Komunikaty PR

Rusza kampania Zdrowy Kod od No Fluff Jobs

2023-07-12  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Benefity pracownicze związane ze zdrowiem i sportem należą do najpopularniejszych – na portalu No Fluff Jobs 78 proc. ofert pracy dla pracowników IT zawiera prywatną opiekę medyczną, a prawie tyle samo – 77 proc. – subskrypcję sportową. Firmy proponują też parkingi dla rowerów, karty lunchowe, świeże owoce czy nawet basen. Jednak większość pracowników nie jest aktywna fizycznie na poziomie wystarczającym do zachowania zdrowia, a liczba zwolnień lekarskich z powodu bólu pleców rośnie. W nowej kampanii Zdrowy Kod No Fluff Jobs zachęca do dbania o siebie na własną rękę. 

 

W branży IT najpopularniejszym benefitem dla pracowników od lat niezmiennie pozostaje prywatna opieka medyczna – według danych No Fluff Jobs, polskiego portalu IT z ogłoszeniami o pracy, pojawiła się ona w 78 proc. ofert opublikowanych w 1. półroczu 2023 r. Jeśli chodzi o inne udogodnienia związane ze zdrowiem, to w  77 proc. ofert wymieniana jest subskrypcja sportowa (np. karta Multisport), a w ponad 48 proc. parking dla rowerów (chociaż o prysznicu w biurze wspomina się już tylko w 33,5 proc. ogłoszeń). Karta lunchowa pojawiła się w 8 proc. ofert, a dostęp do świeżych owoców – w 4 proc.

 

W ogłoszeniach o pracy zdarzają się nawet takie udogodnienia jak sauna, basen, zajęcia jogi, masaże, kort do squasha, dostęp do aplikacji do treningu zdrowia psychicznego, a nawet sesje well-beingowe ze specjalist(k)ą. Jednak ogółem liczba benefitów oferowanych przez firmy w ogłoszeniach o pracy w ostatnim czasie spada – zapewne częściowo ze względu na oszczędności, ale też z powodu wciąż dużej popularności pracy zdalnej, która sprawia, że pracownicy i pracowniczki rzadziej odwiedzają biura. Tym bardziej warto samodzielnie pamiętać o dbaniu o swoje zdrowie i samopoczucie – dlatego zainicjowaliśmy naszą kampanię Zdrowy Kod – mówi Paulina Król, Chief People and Operations Officer w No Fluff Jobs.

 

Zdrowy Kod jest akcją skierowaną do pracowników i pracowniczek oraz kandydatów i kandydatek do pracy w IT. Na stronie internetowej, TikToku, Instagramie i w innych mediach społecznościowych oraz na kanale YouTube No Fluff Jobs można zapoznać się z poradami dietetyka Marcina Jackowiaka oraz fizjoterapeutki Dominiki Rosińskiej na temat m.in. zdrowego odżywiania, odpowiedniego nawadniania organizmu, prawidłowej postawy ciała, ergonomii stanowiska pracy oraz ćwiczeń, które można wykonywać nawet bez wstawania z krzesła. W ramach zapowiedzi akcji w maju na konferencji technologicznej Infoshare w Gdańsku stanął food truck ze zdrowymi przekąskami i napojami. Kampania Zdrowy Kod potrwa do końca sierpnia.

 

Praca specjalistów i specjalistek IT jest pracą siedzącą, często wiąże się z dużym stresem, co prowadzi do przykrych konsekwencji zdrowotnych. Chcemy dostarczyć kandydatom i kandydatkom informacje, które pomogą im uporać się m.in. z bólem pleców, sztywnością karku i zorganizować ergonomiczne stanowisko pracy, a także poprawić nawyki żywieniowe i wzbogacić dietę w elementy wspomagające efektywną pracę – dodaje Michał Rogoziński, Art Lead w No Fluff Jobs i pomysłodawca kampanii.

 

W ostatnich latach gwałtownie rośnie liczba zwolnień lekarskich spowodowanych chorobami układu ruchu, najczęściej bólem pleców, ponad 67 proc. polskich pracowników nie wykonuje aktywności fizycznej w zakresie zalecanym przez WHO jako niezbędny do zachowania zdrowia. Wzrasta też liczba osób chorujących na choroby cywilizacyjne takie jak nadwaga i otyłość, nadciśnienie, czy nieprawidłowy poziom cholesterolu oraz glukozy. Jednocześnie niemal 60 proc. Polaków uważa zachowanie dobrego zdrowia za jedną z najważniejszych wartości codziennego życia.

 

To nie pierwsza inicjatywa No Fluff Jobs stworzona z myślą o pracownikach i osobach szukających pracy. Jesienią ubiegłego roku firma rozpoczęła kampanię Szanuj Siebie, która miała za zadanie wywołanie publicznej dyskusji na rzecz podawania widełek wynagrodzeń w ogłoszeniach, pokazującej, że nie tylko pozwala to łatwiej znaleźć osobę dopasowaną do stanowiska pracy, lecz także przeciwdziałać nierównościom płac. Jeszcze wcześniej No Fluff Jobs przeprowadził akcję IT Heroes, której celem było docenienie pracy specjalistów(-ek) z sektora technologicznego w czasie pandemii. W trakcie jej trwania powstało kilkadziesiąt wartych uwagi projektów IT, które miały wpływ m.in. na ułatwienie dostępu do usług medycznych, edukacji na odległość czy wsparcia najbardziej potrzebujących.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Personalizowane torby reklamowe – skuteczna forma promocji marki

Dobrze zaprojektowana strategia reklamowa nie może pomijać narzędzi, które budują rozpoznawalność marki w codziennym otoczeniu klienta. Jednym z najskuteczniejszych
Firma Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca
2025-02-12 | 17:00

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

1 marca w hotelu Hilton w Warszawie odbędzie się Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu oraz finał XXXII edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu. Nagrodę specjalną BCC
Firma 4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland
2025-01-20 | 13:45

4. certyfikat Top Employer dla Amazon Fulfillment Poland

Amazon Fulfillment Poland po raz czwarty z rzędu uzyskał certyfikat Top Employer, zdobywając najwyższe oceny w kluczowych obszarach HR. Wyróżnienie przyznano za kompleksową

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.