Komunikaty PR

SAP ogłasza powstanie Joule, nowego asystenta na bazie generatywnej AI

2023-09-27  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
Patrycja Kaleta-Łuczynowicz
Linkleaders

Piotrkowska 148/150
90-631 Łódź
patrycja.kaleta|linkleaders.pl| |patrycja.kaleta|linkleaders.pl
505 223 994
https://www.linkleaders.pl/

SAP ogłosił dziś powstanie Joule, działającego w języku naturalnym, opartego na generatywnej sztucznej inteligencji asystenta, który zmieni sposób prowadzenia biznesu. Joule, po wbudowaniu w portfolio rozwiązań chmurowych SAP dla przedsiębiorstw, będzie dostarczać proaktywnych i kontekstowych informacji zarówno z szerokich rozwiązań SAP, jak i ze źródeł zewnętrznych. Dzięki szybkiemu sortowaniu i kontekstualizowaniu informacji z wielu systemów, Joule będzie w stanie proponować bardziej inteligentne rozwiązania, co pozwoli użytkownikom na szybsze wykonywanie pracy i zapewni lepsze wyniki biznesowe w bezpieczny i zgodny z regulacjami sposób. Joule opiera się na ugruntowanym doświadczeniu SAP w zakresie przełomowych technologii, które przynoszą rzeczywiste rezultaty.

"Prawie 300 milionów użytkowników biznesowych na całym świecie regularnie korzysta z rozwiązań chmurowych SAP, więc Joule może zupełnie zmienić sposób, w jaki pracują firmy – i ludzie, którzy je napędzają. Joule czerpie z wyjątkowej pozycji na styku biznesu i technologii, jaką zajmuje SAP. Opiera się też na naszym właściwym, rzetelnym i pełnym odpowiedzialności podejściu do Business AI. Joule rozumie nie tylko to co powiesz, ale też to, co masz na myśli” – mówi Christian Klein, prezes i członek zarządu SAP SE.

Joule, jako asystent będzie wbudowany w aplikacje SAP, obsługujące przeróżne procesy, od HRu po finanse, łańcuchy dostaw, zaopatrzenie i obsługę klienta, a także w SAP Business Technology Platform. Zmieni również doświadczenia użytkowników rozwiązań SAP – relacja z nim ma przypominać rozmowę z mądrym kolegą. Pracownicy będą mogli zadać pytanie lub sformułować problem w prostym, naturalnym języku i otrzymają inteligentne, kontekstowe odpowiedzi, czerpiące z bogatych zasobów danych biznesowych z całego portfolio rozwiązań SAP i źródeł zewnętrznych.

Producent będzie mógł na przykład poprosić Joule o pomoc w lepszym zrozumieniu wyników sprzedaży. Joule może zidentyfikować regiony o słabych wynikach, połączyć się z innymi zestawami danych, które ujawnią problem z łańcuchem dostaw. Wtedy automatycznie połączy się z systemem łańcucha dostaw, aby zaproponować potencjalne poprawki, do oceny przez producenta. Joule będzie stale dostarczać nowych scenariuszy dla wszystkich rozwiązań SAP. Przykładowo, w obszarze HR pomoże tworzyć bezstronne opisy stanowisk i generować odpowiednie pytania na rozmowy kwalifikacyjne.

"W miarę jak cichnie początkowy szum komunikacyjny, związany z generatywną sztuczną inteligencją, rozpoczyna się praca nad zapewnieniem wymiernego zwrotu z inwestycji w tę technologię. SAP rozumie, że generatywna sztuczna inteligencja ostatecznie stanie się częścią codziennego życia oraz pracy i koncentruje się na budowie asystenta biznesowego, który generuje odpowiedzi w oparciu o rzeczywiste scenariusze – a także na wprowadzeniu niezbędnych zabezpieczeń, aby zapewnić jego odpowiedzialne funkcjonowanie” – powiedział Phil Carter, wiceprezes Worldwide Thought Leadership Research, IDC.

Joule będzie dostępny w ramach SAP SuccessFactors i SAP Start jeszcze w tym roku, a z SAP S/4HANA Cloud, public edition na początku przyszłego roku. W ramach rozwiązań SAP Customer Experience i SAP Ariba oraz platformy SAP Business Technology Platform pojawi się w kolejnym kroku, a wiele innych aktualizacji w portfolio SAP zostanie ogłoszonych podczas wydarzeń: SuccessConnect (2-4 października), SAP Spend Connect LIVE (9-11 października), SAP Customer Experience LIVE (25 października) i konferencji SAP TechEd (2-3 listopada).

Joule bazuje na istniejącej ofercie SAP Business AI i uzupełnia ją. Ponad 26 000 klientów usług chmurowych SAP ma dostęp do SAP Business AI za pośrednictwem wielu scenariuszy i rozwiązań partnerskich.

Kompleksowa strategia SAP, mająca na celu zbudowanie ekosystemu AI dla przedsiębiorstw przyszłości, obejmuje także bezpośrednie inwestycje, takie jak te ogłoszone w lipcu z Aleph Alpha, Anthropic i Cohere, a także partnerstwa zewnętrzne, w tym te z Microsoft, Google Cloud i IBM ogłoszone w maju. Sapphire Ventures LCC, globalna firma venture capital, zajmująca się oprogramowaniem, jest wspierana przez SAP i przeznacza ponad 1 miliard USD na finansowanie startupów technologicznych opartych na sztucznej inteligencji.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Linkleaders
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie Biuro prasowe
2024-12-30 | 13:00

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie

Warszawa, 20.12.2024 – SPIE Building Solutions, polska spółka zależna SPIE, niezależnego europejskiego lidera usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych,
Technologie Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
2024-12-27 | 10:00

Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl

Maspex SA, jeden z liderów polskiego rynku spożywczego, wprowadził na platformie Uwielbiam.pl nowoczesne rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji. Dzięki temu narzędziu osoby
Technologie 5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
2024-12-23 | 08:00

5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!

Praca w branży technologicznej jest obiektem wielu stereotypów, które czasami mogą odstraszać potencjalnych kandydatów. W rzeczywistości to różnorodna

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń

W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.