SafeKiddo stworzyło aplikację do monitorowaniu hejtu w sieci
SafeContent to rozwiązanie kontroli rodzicielskiej, które pozwala monitorować i blokować niebezpieczne treści takie jak hejt. Aplikacja stworzona przez SafeKiddo jest odpowiedzią na coraz szersze zjawisko hejtu w internecie, które dotyka również dzieci. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce.
Cyberbezpieczeństwo to jeden z czołowych tematów na całym świecie. Dotyczy większości sfer życia - pracy, finansów czy rozrywki. Z roku na rok internet staje się także miejscem, w którym dzieci spędzają coraz więcej czasu bawiąc się, szukając informacji czy komunikując się z rówieśnikami. To z kolei sprawia, że są one coraz bardziej narażone na różnego rodzaju niebezpieczne treści, które rodzice – samodzielnie - mogą kontrolować tylko w ograniczony sposób.
Z badania NASK „Nastolatki 3.0” wynika, że znaczna grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku 7-8 lat. Co piąty badany nastolatek deklaruje, że w takim wieku miał już telefon z dostępem do sieci. Wraz z rozwojem i powszechnością technologii do internetu coraz częściej będą trafiać nawet młodsi użytkownicy. Towarzyszyć temu będzie wzrost niebezpiecznych zjawisk takich jak hejt, które z roku na rok stają się coraz większym problemem.
Stop dla hejtu wśród dzieci
Aby przeciwdziałać szerzeniu nienawiści w sieci, firma SafeKiddo - lider rynku oprogramowania parental control w Polsce - przygotowała specjalną aplikację pod nazwą SafeContent. Rozwiązanie umożliwia rodzicom wykrywanie oraz blokowanie hejtu, który może pojawić się w trakcie korzystania z internetu przez ich dzieci.
- Od wielu lat wspieramy rodziców na całym świecie, dostarczając rozwiązania, które pozwalają ochronić dzieci w sieci. Świat internetu ciągle się zmienia, dlatego stale rozwijamy nasze narzędzia, aby były dostosowane do obecnych wyzwań. Od wielu lat zjawisko hejtu staje się coraz większym problemem, który coraz trudniej ominąć korzystając z internetu. Tego typu zjawisk w szczególności nie powinny doświadczać dzieci. Jednak bez odpowiednich narzędzi rodzice mają niewiele możliwości by temu zaradzić, dlatego stworzyliśmy SafeContent - mówi Marcin Marzec, CEO SafeKiddo.
Obecnie aplikacja dostępna jest na urządzeniach z systemem Android, a niebawem pojawi się także na kolejnych. Za pomocą SafeContent rodzice otrzymują powiadomienia, gdy na ekranie smartfona pojawią się niepokojące treści związane np. z rasizmem, ksenofobią czy homofobią. Dowiedzą się także, jeśli ich dziecko stanie się autorem takich wiadomości. Ponadto rodzice mogą zarządzać procesem wykrywania słów o różnym poziomie szkód oraz wybierać kategorie, o których chcą być powiadamiani. Aplikacja poinformuje rodzica także o niepokojących zachowaniach dziecka np. zaburzeniach psychicznych.
Sprawdzone rozwiązania
SafeKiddo usługi typu parental control dostarcza od 2014 roku, m.in. w modelu b2b. Swoje rozwiązania firma oferuje również w modelu white label, skierowanym przede wszystkim do branży telekomunikacyjnej. W ten sposób SafeKiddo współpracuje z operatorem sieci komórkowej Orange oraz z siecią Plus.
- Dzięki naszemu rozwiązaniu firmy telekomunikacyjne mogą w prosty sposób rozszerzyć swoje usługi dodane o sprawdzone narzędzia, docenione przez wiele tysięcy rodziców oraz zwiększyć ARPU (ang. average revenue per user). Cały czas udoskonalamy nasze rozwiązanie i dodajmy nowe możliwości. W tej chwili poza blokowaniem i kontrolowaniem treści oraz czasu spędzonego w internecie, rodzice mają do dyspozycji np. funkcje geolokalizacji. W każdej chwili mogą sprawdzać położenie swojego dziecka, a także wyznaczyć specjalną strefę np. wokół osiedla lub szkoły. Gdy ich dziecko ją przekroczy, natychmiast zostaną o tym powiadomieni. Ponadto pracujemy nad funkcjonalnością, która pozwoli ostrzegać rodzica o zagrożeniu uzależnieniem się dziecka od telefonu, internetu czy mediów społecznościowych – mówi Marcin Marzec z SafeKidddo.
Jakie aplikacje najczęściej blokują rodzice?
Z rozwiązań SafeKiddo korzystają użytkownicy na całym świecie. W Polsce, za pomocą narzędzi firmy, rodzice najczęściej blokują dostęp do aplikacji YouTube, Facebook i TikTok. Jednocześnie zarówno pierwsza, jak i trzecia aplikacja jest najpopularniejsza wśród dzieci. Nieco inaczej wygląda to w przypadku stron internetowych, ponieważ oprócz YouTube’a i Facebooka rodzice często blokują dostęp również do Allegro.
Ekspansja międzynarodowa polskiego rozwiązania
Globalny rynek oprogramowania parental control dynamicznie się rozwija od wielu lat. Według analiz Market Research Future do 2023 roku osiągnie on wartość ponad 2,5 miliarda dolarów. Potencjał rynku potwierdza także SafeKiddo, które oferuje usługi również za granicą i buduje swoją pozycję na innych kontynentach. Spółka współpracuje obecnie z firmą WITAM GROUP SARL z siedzibą w Dakar w Senegalu, dla której przygotowała aplikację SafeFam. Rozwiązanie jest już w fazie testowej i będzie dostępne na całym kontynencie afrykańskim w języku angielskim i francuskim. Rodzice będą mogli korzystać z aplikacji na urządzeniach z systemem IOS, Android oraz w panelach webowych.
- Kolejnym ważnym kierunkiem ekspansji dla SafeKiddo jest Azja. Obecnie oferujemy już nasze usługi m.in. w Wietnamie czy Laosie i ciągle się rozwijamy. Obecność w tych krajach ułatwia nam również wdrożenia w kolejnych państwach oraz ekspansję na całym kontynencie – podsumowuje Marcin Marzec.

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.