Komunikaty PR

Rewolucja AI na trawniku. Innowacyjna platforma i nowe roboty koszące od Husqvarna

2024-11-19  |  15:30

Podczas niedawnego Living City, wydarzenia organizowanego przez Grupę Husqvarna cyklicznie od 2015 roku, marka ogłosiła wprowadzenie na rynek nowej platformy autonomicznych kosiarek automatycznych wraz z trzema nowymi modelami – Automower 580L EPOS, Automower 580 EPOS i Automower 560 EPOS. Husqvarna zapowiedziała także premierę innowacyjnej, bezprzewodowej kosiarki autonomicznej. Nowości w portfolio autonomicznych rozwiązań doskonale wpisują się w wizję rozwoju przyszłości kształtowania krajobrazu z wykorzystaniem innowacji.

Zachwyca mnie potencjał wykorzystania AI w utrzymaniu trawników miejskich – na co dzień mamy z nim do czynienia w naszym Katowickim Parku Leśnym, największym w Katowicach. Analizowanie stanu gleby, trawnika, nasadzeń, wykorzystując kamery zainstalowane w maszynach i gromadzenie tych danych pozwoliłoby osobom takim jak ja lepiej i efektywniej zarządzać terenami zielonymi. Kolejną innowacją opartą o sztuczną inteligencję jest sprawdzanie drzewostanu przy pomocy dronów. To rozwiązanie, które doskonale sprawdziłoby się w naszym przypadku, bo mamy do analizowania prawie 100 ha terenu ściśle porośniętego drzewami. Sprawiłoby, że nasza praca stałaby się dużo łatwiejsza – mówi Małgorzata Żydek-Piątek, z Zakładu Zieleni Miejskiej w Katowicach, relacjonując uczestnictwo w konferencji Living City organizowanej przez Husqvarnę.

Sztuczna inteligencja na trawniku

Nowa platforma będzie uwzględniać m.in. takie możliwości, jak kompatybilność z nową ładowarką do paneli słonecznych dla zdalnych lokalizacji. Co więcej, jest gotowa do wdrożenia rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, a jej pierwszym zastosowaniem ma być kamera zapewniająca widzenie w nocy i wyjątkowe możliwości unikania przeszkód. Aplikacja kamery będzie dostępna w 2026 roku i ma być kompatybilna z trzema nowymi modelami robotów koszących – Automower 580L EPOS, Automower 580 EPOS i Automower 560 EPOS.

AI to narzędzie, które pomaga nam na każdym etapie naszej działalności od projektowania maszyn po finalizację zakupu. Oczywiście największy nacisk kładziemy na wykorzystanie sztucznej inteligencji w innowacjach, dlatego w nadchodzących latach chcemy wprowadzić kamerę wbudowaną w roboty koszące. Będzie ona nie tylko wychwytywać obraz, ale również go skanować i przetwarzać, aby podjąć decyzję o ominięciu obiektu – mówi Paweł Przywózki, Sales Manager Husqvarna Poland

Trzy nowe autonomiczne modele

Trzy nowe modele, które wprowadzamy, zostały od początku zaprojektowane z naciskiem na wydajność, moc i efektywność. Oferują zaawansowane funkcje autonomiczne, koszenie bez użycia przewodów i różne wzory cięcia. Funkcje te pozwalają bez wysiłku dbać o trawnik, oszczędzając czas, obniżając koszty i poprawiając jakość murawy – dodaje Paweł Przywózki.

Trio nowych zrobotyzowanych kosiarek zostało zaprojektowane w Szwecji i wyprodukowane w Europie. Sprzedaż nowych robotów koszących rozpocznie się w marcu 2025 roku. Nowe modele od Husqvarna zostały zaprojektowane w uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju.

– Zrównoważony rozwój, to nie tylko rozwój biznesu, ale też dbanie o planetę, dlatego w naszym portfolio znajdują się produkty oparte na rozwiązaniach akumulatorowych. Dzięki temu mamy możliwość minimalizowania naszego wpływu na środowisko bez rezygnowania ze znanej naszym konsumentom wydajności sprzętu. To właśnie rozszerzanie gamy tych produktów jest dla nas priorytetem w nadchodzących latach – wskazuje Joanna Tężycka, Marketing Manager Husqvarna Poland.

Bezprzewodowy robot koszący przyszłości

Kolejnym elementem rewolucji technologicznej na trawniku ma być nowa wersja robota do pielęgnacji murawy – Automower 535 AWD EPOS. Jako następca Automower 535 AWD, nowy model został zaprojektowany z myślą o pracy na nierównym, pagórkowatym i pofałdowanym terenie. Jest wyposażony w napęd na wszystkie koła (AWD) zapewniający wydajną pracę nawet na najbardziej wymagających nawierzchniach. Możliwość pokonywania wzniesień o nachyleniu do 70% sprawia, że kosiarka idealnie sprawdza się na nierównych krawędziach pól golfowych, gdzie precyzja i trwałość mają kluczowe znaczenie.

Niezależnie od tego, czy chodzi o zarządzanie nieutwardzonym terenem, czy o utrzymanie wymagających przestrzeni na terenie pola golfowego, robot został zbudowany tak, aby zapewnić idealne cięcie nawet w najtrudniej dostępnych miejscach – podsumowuje Paweł Przywózki z Husqvarna Poland.

Jedną z najważniejszych modernizacji kosiarki jest jej bezprzewodowa praca z wykorzystaniem technologii EPOS (Exact Positioning Operating System), zapewniającej elastyczne opcje instalacji. Użytkownicy mogą teraz zaprogramować bezprzewodowe strefy koszenia, co ułatwia dostosowanie się do specyficznych potrzeb trudniejszych terenów, takich jak wspomniane pola golfowe.

Źródło informacji: Husqvarna

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dialog i Technologia: przyszłość muzeów Biuro prasowe
2024-11-20 | 12:55

Dialog i Technologia: przyszłość muzeów

Dialog i Technologia: przyszłość muzeów   W dniach 14-15 listopada w Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się konferencja
Wyjątkowa szansa dla startupów z branży budowlanej
2024-11-07 | 13:00

Wyjątkowa szansa dla startupów z branży budowlanej

CRH Ventures ogłosił nabór startupów do najnowszego akceleratora: Zrównoważone Materiały Budowlane - zgłoszenia przyjmowane są do 16 grudnia. Organizator konkursu,
Ailleron Innovation Forum 2024 podniosło poprzeczkę konferencji technologicznych
2024-10-18 | 09:00

Ailleron Innovation Forum 2024 podniosło poprzeczkę konferencji technologicznych

Podczas zeszłorocznej edycji Ailleron Innovation Forum zespół Ailleron wsłuchał się jeszcze bardziej w potrzeby klientów i ich wyzwania w zakresie rozwoju

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.