ROBOTY W SŁUŻBIE SUSHI KUSHI.
AHAVA PR
ul. Mikołaja Kopernika 37/1
90-552 90-552 Łódź
andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl| |andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl
48 503 838 407
www.ahavapr.pl
ROBOTY W SŁUŻBIE SUSHI KUSHI.
Roboty w restauracji – brzmi jak fantastyka. Jednak jak na całym świecie, również w Polsce są restauracje, które wspierają się najnowszymi technologiami oraz automatyzują pracę. Zlokalizowana we Wrocławiu restauracja franczyzowa Sushi Kushi do pomocy zatrudniła roboty.
200 rolek na godzinę
Właściciel wrocławskiego punktu franczyzowego Sushi Kushi zdecydowanie postawił na automatykę pracy w kuchni, inwestując aż w trzy roboty japońskiego producenta, które pomagają w pracy. Są to maszyny do układania ryżu, cięcia oraz kręcenia rolek. Automaty wspierają sushimastera zdecydowanie przyspieszając jego pracę. Jeden robot potrafi zrobić 2400 porcji nigiri lub pociąć 200 rolek sushi w godzinę. Maszyna w sposób idealny w ciągu 2 sekund tnie rolki jednym cięciem, perfekcyjnie układa ryż na nori.
„Optymalizacja czasu, doskonała precyzja jest znacznym wsparciem w procesie produkcji sushi”– mówi właściciel punktu franczyzowego - „Robot wykonuje za mnie najcięższą pracę, w której ludzki błąd zawsze istniał. Rolki docięte są idealnie, porcje ryżu idealnie wyważone, rolki złożone są perfekcyjnie a po przecięciu wyglądają idealnie. Dzięki niemu jesteśmy w stanie znacznie szybciej obsłużyć naszych Gości oraz zamówienia. Odbiło się to już w procentowym wzroście sprzedaży oraz znacznie ułatwiają nam prace w weekendy, w momencie dużej ilości setów do przygotowania”.
Niewątpliwym plusem jest łatwość w obsłudze, bowiem do korzystania z maszyny nie potrzeba wykwalifikowanego personelu. Kolejnym atutem wykorzystania robota jest perfekcyjna powtarzalność w cięciu sushi oraz doskonałym przygotowaniu rolek. Robot nawet 5-krotnie przyspiesza pracę w restauracji. Odchodzi też czas na ostrzenie noży, a same maszyny czyści się bardzo szybko co optymalizuje proces pracy.
„Oczywiście, mnóstwo zależy od pracy sushi mastera, który przygotowuje rolki oraz od najwyższej jakości zastosowanych składników. Nadal trzeba idealnie wyfiletować rybę oraz perfekcyjnie ugotować ryż. Robot ma zadanie wspierać i wspomagać pracę w restauracji.”
Roboty ratunkiem w gastronomii
Odradzająca branża nadal cierpi na potężne braki kadrowe. Zastosowanie nowych technologii do wsparcia produkcji może przyczynić się do rozwiązania przynajmniej niektórych problemów w gastronomii. Ciągła rotacja pracowników, wzrastające wynagrodzenia, mogą spowodować, że robotyka w gastronomii będzie powszechnie stosowana.
„Na przykładzie restauracji wrocławskiej widzimy, jak automatyzacja wspiera biznes. Widoczny jest wzrost sprzedaży, skrócony czas produkcji co przedkłada się na szybszą realizację zamówień. Inwestycja w roboty to indywidualna decyzja naszych franczyzobiorców, ale planujemy znaczne ułatwienia we wdrożeniu robotów do placówek sieci Sushi Kushi” - o planach mówi Radosław Szwugier – manager rozwoju franczyzy Sushi Kushi.
Sushi Kushi to sieć franczyzowa sushi barów, oferująca dania kuchni japońskiej na miejscu oraz w dostawie. Pierwszy lokal powstał pod koniec 2012 roku, przy głównej ulicy Łodzi – Piotrkowskiej. Kolejne również otwierały się w Łodzi, ale wkrótce sieć wyszła poza jej granice. Dziś franczyza Sushi Kushi jest obecna w 10 polskich miastach i liczy ponad 30 punktów franczyzowych.

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba
8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Konsument
Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.
Handel
Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.