SAS Innovate: liderzy światowego AI już w maju odwiedzą Warszawę
Już 18 maja w Warszawie odbędzie się konferencja SAS Innovate – wyjątkowe spotkanie przedstawicieli biznesu z różnych branż regionu Europy Centralnej, którzy będą rozmawiać o przyszłości świata i gospodarki napędzanej przez nowoczesne technologie. Na scenie pojawią się polscy i zagraniczni eksperci, a także przedstawiciele firm i instytucji, które dzięki wykorzystaniu zaawansowanej analityki i sztucznej inteligencji tworzą innowacyjne produkty i usługi, umacniając swoją pozycję na rynku. Program obejmuje m.in. inspirujące wystąpienia oraz dyskusje nt. trendów i wyzwań związanych z wykorzystaniem zaawansowanej analityki i sztucznej inteligencji w sposób efektywny i bezpieczny. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.
Wyprzedzić jutro
Firmy na całym świecie szukają sposobów na zapewnienie odporności w obliczu niepewności finansowej i gospodarczej, ciągłych zakłóceń łańcuchów dostaw czy niestabilności geopolitycznej. Dynamiczny rozwój technologii AI, sięgający w niektórych sektorach nawet 34 proc. rok do roku, jest dla biznesu szansą na szybki rozwój. Technologie takie jak sztuczna inteligencja i analityka w chmurze zajmują dziś wiodące miejsce na liście inwestycji przedsiębiorstw jako narzędzia, które pozwalają szybko reagować na zmiany i lepiej przygotować się na to, co przyniesie jutro. Z drugiej strony, tempo rozwoju technologii, ich dostępność oraz brak kluczowych regulacji powodują coraz większą ostrożność i niepewność organizacji we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań.
Podczas konferencji eksperci będą szukać odpowiedzi na kluczowe pytania. Jak tworzyć innowacje biznesowe w oparciu o analitykę i AI w sposób etyczny i odpowiedzialny? Jak budować efektywne strategie analityczne i zaadaptować sztuczną inteligencję w środowiskach korporacyjnych? Jak wykorzystać najnowsze technologie do usprawnienia procesów decyzyjnych, budowania trwałych relacji z klientami i zapewniania im wyjątkowych doświadczeń? A także jak AI może pomóc w optymalizacji kluczowych obszarów biznesowych, obronie przed nadużyciami i holistycznym podejściu do zarządzania ryzykiem w obecnych niestabilnych warunkach rynkowych?
Innowacje dostępne dla każdego
Wdrażając innowacje firmy oczekują większej efektywności, skuteczności i optymalizacji kosztów. Potrzebna do tego jest automatyzacja procesów oraz zapewnienie szerokiego dostępu do narzędzi analitycznych wszystkim pracownikom, czyli tzw. demokratyzacja analityki. W związku z tym, eksperci stale muszą poszerzać wiedzę na temat nowości rynkowych z zakresu analityki i AI, a konferencja SAS Innovate stanowi do tego idealną okazję. Zostanie zaprezentowana najnowsza platforma analityczna SAS Viya, która wprowadza innowacje w zakresie integracji języków programowania, zarządzania modelami i wykorzystania zaawansowanej analityki w różnych środowiskach chmurowych.
Głównym celem jest wsparcie klientów w uruchamianiu inteligentnych procesów biznesowych, a także możliwość wdrażania zaawansowanych rozwiązań w szybki i łatwy sposób. Dostępne w ramach platformy narzędzia umożliwiają pracę na danych użytkownikom bez przygotowania technicznego, gdyż każdy może w prosty, intuicyjny sposób budować własne modele. Dzięki temu ich ekspercka wiedza jest wykorzystana znacznie lepiej i kontrybuuje do efektywnego wykorzystania analityki w ramach całego przedsiębiorstwa.
Branże napędzane przez AI
Konferencja SAS Innovate jest dedykowana wszystkim branżom, w których analityka danych jest kluczowa do rozwoju. Stąd w trakcie wydarzenia odbędą się również panele dyskusyjne i prelekcje z przedstawicielami z sektorów:
- Bankowego
- Ubezpieczeniowego
- Publicznego
- Handlu detalicznego
- Telekomunikacji i mediów
- Przemysłu, transportu i energetyki
Wydarzenie odbędzie się w Crowne Plaza® Warsaw – The HUB. Pełna agenda znajduje się na stronie: https://www.sas.com/sas/events/innovate-on-tour/23/warsaw.html

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu
W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Transport
Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu

W pierwszym kwartale tego roku hakerzy zaatakowali systemy sprzedaży biletów w polskiej i ukraińskiej kolei. Zagrożenia wiążą się jednak również z atakami na systemy zasilania i zarządzania ruchem. Wszystkie tego typu zdarzenia mają jeden cel – mniejszy lub większy paraliż transportu kolejowego, co w obecnej sytuacji geopolitycznej przekłada się na bezpieczeństwo strategiczne. W wielu przypadkach wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek – albo dlatego, że nienależycie chroni hasła i dostęp do urządzeń, albo dlatego, że nadane mu uprawnienia są nieadekwatnie szerokie w stosunku do realnych potrzeb.
Edukacja
Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie

– Finansowanie polskiej nauki wymaga zmian, ale do tego potrzeba politycznej woli i odwagi – ocenia prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego. Wśród propozycji wymienia stworzenie systemu zachęt dla biznesu do inwestowania w naukę i edukację, wyznaczenie strategicznych obszarów badań, na które będą trafiały fundusze, czy rozliczanie instytucji naukowych z wykorzystania publicznych pieniędzy. W ramach cyklu „Porozmawiajmy o polskiej nauce” MNiSW w ostatnich miesiącach prowadzi konsultacje ze środowiskiem akademickim i badawczym na temat stojących przed sektorem wyzwań i możliwych do wdrożenia rozwiązań, nie tylko dotyczących finansowania.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.