SafeKiddo stworzyło aplikację do monitorowaniu hejtu w sieci
SafeContent to rozwiązanie kontroli rodzicielskiej, które pozwala monitorować i blokować niebezpieczne treści takie jak hejt. Aplikacja stworzona przez SafeKiddo jest odpowiedzią na coraz szersze zjawisko hejtu w internecie, które dotyka również dzieci. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce.
Cyberbezpieczeństwo to jeden z czołowych tematów na całym świecie. Dotyczy większości sfer życia - pracy, finansów czy rozrywki. Z roku na rok internet staje się także miejscem, w którym dzieci spędzają coraz więcej czasu bawiąc się, szukając informacji czy komunikując się z rówieśnikami. To z kolei sprawia, że są one coraz bardziej narażone na różnego rodzaju niebezpieczne treści, które rodzice – samodzielnie - mogą kontrolować tylko w ograniczony sposób.
Z badania NASK „Nastolatki 3.0” wynika, że znaczna grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku 7-8 lat. Co piąty badany nastolatek deklaruje, że w takim wieku miał już telefon z dostępem do sieci. Wraz z rozwojem i powszechnością technologii do internetu coraz częściej będą trafiać nawet młodsi użytkownicy. Towarzyszyć temu będzie wzrost niebezpiecznych zjawisk takich jak hejt, które z roku na rok stają się coraz większym problemem.
Stop dla hejtu wśród dzieci
Aby przeciwdziałać szerzeniu nienawiści w sieci, firma SafeKiddo - lider rynku oprogramowania parental control w Polsce - przygotowała specjalną aplikację pod nazwą SafeContent. Rozwiązanie umożliwia rodzicom wykrywanie oraz blokowanie hejtu, który może pojawić się w trakcie korzystania z internetu przez ich dzieci.
- Od wielu lat wspieramy rodziców na całym świecie, dostarczając rozwiązania, które pozwalają ochronić dzieci w sieci. Świat internetu ciągle się zmienia, dlatego stale rozwijamy nasze narzędzia, aby były dostosowane do obecnych wyzwań. Od wielu lat zjawisko hejtu staje się coraz większym problemem, który coraz trudniej ominąć korzystając z internetu. Tego typu zjawisk w szczególności nie powinny doświadczać dzieci. Jednak bez odpowiednich narzędzi rodzice mają niewiele możliwości by temu zaradzić, dlatego stworzyliśmy SafeContent - mówi Marcin Marzec, CEO SafeKiddo.
Obecnie aplikacja dostępna jest na urządzeniach z systemem Android, a niebawem pojawi się także na kolejnych. Za pomocą SafeContent rodzice otrzymują powiadomienia, gdy na ekranie smartfona pojawią się niepokojące treści związane np. z rasizmem, ksenofobią czy homofobią. Dowiedzą się także, jeśli ich dziecko stanie się autorem takich wiadomości. Ponadto rodzice mogą zarządzać procesem wykrywania słów o różnym poziomie szkód oraz wybierać kategorie, o których chcą być powiadamiani. Aplikacja poinformuje rodzica także o niepokojących zachowaniach dziecka np. zaburzeniach psychicznych.
Sprawdzone rozwiązania
SafeKiddo usługi typu parental control dostarcza od 2014 roku, m.in. w modelu b2b. Swoje rozwiązania firma oferuje również w modelu white label, skierowanym przede wszystkim do branży telekomunikacyjnej. W ten sposób SafeKiddo współpracuje z operatorem sieci komórkowej Orange oraz z siecią Plus.
- Dzięki naszemu rozwiązaniu firmy telekomunikacyjne mogą w prosty sposób rozszerzyć swoje usługi dodane o sprawdzone narzędzia, docenione przez wiele tysięcy rodziców oraz zwiększyć ARPU (ang. average revenue per user). Cały czas udoskonalamy nasze rozwiązanie i dodajmy nowe możliwości. W tej chwili poza blokowaniem i kontrolowaniem treści oraz czasu spędzonego w internecie, rodzice mają do dyspozycji np. funkcje geolokalizacji. W każdej chwili mogą sprawdzać położenie swojego dziecka, a także wyznaczyć specjalną strefę np. wokół osiedla lub szkoły. Gdy ich dziecko ją przekroczy, natychmiast zostaną o tym powiadomieni. Ponadto pracujemy nad funkcjonalnością, która pozwoli ostrzegać rodzica o zagrożeniu uzależnieniem się dziecka od telefonu, internetu czy mediów społecznościowych – mówi Marcin Marzec z SafeKidddo.
Jakie aplikacje najczęściej blokują rodzice?
Z rozwiązań SafeKiddo korzystają użytkownicy na całym świecie. W Polsce, za pomocą narzędzi firmy, rodzice najczęściej blokują dostęp do aplikacji YouTube, Facebook i TikTok. Jednocześnie zarówno pierwsza, jak i trzecia aplikacja jest najpopularniejsza wśród dzieci. Nieco inaczej wygląda to w przypadku stron internetowych, ponieważ oprócz YouTube’a i Facebooka rodzice często blokują dostęp również do Allegro.
Ekspansja międzynarodowa polskiego rozwiązania
Globalny rynek oprogramowania parental control dynamicznie się rozwija od wielu lat. Według analiz Market Research Future do 2023 roku osiągnie on wartość ponad 2,5 miliarda dolarów. Potencjał rynku potwierdza także SafeKiddo, które oferuje usługi również za granicą i buduje swoją pozycję na innych kontynentach. Spółka współpracuje obecnie z firmą WITAM GROUP SARL z siedzibą w Dakar w Senegalu, dla której przygotowała aplikację SafeFam. Rozwiązanie jest już w fazie testowej i będzie dostępne na całym kontynencie afrykańskim w języku angielskim i francuskim. Rodzice będą mogli korzystać z aplikacji na urządzeniach z systemem IOS, Android oraz w panelach webowych.
- Kolejnym ważnym kierunkiem ekspansji dla SafeKiddo jest Azja. Obecnie oferujemy już nasze usługi m.in. w Wietnamie czy Laosie i ciągle się rozwijamy. Obecność w tych krajach ułatwia nam również wdrożenia w kolejnych państwach oraz ekspansję na całym kontynencie – podsumowuje Marcin Marzec.
Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen
Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.
IT i technologie
Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii
– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.