Rewolucja AI na trawniku. Innowacyjna platforma i nowe roboty koszące od Husqvarna
Podczas niedawnego Living City, wydarzenia organizowanego przez Grupę Husqvarna cyklicznie od 2015 roku, marka ogłosiła wprowadzenie na rynek nowej platformy autonomicznych kosiarek automatycznych wraz z trzema nowymi modelami – Automower 580L EPOS, Automower 580 EPOS i Automower 560 EPOS. Husqvarna zapowiedziała także premierę innowacyjnej, bezprzewodowej kosiarki autonomicznej. Nowości w portfolio autonomicznych rozwiązań doskonale wpisują się w wizję rozwoju przyszłości kształtowania krajobrazu z wykorzystaniem innowacji.
– Zachwyca mnie potencjał wykorzystania AI w utrzymaniu trawników miejskich – na co dzień mamy z nim do czynienia w naszym Katowickim Parku Leśnym, największym w Katowicach. Analizowanie stanu gleby, trawnika, nasadzeń, wykorzystując kamery zainstalowane w maszynach i gromadzenie tych danych pozwoliłoby osobom takim jak ja lepiej i efektywniej zarządzać terenami zielonymi. Kolejną innowacją opartą o sztuczną inteligencję jest sprawdzanie drzewostanu przy pomocy dronów. To rozwiązanie, które doskonale sprawdziłoby się w naszym przypadku, bo mamy do analizowania prawie 100 ha terenu ściśle porośniętego drzewami. Sprawiłoby, że nasza praca stałaby się dużo łatwiejsza – mówi Małgorzata Żydek-Piątek, z Zakładu Zieleni Miejskiej w Katowicach, relacjonując uczestnictwo w konferencji Living City organizowanej przez Husqvarnę.
Sztuczna inteligencja na trawniku
Nowa platforma będzie uwzględniać m.in. takie możliwości, jak kompatybilność z nową ładowarką do paneli słonecznych dla zdalnych lokalizacji. Co więcej, jest gotowa do wdrożenia rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, a jej pierwszym zastosowaniem ma być kamera zapewniająca widzenie w nocy i wyjątkowe możliwości unikania przeszkód. Aplikacja kamery będzie dostępna w 2026 roku i ma być kompatybilna z trzema nowymi modelami robotów koszących – Automower 580L EPOS, Automower 580 EPOS i Automower 560 EPOS.
– AI to narzędzie, które pomaga nam na każdym etapie naszej działalności od projektowania maszyn po finalizację zakupu. Oczywiście największy nacisk kładziemy na wykorzystanie sztucznej inteligencji w innowacjach, dlatego w nadchodzących latach chcemy wprowadzić kamerę wbudowaną w roboty koszące. Będzie ona nie tylko wychwytywać obraz, ale również go skanować i przetwarzać, aby podjąć decyzję o ominięciu obiektu – mówi Paweł Przywózki, Sales Manager Husqvarna Poland
Trzy nowe autonomiczne modele
– Trzy nowe modele, które wprowadzamy, zostały od początku zaprojektowane z naciskiem na wydajność, moc i efektywność. Oferują zaawansowane funkcje autonomiczne, koszenie bez użycia przewodów i różne wzory cięcia. Funkcje te pozwalają bez wysiłku dbać o trawnik, oszczędzając czas, obniżając koszty i poprawiając jakość murawy – dodaje Paweł Przywózki.
Trio nowych zrobotyzowanych kosiarek zostało zaprojektowane w Szwecji i wyprodukowane w Europie. Sprzedaż nowych robotów koszących rozpocznie się w marcu 2025 roku. Nowe modele od Husqvarna zostały zaprojektowane w uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju.
– Zrównoważony rozwój, to nie tylko rozwój biznesu, ale też dbanie o planetę, dlatego w naszym portfolio znajdują się produkty oparte na rozwiązaniach akumulatorowych. Dzięki temu mamy możliwość minimalizowania naszego wpływu na środowisko bez rezygnowania ze znanej naszym konsumentom wydajności sprzętu. To właśnie rozszerzanie gamy tych produktów jest dla nas priorytetem w nadchodzących latach – wskazuje Joanna Tężycka, Marketing Manager Husqvarna Poland.
Bezprzewodowy robot koszący przyszłości
Kolejnym elementem rewolucji technologicznej na trawniku ma być nowa wersja robota do pielęgnacji murawy – Automower 535 AWD EPOS. Jako następca Automower 535 AWD, nowy model został zaprojektowany z myślą o pracy na nierównym, pagórkowatym i pofałdowanym terenie. Jest wyposażony w napęd na wszystkie koła (AWD) zapewniający wydajną pracę nawet na najbardziej wymagających nawierzchniach. Możliwość pokonywania wzniesień o nachyleniu do 70% sprawia, że kosiarka idealnie sprawdza się na nierównych krawędziach pól golfowych, gdzie precyzja i trwałość mają kluczowe znaczenie.
– Niezależnie od tego, czy chodzi o zarządzanie nieutwardzonym terenem, czy o utrzymanie wymagających przestrzeni na terenie pola golfowego, robot został zbudowany tak, aby zapewnić idealne cięcie nawet w najtrudniej dostępnych miejscach – podsumowuje Paweł Przywózki z Husqvarna Poland.
Jedną z najważniejszych modernizacji kosiarki jest jej bezprzewodowa praca z wykorzystaniem technologii EPOS (Exact Positioning Operating System), zapewniającej elastyczne opcje instalacji. Użytkownicy mogą teraz zaprogramować bezprzewodowe strefy koszenia, co ułatwia dostosowanie się do specyficznych potrzeb trudniejszych terenów, takich jak wspomniane pola golfowe.
Źródło informacji: Husqvarna

Emitel rozwija inteligentne systemy wodociągowe

Mlekpol oszczędza ponad 4 mln zł rocznie dzięki instalacji fermentacji beztlenowej od SEEN Technologie.

Torby na wino z nadrukiem – eleganckie opakowanie z potencjałem reklamowym
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.