SAS Innovate: liderzy światowego AI już w maju odwiedzą Warszawę
Już 18 maja w Warszawie odbędzie się konferencja SAS Innovate – wyjątkowe spotkanie przedstawicieli biznesu z różnych branż regionu Europy Centralnej, którzy będą rozmawiać o przyszłości świata i gospodarki napędzanej przez nowoczesne technologie. Na scenie pojawią się polscy i zagraniczni eksperci, a także przedstawiciele firm i instytucji, które dzięki wykorzystaniu zaawansowanej analityki i sztucznej inteligencji tworzą innowacyjne produkty i usługi, umacniając swoją pozycję na rynku. Program obejmuje m.in. inspirujące wystąpienia oraz dyskusje nt. trendów i wyzwań związanych z wykorzystaniem zaawansowanej analityki i sztucznej inteligencji w sposób efektywny i bezpieczny. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.
Wyprzedzić jutro
Firmy na całym świecie szukają sposobów na zapewnienie odporności w obliczu niepewności finansowej i gospodarczej, ciągłych zakłóceń łańcuchów dostaw czy niestabilności geopolitycznej. Dynamiczny rozwój technologii AI, sięgający w niektórych sektorach nawet 34 proc. rok do roku, jest dla biznesu szansą na szybki rozwój. Technologie takie jak sztuczna inteligencja i analityka w chmurze zajmują dziś wiodące miejsce na liście inwestycji przedsiębiorstw jako narzędzia, które pozwalają szybko reagować na zmiany i lepiej przygotować się na to, co przyniesie jutro. Z drugiej strony, tempo rozwoju technologii, ich dostępność oraz brak kluczowych regulacji powodują coraz większą ostrożność i niepewność organizacji we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań.
Podczas konferencji eksperci będą szukać odpowiedzi na kluczowe pytania. Jak tworzyć innowacje biznesowe w oparciu o analitykę i AI w sposób etyczny i odpowiedzialny? Jak budować efektywne strategie analityczne i zaadaptować sztuczną inteligencję w środowiskach korporacyjnych? Jak wykorzystać najnowsze technologie do usprawnienia procesów decyzyjnych, budowania trwałych relacji z klientami i zapewniania im wyjątkowych doświadczeń? A także jak AI może pomóc w optymalizacji kluczowych obszarów biznesowych, obronie przed nadużyciami i holistycznym podejściu do zarządzania ryzykiem w obecnych niestabilnych warunkach rynkowych?
Innowacje dostępne dla każdego
Wdrażając innowacje firmy oczekują większej efektywności, skuteczności i optymalizacji kosztów. Potrzebna do tego jest automatyzacja procesów oraz zapewnienie szerokiego dostępu do narzędzi analitycznych wszystkim pracownikom, czyli tzw. demokratyzacja analityki. W związku z tym, eksperci stale muszą poszerzać wiedzę na temat nowości rynkowych z zakresu analityki i AI, a konferencja SAS Innovate stanowi do tego idealną okazję. Zostanie zaprezentowana najnowsza platforma analityczna SAS Viya, która wprowadza innowacje w zakresie integracji języków programowania, zarządzania modelami i wykorzystania zaawansowanej analityki w różnych środowiskach chmurowych.
Głównym celem jest wsparcie klientów w uruchamianiu inteligentnych procesów biznesowych, a także możliwość wdrażania zaawansowanych rozwiązań w szybki i łatwy sposób. Dostępne w ramach platformy narzędzia umożliwiają pracę na danych użytkownikom bez przygotowania technicznego, gdyż każdy może w prosty, intuicyjny sposób budować własne modele. Dzięki temu ich ekspercka wiedza jest wykorzystana znacznie lepiej i kontrybuuje do efektywnego wykorzystania analityki w ramach całego przedsiębiorstwa.
Branże napędzane przez AI
Konferencja SAS Innovate jest dedykowana wszystkim branżom, w których analityka danych jest kluczowa do rozwoju. Stąd w trakcie wydarzenia odbędą się również panele dyskusyjne i prelekcje z przedstawicielami z sektorów:
- Bankowego
- Ubezpieczeniowego
- Publicznego
- Handlu detalicznego
- Telekomunikacji i mediów
- Przemysłu, transportu i energetyki
Wydarzenie odbędzie się w Crowne Plaza® Warsaw – The HUB. Pełna agenda znajduje się na stronie: https://www.sas.com/sas/events/innovate-on-tour/23/warsaw.html
Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Rośnie znaczenie zielonych certyfikatów w nieruchomościach. Przybywa ich również w mieszkaniówce
Trend certyfikowania budynków już od wielu lat jest obecny na rynku komercyjnym i dotyczy głównie biurowców i nieruchomości logistycznych. Teraz coraz mocniej wchodzi także do segmentu mieszkań. Liczba certyfikatów dla tego typu inwestycji rośnie, co ma związek z rosnącą świadomością ekologiczną mieszkańców oraz ich chęcią ograniczania kosztów eksploatacji mieszkań.
Zdrowie
Europa potrzebuje strategii dla zdrowia mózgu. Coraz więcej państw dostrzega ten problem
Polacy z jednej strony wykazują już sporą świadomość problemu, jakim są choroby mózgu – jedna czwarta ma w swoim otoczeniu osoby dotknięte takim problemem. Z drugiej strony system nie odpowiada rosnącym potrzebom. Specjalistów jest zbyt mało, więc kolejki do neurologów czy psychiatrów się wydłużają. Alternatywą pozostaje korzystanie z wizyt komercyjnych, ale nie każdego na to stać. Towarzystwa naukowe i organizacje pozarządowe są zgodne co do tego, że potrzebne są nie tylko krajowe strategie, ale i europejski plan dla chorób mózgu.
Ochrona środowiska
Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen
Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.