Rok 2021 oczami użytkowników Ubera
dfusion
al. Zjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
lukasz.lyczkowski|dfusion.pl| |lukasz.lyczkowski|dfusion.pl
606825276
https://dfusion.pl/
W Polsce posiłki zamawiane za pośrednictwem Uber Eats przebyły 35-krotną odległość drogi z Nowego Jorku do Pekinu. Najchętniej imprezowaliśmy w okolicach schodków nad Wisłą w Warszawie, a królową zamawianych potraw okazała się pizza margherita. Jak wyglądał mijający z punktu widzenia użytkowników platformy Uber w Polsce i na świecie?
Podróże większe…
Chociaż intensywność turystyki nie powróciła jeszcze do poziomu z 2019 r., wielu użytkowników skorzystało z możliwości wyjazdu. Według danych pochodzących z platformy Uber najbardziej spragnionymi podróży użytkownikami byli mieszkańcy USA, którzy wykonali ponad czterokrotnie więcej przejazdów poza granicami swojego kraju niż znajdujący się tuż za nimi na podium obywatele Meksyku oraz Wielkiej Brytanii. Polacy plasują się na 20. miejscu na świecie pod kątem aktywności zagranicznej.
Najbardziej popularne miejsca turystyczne na całym świecie wg kursu docelowego to:
- Empire State Building
- Freedom Tower
- CN Tower
- Łuk triumfalny w Paryżu
- Burj Khalifa
- Luwr
- Wieża Eiffla
- Pałac Buckingham
- Disneyland
- Błękitny Meczet
- Mur Berliński
- Sydney Opera House
- Golden Gate Bridge
- Watykan
- Akropol Ateński
Najpopularniejszym miejscem turystycznym w Polsce z kolei było warszawskie Stare Miasto.
…oraz mniejsze
Wraz z otwarciem restauracji oraz barów chętnie korzystaliśmy z możliwości wyjścia “na miasto”. Według danych pochodzących z platformy Uber popularnym miejscem imprezowym w Polsce były schodki nad Wisłą w Warszawie (jednocześnie szóstym pod kątem popularności w Europie), odnotowując największą aktywność w zakresie ruchu. Co ciekawe, w Europie najwięcej imprezowych przejazdów odnotowały aż dwa kluby z Londynu: Fabric (1. miejsce) oraz Ministry of Sound (3. miejsce). Pomiędzy nimi znalazł się klub Panda z Madrytu.
Oprócz wyjść rekreacyjnych powróciły też spotkania biznesowe. Najbardziej popularnymi okolicami biurowymi w Polsce były: Warsaw Spire (jednocześnie nr 4 pod kątem popularności przejazdów w Europie) oraz słynny warszawski “Mordor”, czyli osiedle Służewiec Przemysłowy (8. miejsce). W kategorii lokalizacji biurowych całe podium należy do Londynu. Najczęściej użytkownicy zamawiali przejazdy do: Broadgate Circle, Canary Wharf Tower oraz Bank of England.
Dobrze oceniamy, mniej nagradzamy…
Użytkownik z rekordową liczbą przejazdów w Polsce (1438) pochodził z Warszawy. Zajął 7. miejsce na świecie. Numer 1 pochodził z South Coast w UK (2705), następnie byli użytkownicy z Johannesburga i Pretorii w RPA (2275) oraz Doha w Katarze (1708).
Najbardziej aktywny kierowca w Polsce (8686 przejazdów) pochodzi z Wrocławia i plasuje się na 5. miejscu na świecie. Absolutnymi rekordzistami byli kierujący z Londynu (11883), Capetown w RPA (11287) oraz Timisoara w Rumunii (10156).
Najlepiej oceniani kierowcy w Polsce:
- Lublin (średnia: 4.95)
- Łódź (średnia: 4,93)
- Kraków (4,93)
- Aglomeracja Śląska (4,92)
- Szczecin (4,92)
- Trójmiasto (4,92)
- Poznań (4,91)
- Wrocław (4,91)
- Warszawa (4,91)
Mimo że chętnie pozostawiamy pozytywne oceny, rzadziej decydujemy się na przekazanie napiwku. Liczba osób, które zostawiły przynajmniej jeden napiwek, spadła w każdym mieście o minimum 5 proc. Najchętniej “tipy” zostawiają mieszkańcy Krakowa, Warszawy oraz Trójmiasta
Po pizzę nawet na koniec świata…
Mijający rok był intensywny z punktu widzenia usługi Uber Eats. W Polsce dostawcy jedzenia przebyli łącznie niemal 35-krotność dystansu pomiędzy Nowym Jorkiem a Pekinem, co dało nam 5. miejsce na świecie.
Kosmiczne odległości pokonywali dostawcy na całym świecie. Najwięcej mil przebyli dostawcy we Francji, następnie UK oraz RPA. Liderzy wykonali łącznie więcej kilometrów niż wynosi odległość między Słońcem a Merkurym.
Jeśli chodzi o ulubione przysmaki w dostawie to łakomym wzrokiem najczęściej patrzymy na makarony pizzę, burgery oraz kebab lub hummus. Najpopularniejszymi trzema kuchniami w Polsce były:
- włoska
- bliskowschodnia
- amerykańska
Polacy nie zapominają jednak o tradycjach. Miejsca 4-6 zajmowały kuchnie japońska, polska oraz hinduska, a ich pozycja w rankingu w zmieniała się w zależności od pór roku.
Tymczasem najchętniej zamawianymi potrawami przez aplikację Uber Eats w 2021 roku były:
- pizza margherita
- pad thai
- sos czosnkowy
- frytki
- pizza capricciosa
- pizza z papryką
- kurczak w maśle (butter chicken)
Wszystkie dane obliczono od stycznia do listopada 2021 r.

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba
8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Konsument
Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.
Handel
Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.