Robot numer 18 000 firmy Dürr będzie lakierować pojazdy w Ingolstadt
Synertime
Aleja Wyścigowa
02-681 Warszawa
e.potocka|synertime.pl| |e.potocka|synertime.pl
668132416
www.synertime.pl
Dürr wyposaża linię do nakładania lakierów wykończeniowych na potrzeby pojazdów elektrycznych Audi
Przedsiębiorstwo mechaniczno-inżynieryjne Dürr wyprodukowało robota malującego numer 18 000 dla firmy Audi w Ingolstadt. Robot wykorzystuje najnowszy atomizer EcoBell4 z technologią 4-igłową do szybkiej zmiany koloru przy minimalnym zużyciu lakieru i środka płuczącego.
Dürr wyposażył nową linię do nakładania lakierów wykończeniowych dla Audi, producenta samochodów z siedzibą w Ingolstadt, na potrzeby malowania wewnętrznych i zewnętrznych elementów karoserii nowego modelu Audi Q6 e-tron. Przełomowy robot EcoRP L033i został zamontowany w maju na stacji do lakierowania wewnętrznych elementów karoserii. Sześcioosiowy robot malujący, wyposażony w najnowszy atomizer EcoBell4 marki Dürr, potrzebuje zaledwie czterech sekund na przełączenie lakieru, a to za sprawą opatentowanej technologii 4-igłowej. – Ta technologia aplikacji umożliwia nam łączenie trzech najczęściej stosowanych przez nas lakierów bezpośrednio w atomizerze. Znacząco zmniejsza to zużycie lakieru i środka płuczącego – wyjaśnia Sven Veit, Dyrektor ds. Produkcji i Inżynierii w lakierni AUDI AG. Dzięki najnowszemu atomizerowi EcoBell4 firmy Dürr producent samochodów nie tylko obniża koszty operacyjne, ale także chroni środowisko poprzez ograniczenie emisji lotnych związków organicznych.
Zrównoważone podejście do dostarczania lakieru
Nowa linia do nakładania lakierów wykończeniowych obejmuje łączenie 28 robotów i towarzyszącą im technologię aplikacji. Ponadto firma Dürr oferuje miernik do pomiaru grubości, struktury i odcienia lakieru, a także stację oczyszczania, na której dwa roboty EcoRS Clean F czyszczą nadwozia samochodów za pomocą szczotek z pierza. W ramach tego projektu Audi wykorzystuje też opracowany przez Dürr specjalny system dostarczania lakierów EcoSupply P z technologią tłoczenia, aby dynamicznie zapewniać stały dostęp do stosowanych środków lakierniczych.
Historia sukcesu robotów malujących
W 1998 r. firma Dürr dostarczyła swojego pierwszego robota malującego, model RP7, dla marki Nissan w Hiszpanii. Przedsiębiorstwo mechaniczno-inżynieryjne oferuje obecnie trzecią generację robotów, która weszła na rynek w 2016 r. Wyróżnia się ona modułową konstrukcją, w której selektor lakierów i pompa dozująca znajdują się na przednim ramieniu robota. Pozwala to na szybką zmianę kolorów przy minimalnym zużyciu lakieru i środka płuczącego.
Pod koniec kwietnia firma Dürr dostarczyła firmie Audi historycznego robota. – Zawsze jesteśmy gotowi na odważne projekty. W końcu seryjne lakierowanie samochodów zgodnie z najwyższymi standardami to coś, czym zajmujemy się na co dzień. Nowością w Audi są liczne innowacje, które wdrażamy po raz pierwszy: atomizer EcoBell4 z technologią 4-igłową czy technologia malowania o wysokiej wydajności transferu. To dlatego ten projekt jest tak wyjątkowy – powiedział dr Lars Friedrich, Kierownik Działu ds. Technologii Aplikacyjnych w Dürr.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Konsument
Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.