Rola komunikacji wizualnej w branży retail
Oki Systems Polska
Domaniewska 42
02-672 Warszawa
info|oki.com.pl| |info|oki.com.pl
22 44 86 500
www.oki.pl
Javier Lopez, General Manager Vertical Solutions, OKI Europe Ltd
Supermarkety i sklepy spożywcze należą do detalistów, którzy sprzedają produkty cechujące się niezmiennym popytem. Obecnie, w obliczu globalnej pandemii, rola sklepów detalicznych oferujących artykuły pierwszej potrzeby jest oczywista.
Lokalne sklepy spożywcze należą do podsektora sprzedaży detalicznej, który odczuł zmniejszone skutki pandemii – konsumenci często decydują się na „ultralokalne” zakupy, co zaowocowało prawie o 20%1 większą odwiedzalnością. Ta tendencja prawdopodobnie utrzyma się przez kolejne miesiące, nie oznacza to jednak, że nie dotyczą ich wyzwania, przed którymi stoją inni detaliści.
Jest nadzieja, że wraz z postępami programów szczepień skutki pandemii zelżeją, a świat powoli będzie wracał do normalności. W jaki sposób niezależni sprzedawcy detaliczni – tacy jak lokalne sklepy spożywcze, które prosperowały w ciągu ostatniego roku dzięki większej liczbie klientów – mogą utrzymać lojalność klientów i zachęcać ich do zakupów?
Wykorzystanie komunikacji wizualnej w celu dostarczania wartości klientom
Komunikacja wizualna może pomóc sprzedawcom w stworzeniu bezproblemowego i bezpiecznego środowiska dla kupujących. Strategicznie rozmieszczone oznakowanie może zachęcać klientów do odwiedzin, kierować ich do konkretnych alejek i kategorii produktów oraz wpływać na decyzje zakupowe.
Możliwość drukowania oznakowania na miejscu, na żądanie i w profesjonalnej jakości umożliwia właścicielom sklepów szybkie reagowanie na trendy rynkowe i konsumenckie oraz zachęcanie do kolejnych odwiedzin i zapewnia wartość poprzez nagradzanie lojalności za pomocą kuponów i ofert VIP. Dysponując odpowiednim rodzajem drukarki w sklepie, sprzedawcy detaliczni mogą przejąć kontrolę nad drukowaniem potrzebnych materiałów w stosownym czasie, w profesjonalnej jakości i przy użyciu wybranego nośnika. Nie muszą już polegać na zewnętrznych dostawcach w celu tworzenia oznakowań z długim czasem realizacji i zazwyczaj z minimalną ilością wydruków, które często wymagają miejsca na przechowywanie i niezmiennie prowadzą do strat materiału.
Szybkość i elastyczność są najważniejsze
Możliwość drukowania na miejscu – od promocji popularnych produktów lub określonego motywu (np. zrównoważonego rozwoju) po reagowanie na zmieniające się wytyczne dotyczące np. zakrywania twarzy, dystansu społecznego i godzin otwarcia – zapewnia sprzedawcom szybkość i elastyczność wymagane do reagowania na oczekiwania klientów i spełnianie ich.
Za pomocą niewielkiego urządzenia obsługującego szeroką gamę nośników, takiego jak wydajne drukarki kolorowe i urządzenia wielofunkcyjne OKI, które z łatwością zmieszczą się w kiosku lub na zapleczu, sprzedawcy mogą z łatwością dostosowywać i drukować w profesjonalnej jakości wszystkie potrzebne materiały. Od przyciągających wzrok oznaczeń po etykiety na półkach, naklejki z kodem QR lub kupony, obrazy produktów w wysokiej rozdzielczości, samoprzylepne oznakowanie na okna i podłogi, wiszące i wolnostojące banery, papierowe torby z logo, ulotki i wiele innych.
Co więcej, sprzedawcy detaliczni mogą drukować na szerokiej gamie materiałów, w tym na wstępnie przyciętych nośnikach, wodoodpornych, odpornych na promienie UV i samoprzylepnych naklejkach o różnych rozmiarach i gramaturach. Drukowanie w biurze i na żądanie daje właścicielom sklepów możliwość jak najszybszego reagowania na zachodzące zmiany.
Aby pomóc sprzedawcom w funkcjonowaniu oraz zachęcaniu klientów do odwiedzin, w ramach kampanii Adapt Today firma OKI Europe oferuje bezpłatny* pakiet Business Agility Pack o wartości około 2200 PLN* przy zakupie objętej promocją drukarki kolorowej OKI i zestawu oryginalnych tonerów CMYK firmy OKI*. Klienci posiadający już kolorową drukarkę OKI mogą skorzystać z pakietu „Adapt Today” przy zakupie zestawu oryginalnych tonerów CMYK firmy OKI*.
Pakiet obejmuje bezpłatną** sześciomiesięczną subskrypcję usługi The Design Hub i ABBYY FineScanner Premium, nośniki do zastosowań dla poszczególnych sektorów oraz dostęp do szablonów i grafik. Te narzędzia i zasoby zostały zaprojektowane, aby pomóc firmom szybko dostosować komunikaty i oznakowania klienta do zmieniających się warunków, takich jak przestrzeganie wytycznych rządowych lub reagowanie na zmieniające się trendy rynkowe i społeczne, bez konieczności polegania na dostawcach zewnętrznych.
* Obowiązuje regulamin. Podane wartości są przybliżone.

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

IT i technologie

UE w 80 proc. technologicznie polega na innych krajach. Zależność cyfrowa od USA i Chin może być zagrożeniem dla bezpieczeństwa
Unia Europejska w alarmującym stopniu jest uzależniona od dostawców technologii z USA i Chin. W ponad 80 proc. polega na państwach trzecich w zakresie produktów cyfrowych, usług, infrastruktury oraz własności intelektualnej. – To sytuacja, która w kontekście bezpieczeństwa danych i stabilności gospodarczej jest po prostu nie do zaakceptowania – ocenia Michał Kobosko, europoseł z Polski 2050. Ogranicza to zdolność Europy do innowacji, konkurowania oraz utrzymania kontroli nad jej gospodarką cyfrową.
Prawo
Rzecznik MŚP na mocy nowej ustawy ma objąć ochroną także rolników. Na zmianach skorzystają też duże firmy

Trwają prace nad zmianą ustawy o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Jej projekt jest na etapie konsultacji i przewiduje wiele modyfikacji w obszarze kompetencji organu, który do tej pory obejmuje ochroną jedynie mikro-, małe i średnie firmy. Wraz z wejściem w życie nowej ustawy będzie mógł podejmować działania na rzecz ogółu przedsiębiorców, w tym m.in. rolników, adwokatów czy wspólników spółek. Kompetencje Rzecznika Praw Przedsiębiorców zostaną rozszerzone także m.in. w zakresie opiniowania i inicjowania przyjęcia aktów prawnych.
Konsument
GUS chce walczyć z fake newsami. Współpraca z sektorem prywatnym ma pomóc ograniczyć chaos informacyjny

Tradycyjna statystyka, oparta wyłącznie na cyklicznych badaniach i danych administracyjnych, przestaje wystarczać, by analizować dynamiczne zmiany w czasie rzeczywistym. Z tego powodu Główny Urząd Statystyczny stawia na nowoczesne podejście oparte na integracji danych, budowie spójnej struktury informacyjnej państwa oraz współpracy z sektorem prywatnym. – Jesteśmy na dobrej drodze do budowy infrastruktury informacyjnej państwa po to, żeby uniknąć halucynacji sztucznej inteligencji, chaosu czy dezinformacji – podkreśla Marek Cierpiał-Wolan, prezes Głównego Urzędu Statystycznego.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.