Rusza globalny konkurs HUAWEI XMAGE Awards 2023
Huawei CBG zainaugurował konkurs HUAWEI XMAGE Awards 2023 (znany do tej pory pod nazwą Next Image). Ta inicjatywa od lat inspiruje i wyzwala kreatywność ludzi z całego świata do robienia niesamowitych zdjęć i filmów, za pomocą smartfonów Huawei. Dziś ruszyła globalna strona konkursu, co stanowi także zapowiedź nadchodzącego startu polskich eliminacji. Konkurs organizowany jest corocznie od 2017 roku, biorą w nim udział fanki i fani fotografii z ponad 170 krajów świata, którzy do tej pory przesłali prawie 4 miliony zgłoszeń.
Uchwyć i zainspiruj – nowy kierunek konkursu XMAGE Awards
W tym roku konkurs przeszedł rebranding. Nowa nazwa, HUAWEI XMAGE Awards, nawiązuje do XMAGE – przełomowej koncepcji wprowadzonej w 2022 roku, która już dziś jest symbolem innowacji technologicznych Huawei. Celem projektu jest tworzenie przełomowych rozwiązań w fotografii mobilnej poprzez rozwój systemów optycznych, mechanicznych oraz obrazowania i przetwarzania obrazu w urządzeniach Huawei. W ramach XMAGE tworzone są innowacyjne aparaty fotograficzne,
w które wyposażony został m.in. flagowy HUAWEI Mate 50 Pro czy nadchodzący HUAWEI P60 Pro
z ultrajasnym teleobiektywem.
Nowa kategoria Nocny Spacer – by uchwycić ukryte w ciemności cuda
Tegoroczna edycja HUAWEI XMAGE Awards zaprasza do poszukiwania inspiracji w fotografii zarówno amatorów, jak i profesjonalistów. Temat przewodni konkursu to „Zainspiruj Świat”. Ten motyw daje użytkownikom smartfonów Huawei duże pole do popisu – możliwość kreatywnego podejścia do tematu i pokazania własnego stylu fotograficznego. Jak co roku, konkurs ten rozbudza pasję do fotografii mobilnej i rzuca światło na jej wyjątkową rolę w życiu.
Swoje prace można przesyłać w następujących kategoriach: Nocny Spacer, Portret, Sztuka i Moda, Plener, Hello Life, Storyboard, Akcja i Film Fabularny. Nocny spacer to nowo dodana kategoria, zachęcająca użytkowników do fotografowania ukrytych cudów nocnego życia, przy użyciu szeregu funkcji aparatu Huawei.
Atrakcyjne nagrody i nowi jurorzy w światowym finale
W tym roku w globalnym finale konkursu zostanie wyłonionych trzech laureatów nagrody głównej, 24 laureatów w każdej kategorii („Najlepszy w kategorii”), 27 laureatów drugiego miejsca oraz 5 wyróżnień. Zwycięzcy mogą otrzymać nagrody pieniężne w wysokości do 10 tys. USD.
Konkurs zyskał również nowe jury, w którym zasiądzie pięcioro renomowanych jurorów o zróżnicowanych perspektywach i doświadczeniach zawodowych: Chen Xiaobo, wiceprezes Chińskiego Stowarzyszenia Fotografów; Pei Tongtong, fotograf mody, Jose Ramos, portugalski fotograf krajobrazu, australijska fotografka specjalizująca się w portretach Jessica Hromas i Li Changzhu, wiceprezes Działu Marketingu Strategii Konsumenckiej w HUAWEI Consumer Business Group.
Aby dostać się do światowego finału należy najpierw wziąć udział w lokalnych eliminacjach i zostać ich zwycięzcą. Już niedługo ruszą eliminacje w Polsce, o czym firma będzie informować, licząc na dużą frekwencję i ogromną kreatywność.
Więcej informacji na temat konkursu znajduje się na stronie: https://gallery.consumer.huawei.com.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Konsument
Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.