Robot numer 18 000 firmy Dürr będzie lakierować pojazdy w Ingolstadt
Synertime
Aleja Wyścigowa
02-681 Warszawa
e.potocka|synertime.pl| |e.potocka|synertime.pl
668132416
www.synertime.pl
Dürr wyposaża linię do nakładania lakierów wykończeniowych na potrzeby pojazdów elektrycznych Audi
Przedsiębiorstwo mechaniczno-inżynieryjne Dürr wyprodukowało robota malującego numer 18 000 dla firmy Audi w Ingolstadt. Robot wykorzystuje najnowszy atomizer EcoBell4 z technologią 4-igłową do szybkiej zmiany koloru przy minimalnym zużyciu lakieru i środka płuczącego.
Dürr wyposażył nową linię do nakładania lakierów wykończeniowych dla Audi, producenta samochodów z siedzibą w Ingolstadt, na potrzeby malowania wewnętrznych i zewnętrznych elementów karoserii nowego modelu Audi Q6 e-tron. Przełomowy robot EcoRP L033i został zamontowany w maju na stacji do lakierowania wewnętrznych elementów karoserii. Sześcioosiowy robot malujący, wyposażony w najnowszy atomizer EcoBell4 marki Dürr, potrzebuje zaledwie czterech sekund na przełączenie lakieru, a to za sprawą opatentowanej technologii 4-igłowej. – Ta technologia aplikacji umożliwia nam łączenie trzech najczęściej stosowanych przez nas lakierów bezpośrednio w atomizerze. Znacząco zmniejsza to zużycie lakieru i środka płuczącego – wyjaśnia Sven Veit, Dyrektor ds. Produkcji i Inżynierii w lakierni AUDI AG. Dzięki najnowszemu atomizerowi EcoBell4 firmy Dürr producent samochodów nie tylko obniża koszty operacyjne, ale także chroni środowisko poprzez ograniczenie emisji lotnych związków organicznych.
Zrównoważone podejście do dostarczania lakieru
Nowa linia do nakładania lakierów wykończeniowych obejmuje łączenie 28 robotów i towarzyszącą im technologię aplikacji. Ponadto firma Dürr oferuje miernik do pomiaru grubości, struktury i odcienia lakieru, a także stację oczyszczania, na której dwa roboty EcoRS Clean F czyszczą nadwozia samochodów za pomocą szczotek z pierza. W ramach tego projektu Audi wykorzystuje też opracowany przez Dürr specjalny system dostarczania lakierów EcoSupply P z technologią tłoczenia, aby dynamicznie zapewniać stały dostęp do stosowanych środków lakierniczych.
Historia sukcesu robotów malujących
W 1998 r. firma Dürr dostarczyła swojego pierwszego robota malującego, model RP7, dla marki Nissan w Hiszpanii. Przedsiębiorstwo mechaniczno-inżynieryjne oferuje obecnie trzecią generację robotów, która weszła na rynek w 2016 r. Wyróżnia się ona modułową konstrukcją, w której selektor lakierów i pompa dozująca znajdują się na przednim ramieniu robota. Pozwala to na szybką zmianę kolorów przy minimalnym zużyciu lakieru i środka płuczącego.
Pod koniec kwietnia firma Dürr dostarczyła firmie Audi historycznego robota. – Zawsze jesteśmy gotowi na odważne projekty. W końcu seryjne lakierowanie samochodów zgodnie z najwyższymi standardami to coś, czym zajmujemy się na co dzień. Nowością w Audi są liczne innowacje, które wdrażamy po raz pierwszy: atomizer EcoBell4 z technologią 4-igłową czy technologia malowania o wysokiej wydajności transferu. To dlatego ten projekt jest tak wyjątkowy – powiedział dr Lars Friedrich, Kierownik Działu ds. Technologii Aplikacyjnych w Dürr.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem
Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.