Komunikaty PR

Robot numer 18 000 firmy Dürr będzie lakierować pojazdy w Ingolstadt

2024-07-05  |  09:10
Biuro prasowe
Kontakt
Emilia Potocka
Synertime

Aleja Wyścigowa
02-681 Warszawa
e.potocka|synertime.pl| |e.potocka|synertime.pl
668132416
www.synertime.pl

Dürr wyposaża linię do nakładania lakierów wykończeniowych na potrzeby pojazdów elektrycznych Audi

Przedsiębiorstwo mechaniczno-inżynieryjne Dürr wyprodukowało robota malującego numer 18 000 dla firmy Audi w Ingolstadt. Robot wykorzystuje najnowszy atomizer EcoBell4 z technologią 4-igłową do szybkiej zmiany koloru przy minimalnym zużyciu lakieru i środka płuczącego.

Dürr wyposażył nową linię do nakładania lakierów wykończeniowych dla Audi, producenta samochodów z siedzibą w Ingolstadt, na potrzeby malowania wewnętrznych i zewnętrznych elementów karoserii nowego modelu Audi Q6 e-tron. Przełomowy robot EcoRP L033i został zamontowany w maju na stacji do lakierowania wewnętrznych elementów karoserii. Sześcioosiowy robot malujący, wyposażony w najnowszy atomizer EcoBell4 marki Dürr, potrzebuje zaledwie czterech sekund na przełączenie lakieru, a to za sprawą opatentowanej technologii 4-igłowej. – Ta technologia aplikacji umożliwia nam łączenie trzech najczęściej stosowanych przez nas lakierów bezpośrednio w atomizerze. Znacząco zmniejsza to zużycie lakieru i środka płuczącego – wyjaśnia Sven Veit, Dyrektor ds. Produkcji i Inżynierii w lakierni AUDI AG. Dzięki najnowszemu atomizerowi EcoBell4 firmy Dürr producent samochodów nie tylko obniża koszty operacyjne, ale także chroni środowisko poprzez ograniczenie emisji lotnych związków organicznych.

Zrównoważone podejście do dostarczania lakieru

Nowa linia do nakładania lakierów wykończeniowych obejmuje łączenie 28 robotów i towarzyszącą im technologię aplikacji. Ponadto firma Dürr oferuje miernik do pomiaru grubości, struktury i odcienia lakieru, a także stację oczyszczania, na której dwa roboty EcoRS Clean F czyszczą nadwozia samochodów za pomocą szczotek z pierza. W ramach tego projektu Audi wykorzystuje też opracowany przez Dürr specjalny system dostarczania lakierów EcoSupply P z technologią tłoczenia, aby dynamicznie zapewniać stały dostęp do stosowanych środków lakierniczych.

Historia sukcesu robotów malujących

W 1998 r. firma Dürr dostarczyła swojego pierwszego robota malującego, model RP7, dla marki Nissan w Hiszpanii. Przedsiębiorstwo mechaniczno-inżynieryjne oferuje obecnie trzecią generację robotów, która weszła na rynek w 2016 r. Wyróżnia się ona modułową konstrukcją, w której selektor lakierów i pompa dozująca znajdują się na przednim ramieniu robota. Pozwala to na szybką zmianę kolorów przy minimalnym zużyciu lakieru i środka płuczącego.

Pod koniec kwietnia firma Dürr dostarczyła firmie Audi historycznego robota. – Zawsze jesteśmy gotowi na odważne projekty. W końcu seryjne lakierowanie samochodów zgodnie z najwyższymi standardami to coś, czym zajmujemy się na co dzień. Nowością w Audi są liczne innowacje, które wdrażamy po raz pierwszy: atomizer EcoBell4 z technologią 4-igłową czy technologia malowania o wysokiej wydajności transferu. To dlatego ten projekt jest tak wyjątkowy – powiedział dr Lars Friedrich, Kierownik Działu ds. Technologii Aplikacyjnych w Dürr.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Synertime
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.