Komunikaty PR

Rok 2021 oczami użytkowników Ubera

2021-12-22  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Łukasz Łyczkowski
dfusion

al. Zjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
lukasz.lyczkowski|dfusion.pl| |lukasz.lyczkowski|dfusion.pl
606825276
https://dfusion.pl/

W Polsce posiłki zamawiane za pośrednictwem Uber Eats przebyły 35-krotną odległość drogi z Nowego Jorku do Pekinu. Najchętniej imprezowaliśmy w okolicach schodków nad Wisłą w Warszawie, a królową zamawianych potraw okazała się pizza margherita. Jak wyglądał mijający z punktu widzenia użytkowników platformy Uber w Polsce i na świecie?

 

Podróże większe…

Chociaż intensywność turystyki nie powróciła jeszcze do poziomu z 2019 r., wielu użytkowników skorzystało z możliwości wyjazdu. Według danych pochodzących z platformy Uber najbardziej spragnionymi podróży użytkownikami byli mieszkańcy USA, którzy wykonali ponad czterokrotnie więcej przejazdów poza granicami swojego kraju niż znajdujący się tuż za nimi na podium obywatele Meksyku oraz Wielkiej Brytanii. Polacy plasują się na 20. miejscu na świecie pod kątem aktywności zagranicznej.

Najbardziej popularne miejsca turystyczne na całym świecie wg kursu docelowego to:

  • Empire State Building
  • Freedom Tower
  • CN Tower
  • Łuk triumfalny w Paryżu
  • Burj Khalifa
  • Luwr
  • Wieża Eiffla
  • Pałac Buckingham
  • Disneyland
  • Błękitny Meczet
  • Mur Berliński 
  • Sydney Opera House
  • Golden Gate Bridge
  • Watykan
  • Akropol Ateński

Najpopularniejszym miejscem turystycznym w Polsce z kolei było warszawskie Stare Miasto.

…oraz mniejsze

 

Wraz z otwarciem restauracji oraz barów chętnie korzystaliśmy z możliwości wyjścia “na miasto”. Według danych pochodzących z platformy Uber popularnym miejscem imprezowym w Polsce były schodki nad Wisłą w Warszawie (jednocześnie szóstym pod kątem popularności w Europie), odnotowując największą aktywność w zakresie ruchu. Co ciekawe, w Europie najwięcej imprezowych przejazdów odnotowały aż dwa kluby z Londynu: Fabric (1. miejsce) oraz Ministry of Sound (3. miejsce). Pomiędzy nimi znalazł się klub Panda z Madrytu.

 

Oprócz wyjść rekreacyjnych powróciły też spotkania biznesowe. Najbardziej popularnymi okolicami biurowymi w Polsce były: Warsaw Spire (jednocześnie nr 4 pod kątem popularności przejazdów w Europie) oraz słynny warszawski “Mordor”, czyli osiedle Służewiec Przemysłowy (8. miejsce). W kategorii lokalizacji biurowych całe podium należy do Londynu. Najczęściej użytkownicy zamawiali przejazdy do: Broadgate Circle, Canary Wharf Tower oraz Bank of England.

 

Dobrze oceniamy, mniej nagradzamy…

Użytkownik z rekordową liczbą przejazdów w Polsce (1438) pochodził z Warszawy. Zajął 7. miejsce na świecie. Numer 1 pochodził z South Coast w UK (2705), następnie byli użytkownicy z Johannesburga i Pretorii w RPA (2275) oraz Doha w Katarze (1708). 

Najbardziej aktywny kierowca w Polsce (8686 przejazdów) pochodzi z Wrocławia i plasuje się na 5. miejscu na świecie. Absolutnymi rekordzistami byli kierujący z Londynu (11883), Capetown w RPA (11287) oraz Timisoara w Rumunii (10156).

Najlepiej oceniani kierowcy w Polsce:

  1. Lublin (średnia: 4.95)
  2. Łódź (średnia: 4,93)
  3. Kraków (4,93)
  4. Aglomeracja Śląska (4,92)
  5. Szczecin (4,92)
  6. Trójmiasto (4,92)
  7. Poznań (4,91)
  8. Wrocław (4,91)
  9. Warszawa (4,91)

Mimo że chętnie pozostawiamy pozytywne oceny, rzadziej decydujemy się na przekazanie napiwku. Liczba osób, które zostawiły przynajmniej jeden napiwek, spadła w każdym mieście o minimum 5 proc. Najchętniej “tipy” zostawiają mieszkańcy Krakowa, Warszawy oraz Trójmiasta

 

Po pizzę nawet na koniec świata…

Mijający rok był intensywny z punktu widzenia usługi Uber Eats. W Polsce dostawcy jedzenia przebyli łącznie niemal 35-krotność dystansu pomiędzy Nowym Jorkiem a Pekinem, co dało nam 5. miejsce na świecie. 

Kosmiczne odległości pokonywali dostawcy na całym świecie. Najwięcej mil przebyli dostawcy we Francji, następnie UK oraz RPA. Liderzy wykonali łącznie więcej kilometrów niż wynosi odległość między Słońcem a Merkurym.

Jeśli chodzi o ulubione przysmaki w dostawie to łakomym wzrokiem najczęściej patrzymy na makarony pizzę, burgery oraz kebab lub hummus. Najpopularniejszymi trzema kuchniami w Polsce były:

  • włoska
  • bliskowschodnia
  • amerykańska

Polacy nie zapominają jednak o tradycjach. Miejsca 4-6 zajmowały kuchnie japońska, polska oraz hinduska, a ich pozycja w rankingu w zmieniała się w zależności od pór roku.

Tymczasem najchętniej zamawianymi potrawami przez aplikację Uber Eats w 2021 roku były:

  • pizza margherita
  • pad thai
  • sos czosnkowy
  • frytki
  • pizza capricciosa
  • pizza z papryką
  • kurczak w maśle (butter chicken)

Wszystkie dane obliczono od stycznia do listopada 2021 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: dfusion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
Technologie Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
2025-04-17 | 07:00

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Branża elektrotechniczna dynamicznie się rozwija, dostosowując do rosnących wymagań użytkowników oraz wyzwań związanych z efektywnością energetyczną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Media i PR

Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.