SAS otwiera laboratorium odpowiedzialnej AI i rozbudowuje dział etyki danych
dfusion communication
Al. Zdjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
aleksander.dobosz|dfusion.pl| |aleksander.dobosz|dfusion.pl
666216828
dfusion.pl
Partnerstwo w zakresie etycznej opieki zdrowotnej wzmocnione innowacyjnym laboratorium AI
Firma SAS w ramach zaangażowania w odpowiedzialne innowacje współpracuje z organizacjami na całym świecie, aby wdrażać etyczną sztuczną inteligencję w różnych branżach. Przykład stanowi współpraca z dwiema holenderskimi organizacjami: Erasmus University Medical Center (Erasmus MC), jednym z wiodących europejskich szpitali akademickich oraz Delft University of Technology (TU Delft), w którym mieści się Centrum Etyki Cyfrowej TU Delft. Wraz z tymi podmiotami SAS uruchomił pierwsze laboratorium odpowiedzialnej i etycznej sztucznej inteligencji w opiece zdrowotnej (REAHL).
Laboratorium REAHL kładzie nacisk na kwestie etyczne i wyzwania związane z opracowywaniem i wdrażaniem technologii AI w branży medycznej. Wraz z szybkim postępem w dziedzinie sztucznej inteligencji pojawiła się potrzeba zapewnienia, że technologie te są projektowane i wykorzystywane w bezpieczny, przejrzysty i etyczny sposób. REAHL łączy multidyscyplinarne zespoły ekspertów w dziedzinie sztucznej inteligencji, medycyny i etyki z decydentami w obszarze regulacji. Przedsięwzięcie ma na celu pogłębianie współpracy przy opracowywaniu i wdrażaniu technologii sztucznej inteligencji, której priorytetem będzie bezpieczeństwo, prywatność i autonomia pacjentów.
Oznacza to, że systemy sztucznej inteligencji będą bezstronne, przejrzyste, odpowiedzialne oraz wykorzystywane w sposób, który szanuje prawa i wartości pacjentów. REAHL dąży do stworzenia ram dla etycznej sztucznej inteligencji w opiece zdrowotnej, które posłużą jako model wzorcowy dla ośrodków medycznych i regionów na całym świecie.
REAHL został uznany jako oficjalne laboratorium przez holenderskie Narodowe Centrum Innowacji Sztucznej Inteligencji (ICAI), które służy współpracy badawczej między partnerami przemysłowymi, rządowymi lub non-profit a uczelniami. Laboratoria certyfikowane przez ICAI muszą spełniać wymagania dotyczące danych, wiedzy specjalistycznej i zdolności oraz dążyć do tego, aby wyniki badań zostały wykorzystane w odpowiedni sposób.
- Wspólnie nie tylko tworzymy technologie sztucznej inteligencji, ale także kształtujemy przyszłość opieki zdrowotnej z pełnym zaangażowaniem w przestrzeganie zasad etycznych i priorytetowe traktowanie dobrostanu pacjentów w każdej innowacji - powiedział adiunkt dr Michel van Genderen, współzałożyciel i aktywny działacz Datahub w Erasmus MC w Rotterdamie. – Poprzez naszą pionierską pracę nad stworzeniem pierwszego etycznego laboratorium AI w branży medycznej, wyznaczamy drogę do nowej ery opieki nad pacjentem, która będzie wzmocniona przejrzystą, bezpieczną i sprawiedliwą technologią AI.
SAS jest również członkiem założycielem Coalition for Health AI (CHAI) - grupy społeczności akademickich systemów opieki zdrowotnej, organizacji i ekspertów zajmujących się sztuczną inteligencją i nauką o danych. CHAI opublikowała niedawno plan godnej zaufania sztucznej inteligencji dla opieki zdrowotnej, będący wynikiem działań prowadzonych wspólnie z National Academy of Medicine, ekspertami AI z akademickich ośrodków medycznych oraz branży medycznej, technologii i innych sektorów przemysłu. Firma SAS wraz z Duke Health, światowej sławy akademickim centrum medycznym, które również jest członkiem CHAI, ogłosiły niedawno, że będą badać innowacyjne rozwiązania w zakresie opieki zdrowotnej wykorzystujące dane i analitykę.
SAS Data Ethics Practice zbada obietnice sztucznej inteligencji
Rozkwit generatywnej sztucznej inteligencji w postaci ChatGPT czy Google Bard przeniosła na nowy poziom debatę na temat sztucznej inteligencji i jej wpływu na biznes i społeczeństwo. Aby zbadać pozytywne zastosowania sztucznej inteligencji, SAS niedawno rozszerzył program Data Ethics Practice, integrując go z zespołem Data for Good.
Zespół SAS będzie szukał możliwości współpracy z organizacjami w celu zastosowania sztucznej inteligencji dla dobra ludzi i planety. SAS współpracował wcześniej z organizacjami non-profit, aby przeciwdziałać niszczeniu lasów deszczowych w Brazylii i badać zjawiska dyskryminacji w Nowym Jorku. Jednym z najnowszych projektów jest wykorzystanie uczenia maszynowego i technik rozpoznawania obrazów do ochrony zagrożonych gatunków żółwi morskich we współpracy z UNC Center for Galapagos Studies.
- Wraz z szybkim rozwojem sztucznej inteligencji, musimy zadbać o to, aby ludzie byli w centrum wszystkiego, co robimy - powiedział Reggie Townsend, wiceprezes, SAS Data Ethics Practice. - Nie chodzi tylko o ochronę prywatności, ale także o poszukiwanie możliwości wykorzystania tej technologii do zapewnienia ludziom lepszych warunków życia.
Reggie Townsend jest członkiem Krajowej Rady Doradczej ds. Sztucznej Inteligencji (ang. National Artificial Intelligence Advisory Committee). Zasiada również w zarządzie EqualAI.
Informacja o SAS
SAS jest liderem w zakresie analityki i AI. Dzięki innowacyjnemu oprogramowaniu i profesjonalnym usługom pomaga firmom na całym świecie zamieniać dane w wiedzę. SAS oferuje THE POWER TO KNOW®.
Nest Bank laureatem Global Retail Banking Innovation Awards za N!Asystenta
Magia Świąt z LAMAX: Kreatywne prezenty dla dzieci, które rozbudzą wyobraźnię!
Superpolisa Ubezpieczenia wykorzystuje e-podpisy od SIGNIUS
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.
Farmacja
Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej
Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.
Rolnictwo
Dane satelitarne w użyciu urbanistów i samorządowców. Mogą im służyć do przygotowania na zmiany klimatu
Do 2031 roku rynek usług związanych z danymi satelitarnymi ma wzrosnąć ponad czterokrotnie – przewidują analitycy. Na rosnącą podaż wpływ może mieć nałożony na dużą część przedsiębiorców, w tym producentów rolnych, obowiązek raportowania wpływu środowiskowego. Dane satelitarne są jednak cennym narzędziem również w rękach urbanistów i samorządowców. Z dokładnością do milimetrów pokazują zjawiska takie jak np. osiadanie gruntów, co pozwala na wczesne podejmowanie decyzji o kluczowych modernizacjach infrastruktury.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.