SAS Innovate: liderzy światowego AI już w maju odwiedzą Warszawę
Już 18 maja w Warszawie odbędzie się konferencja SAS Innovate – wyjątkowe spotkanie przedstawicieli biznesu z różnych branż regionu Europy Centralnej, którzy będą rozmawiać o przyszłości świata i gospodarki napędzanej przez nowoczesne technologie. Na scenie pojawią się polscy i zagraniczni eksperci, a także przedstawiciele firm i instytucji, które dzięki wykorzystaniu zaawansowanej analityki i sztucznej inteligencji tworzą innowacyjne produkty i usługi, umacniając swoją pozycję na rynku. Program obejmuje m.in. inspirujące wystąpienia oraz dyskusje nt. trendów i wyzwań związanych z wykorzystaniem zaawansowanej analityki i sztucznej inteligencji w sposób efektywny i bezpieczny. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.
Wyprzedzić jutro
Firmy na całym świecie szukają sposobów na zapewnienie odporności w obliczu niepewności finansowej i gospodarczej, ciągłych zakłóceń łańcuchów dostaw czy niestabilności geopolitycznej. Dynamiczny rozwój technologii AI, sięgający w niektórych sektorach nawet 34 proc. rok do roku, jest dla biznesu szansą na szybki rozwój. Technologie takie jak sztuczna inteligencja i analityka w chmurze zajmują dziś wiodące miejsce na liście inwestycji przedsiębiorstw jako narzędzia, które pozwalają szybko reagować na zmiany i lepiej przygotować się na to, co przyniesie jutro. Z drugiej strony, tempo rozwoju technologii, ich dostępność oraz brak kluczowych regulacji powodują coraz większą ostrożność i niepewność organizacji we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań.
Podczas konferencji eksperci będą szukać odpowiedzi na kluczowe pytania. Jak tworzyć innowacje biznesowe w oparciu o analitykę i AI w sposób etyczny i odpowiedzialny? Jak budować efektywne strategie analityczne i zaadaptować sztuczną inteligencję w środowiskach korporacyjnych? Jak wykorzystać najnowsze technologie do usprawnienia procesów decyzyjnych, budowania trwałych relacji z klientami i zapewniania im wyjątkowych doświadczeń? A także jak AI może pomóc w optymalizacji kluczowych obszarów biznesowych, obronie przed nadużyciami i holistycznym podejściu do zarządzania ryzykiem w obecnych niestabilnych warunkach rynkowych?
Innowacje dostępne dla każdego
Wdrażając innowacje firmy oczekują większej efektywności, skuteczności i optymalizacji kosztów. Potrzebna do tego jest automatyzacja procesów oraz zapewnienie szerokiego dostępu do narzędzi analitycznych wszystkim pracownikom, czyli tzw. demokratyzacja analityki. W związku z tym, eksperci stale muszą poszerzać wiedzę na temat nowości rynkowych z zakresu analityki i AI, a konferencja SAS Innovate stanowi do tego idealną okazję. Zostanie zaprezentowana najnowsza platforma analityczna SAS Viya, która wprowadza innowacje w zakresie integracji języków programowania, zarządzania modelami i wykorzystania zaawansowanej analityki w różnych środowiskach chmurowych.
Głównym celem jest wsparcie klientów w uruchamianiu inteligentnych procesów biznesowych, a także możliwość wdrażania zaawansowanych rozwiązań w szybki i łatwy sposób. Dostępne w ramach platformy narzędzia umożliwiają pracę na danych użytkownikom bez przygotowania technicznego, gdyż każdy może w prosty, intuicyjny sposób budować własne modele. Dzięki temu ich ekspercka wiedza jest wykorzystana znacznie lepiej i kontrybuuje do efektywnego wykorzystania analityki w ramach całego przedsiębiorstwa.
Branże napędzane przez AI
Konferencja SAS Innovate jest dedykowana wszystkim branżom, w których analityka danych jest kluczowa do rozwoju. Stąd w trakcie wydarzenia odbędą się również panele dyskusyjne i prelekcje z przedstawicielami z sektorów:
- Bankowego
- Ubezpieczeniowego
- Publicznego
- Handlu detalicznego
- Telekomunikacji i mediów
- Przemysłu, transportu i energetyki
Wydarzenie odbędzie się w Crowne Plaza® Warsaw – The HUB. Pełna agenda znajduje się na stronie: https://www.sas.com/sas/events/innovate-on-tour/23/warsaw.html

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba
8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Konsument
Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.
Handel
Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.