu SaaS (Software as a Service) pomoże partnerom Schneider Electric, w tym małym i średnim przedsiębiorstwom, określić cele dekarbonizacji, opracować plan działania i zapewnić dostęp do ekosystemu wyspecjalizowanych dostawców usług.
- Schneider Electric został uznany za czempiona w rankingu Canalys 2023 „Sustainable Ecosystems Leadership Matrix” w związku z nieustannym zaangażowaniem w zrównoważony rozwój i dekarbonizacją kanałów IT.
Schneider Electric, lider w cyfrowej transformacji zarządzania energią i automatyki, przedstawia Zeigo Activate – nowe, oparte na subskrypcji oprogramowanie w modelu SaaS dla partnerów handlowych. Zostało ono zaprojektowane tak, aby pomóc firmom przyspieszyć działania na rzecz klimatu. Partnerzy mogą wykorzystać Zeigo Activate do obliczania, mierzenia i analizowania emisji dwutlenku węgla, a następnie ustalania precyzyjnych, osiągalnych i mierzalnych celów dekarbonizacji i budowania strategii działań na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Schneider Electric został również uznany za czempiona w pierwszej edycji badania Canalys „Sustainable Ecosystems Leadership Matrix”, przede wszystkim za osiągnięcia w zakresie zrównoważonego rozwoju w całym ekosystemie partnerskim i w swojej organizacji. Firma otrzymała status „Champion” za pozycję wiodącego dostawcy w obszarze zrównoważonego rozwoju i ESG, zróżnicowane portfolio rozwiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju i energii oraz szkolenia, wiedzę i wsparcie dla partnerów dążących do budowania i rozwijania strategii dekarbonizacji.
Przyspieszenie dekarbonizacji kanałów partnerskich
Zeigo Activate to oparte na subskrypcji rozwiązanie SaaS dla małych i średnich firm. Intuicyjne, ustandaryzowane i łatwo skalowalne, umożliwia partnerom obliczanie i śledzenie emisji związanych z energią, ustalanie planu wdrożenia działań mających na celu zminimalizowanie wpływu na środowisko oraz łączenie się z dostawcami rozwiązań, wyspecjalizowanymi w efektywności energetycznej i odnawialnych źródłach energii.
Wraz ze zmianami regulacyjnymi w wielu branżach na całym świecie, zrównoważony rozwój pojawia się coraz częściej na pierwszym miejscu wśród działań strategicznych wielu firm. Zeigo Activate umożliwia uproszczone gromadzenie danych, aby pomóc partnerom w budowaniu profilu zużycia energii i śledzeniu postępów w zakresie emisji dwutlenku węgla, w efekcie czego są oni w stanie działać zgodnie z wytyczonym planem dekarbonizacji. Ta optymalizacja / to ułatwienie podróży z „cyfrowym przewodnikiem” jest kluczowa dla partnerów MŚP, którzy mogą mieć trudności z korzystaniem ze złożonego oprogramowania i ograniczoną wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju. Dzięki temu dekarbonizacja nie jest już barierą. Spersonalizowana mapa działań ma na celu zmniejszenie emisji poprzez zaangażowanie w projekty z zakresu poprawy efektywności energetycznej i wykorzystania energii odnawialnej. Partnerzy mogą łączyć się bezpośrednio z renomowanymi dostawcami w zakresie kompetencji wymaganych przez projekt i rozpocząć wdrażanie spersonalizowanego planu, śledząc szacunkowe koszty, oszczędności i zwrot z inwestycji.
Zeigo Activate dołącza do dwóch cyfrowych rozwiązań i usług Schneider Electric w zakresie zrównoważonego rozwoju, zaprojektowanych w celu zaspokojenia potrzeb firm o różnej wielkości i skali w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla. Należą do nich Zeigo Power, które umożliwia europejskim użytkownikom cyfrowe składanie ofert w ramach umów zakupu energii odnawialnej (PPA), oraz Zeigo Network, które łączy firmy na drodze do dekarbonizacji, już teraz posiadając ponad 600 członków korporacyjnych na całym świecie.
– Firmy działające w kanałach sprzedaży nadal stoją przed wieloma wyzwaniami związanymi z energią i zrównoważonym rozwojem, ale pomimo burzliwego otoczenia makroekonomicznego, ESG, efektywność energetyczna i dekarbonizacja ekosystemu pozostają kluczowymi obszarami zainteresowania partnerów – powiedział David Terry, VP, IT Channels, Schneider Electric Europe – Dzięki Zeigo partnerzy mogą uzyskać dostęp do zestawu najwyższej klasy narzędzi SaaS i zidentyfikować specjalistyczne firmy, które pomogą im zmniejszyć zużycie energii, emisje i koszty, a także usprawnić strategiczne procesy przyspieszające zrównoważony rozwój.
Na czele zrównoważonego rozwoju kanałów
Firma otrzymała również tytuł czempiona w pierwszej edycji badania Canalys „Sustainable Ecosystems Leadership Matrix” za wykazanie najwyższego poziomu doskonałości na tle innych firm z branży, m.in. poprzez zaangażowanie w zrównoważony rozwój w kanale dystrybucji. Kluczowe kryteria oceny obejmowały przywództwo w zakresie zrównoważonego rozwoju, korporacyjne strategie zrównoważonego rozwoju, przejrzystość danych, postęp i transformację oraz opinie partnerów firmy.
Firma została uznana za lidera w uznaniu za wysiłki na rzecz dekarbonizacji, działalność na poziomie korporacyjnym, rozwój portfolio rozwiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz narzędzia pomagające klientom i partnerom śledzić oraz ograniczać emisję dwutlenku węgla, a także optymalizować zużycie energii. Co więcej, w ubiegłym roku firma zareagowała na kryzysy energetyczne, koncentrując się na efektywności energetycznej, pomagając partnerom w opracowywaniu ocen energetycznych i audytów dla klientów, a także inicjatyw takich jak nowy program partnerski mySchneider IT, Szkoła Zrównoważonego Rozwoju (Sustainability School) dla partnerów czy nagrody Sustainability Impact Awards dla partnerów i dostawców, którzy angażują się w zrównoważony rozwój. Schneider Electric opublikował również Lifecycle CO2e TradeOff – pierwsze tego typu narzędzie do dokładnego szacowania całkowitego śladu węglowego centrów danych – w tym emisji w zakresie 1, 2 i 3.
– Schneider Electric potwierdził swoją wiodącą rolę we wspieraniu partnerów w opracowywaniu strategii zrównoważonego rozwoju i pomaganiu swoim klientom w osiąganiu postępów w realizacji ich celów zrównoważonego rozwoju. Pozycja dostawcy w rankingu Canalys Sustainable Ecosystems Leadership Matrix opiera się na opiniach partnerów handlowych, kluczowej pozycji w branży w zakresie zrównoważonego rozwoju i ocenach analityków Canalys – skomentowała Rachel Brindley, starsza dyrektor ds. kanałów w Canalys. – Czempioni wykazali się profesjonalizmem w napędzaniu ekosystemu kanału w zakresie zrównoważonego rozwoju środowiska, w szczególności podczas realizacji własnych korporacyjnych strategii zrównoważonego rozwoju.
Tworzenie zrównoważonego kanału partnerskiego
Firma Schneider Electric jest nieustannie zaangażowana w działania na rzecz ESG i tworzenie rozwiązań, które uznają kluczową rolę partnerów w dekarbonizacji nie tylko ich własnych działań, ale także pomagają klientom osiągnąć i przekroczyć ich cele. Wykorzystując wiedzę ekspertów firmy w zakresie praktyk zrównoważonego rozwoju, zarządzania energią, automatyzacji, elektryfikacji i cyfryzacji, przedsiębiorstwo pomaga partnerom w tworzeniu strategii i podejmowaniu proaktywnych działań poprzez oceny energetyczne, narzędzia i usługi; cyfryzację i wykorzystanie mocy danych oraz analiz predykcyjnych w celu optymalizacji wydajności i obniżenia kosztów; a także dekarbonizację poprzez cyfryzację i elektryfikację.
Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów
Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.