Rozwiązania AI firmy Addepto wspierają największy na świecie sferyczny ekran LED
Budynek MSG Sphere zapewni unikalne doświadczenia widzom i słuchaczom pokazów, koncertów oraz wydarzeń sportowych. Integrując dźwięk, zapach oraz dotyk dostarczy również wyjątkowe doznania wizualne w jakości 4D. Będzie to największa na świecie sferyczna struktura z systemem ekranów LED, które pozwolą na prezentacje z rozdzielczością ponad 80 razy większą niż w przypadku telewizji HD. Obiekt będzie mógł pomieścić nawet 20 tys. gości.
Nowa inwestycja Madison Square Garden wymagała wdrożenia niestandardowych narzędzi do tworzenia treści, w tym kamer oraz obiektywów zdolnych do tworzenia obrazów o ultra wysokiej rozdzielczości. Specjaliści z polskiej firmy Addepto opracowali innowacyjne rozwiązanie umożliwiające inteligentny montaż i edycję materiałów wideo wyświetlanych w czasie rzeczywistym na ogromnych ekranach LED. Koncepcja „łączenia obrazów” nie jest nowa, ale dla Madison Square Garden organizującego wielkie imprezy masowe, problemem była czasochłonność i jakość końcowych efektów wizualnych. Ponieważ musiała być to rozrywka najwyższej jakości, oprogramowanie zmuszone było do obsługi ogromnej ilości danych w czasie rzeczywistym - wyjaśnia Edwin Lisowski, CSO i co-founder Addepto.
Addepto zostało założone w Warszawie w 2018 roku przez dwóch pasjonatów Data Science - Edwina Lisowskiego i Artura Haponika. W 2022 r. spółka, która realizuje projekty obejmujące pełne spektrum rozwiązań związanych z zastosowaniem Sztucznej Inteligencji (AI) oraz Big Data, odnotowała rekordowy wzrost przychodu o 300 proc. Dzięki doświadczeniu naszych specjalistów, globalne firmy widzą w nas partnera, któremu można zaufać na wszystkich etapach projektowania systemów AI, od konsultacji do opracowania i wdrożenia dedykowanego rozwiązania – mówi Artur Haponik, CEO i co-founder Addepto. Obecnie uczestniczymy w realizacji bardzo różnorodnych, innowacyjnych, a nierzadko nawet eksperymentalnych projektów, które pozwalają nam w praktyce testować pionierskie, akademickie założenia – dodaje Edwin Lisowski, CSO i co-founder Addepto.
Realizacja projektów, wymagających opracowywania zupełnie nowych modeli AI, przyciąga do spółki zarówno utalentowanych ekspertów, jak i nowych klientów zainteresowanych realizacją rozwiązań radykalnie usprawniających działalność firm. Jeszcze w tym roku Addepto planuje rozszerzyć swój zespół o nowych specjalistów z zakresu Data Engineering, Computer Vision oraz Data Science.
Nest Bank laureatem Global Retail Banking Innovation Awards za N!Asystenta
Magia Świąt z LAMAX: Kreatywne prezenty dla dzieci, które rozbudzą wyobraźnię!
Superpolisa Ubezpieczenia wykorzystuje e-podpisy od SIGNIUS
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.
Farmacja
Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej
Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.
Rolnictwo
Dane satelitarne w użyciu urbanistów i samorządowców. Mogą im służyć do przygotowania na zmiany klimatu
Do 2031 roku rynek usług związanych z danymi satelitarnymi ma wzrosnąć ponad czterokrotnie – przewidują analitycy. Na rosnącą podaż wpływ może mieć nałożony na dużą część przedsiębiorców, w tym producentów rolnych, obowiązek raportowania wpływu środowiskowego. Dane satelitarne są jednak cennym narzędziem również w rękach urbanistów i samorządowców. Z dokładnością do milimetrów pokazują zjawiska takie jak np. osiadanie gruntów, co pozwala na wczesne podejmowanie decyzji o kluczowych modernizacjach infrastruktury.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.