Różnorodność to nasza siła! – miesiąc diversity w MediaMarkt
W ramach miesiąca różnorodności, pracownicy centrali MediaMarkt mieli okazję wziąć udział w wydarzeniu Stacja - Edukacja. Jego celem było umożliwienie pracownikom doświadczenia, jak czują się osoby z niepełnosprawnościami. Dzięki specjalnym symulatorom chętni mogli przekonać się, z jakimi trudnościami na co dzień zmagają się osoby z niepełnosprawnością wzroku, osoby w dojrzałym wieku, czy poruszające się na wózku inwalidzkim.
Jak mówią pracownicy, którzy mieli okazję wziąć udział w wydarzeniu, nie było to łatwe doświadczenie, ale zdecydowanie warto było wziąć w nim udział, aby zrozumieć, z czym borykają się osoby doświadczające niepełnosprawności.
- Z poziomu wózka inwalidzkiego wszystko wydaje się inne, trudno jest patrzyć cały czas w górę. Trudność sprawiają podstawowe czynności, takie jak mycie rąk – opisuje swoje doświadczenia Agnieszka.
Skąd pomysł na takie wydarzenie? MediaMarkt kładzie nacisk na różnorodność swoich pracowników pod każdym względem i stara się budować jak najbardziej otwarte środowisko pracy. Niepełnosprawność nie może być czynnikiem, który z tego środowiska wyklucza kogokolwiek. Wręcz przeciwnie – w różnorodności tkwi siła i ogromny potencjał.
- MediaMarkt jest firmą, w której przede wszystkim liczy się człowiek. Jako firma międzynarodowa, stale pielęgnujemy ideę różnorodności i inkluzywności. Jest to część naszego DNA. Dlatego dokładamy wszelkich starań, aby tworzyć miejsca pracy jak najbardziej przyjazne dla każdego, niezależnie od jego płci, wieku i sprawności – mówi Joanna Czuchnowska, HR Director w MediaMarktSaturn Polska.
W ramach miesiąca różnorodności pracownicy MediaMarkt mieli szansę nie tylko wziąć udział w doświadczeniu Stacji Edukacja, ale również chociażby uczestniczyć w dyskusji na temat wieku i niepełnosprawności w ramach grupy focusowej. Natomiast do osób na stanowiskach kierowniczych został skierowany specjalny webinar, poświęcony budowaniu inkluzywnego zespołu, w którym obecni są pracownicy z różnymi potrzebami.
Marka od dawna podkreśla, że różnorodność jest dla niej wielką wartością. Im bardziej różnorodne środowisko pracy, tym więcej pracownicy mogą czerpać od siebie nawzajem.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Konsument
Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.