Rekordowe wsparcie dla Wielkiej Orkiestry od Uber: ponad ćwierć miliona złotych
Ponad 136 milionów złotych - tę rekordową sumę zebrała 30-sta edycja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Swoje cegiełki do tej kwoty dołożył również Uber oraz użytkownicy aplikacji. Dzięki specjalnej opcji “Uber z WOŚP” oraz przekazaniu przez firmę całkowitego przychodu z tych przejazdów, na konto fundacji trafi ponad ćwierć miliona złotych!
Z okazji jubileuszowej edycji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, Uber uruchomił specjalną opcję przejazdu “Uber z WOŚP”. Dzięki niemu każdy użytkownik mógł dopłacić 5 złotych do przejazdu, aby Uber mógł ją wpłacić Fundacji. Dodatkowo Uber przekaże równowartość całego swojego przychodu z tych przejazdów, dzięki czemu pomoc jest jeszcze większa.
Polacy po raz kolejny pokazali jak ważna dla nich jest dobroczynność. Z wszystkich zaangażowanych miast, najwięcej, bo ponad 10 tys. specjalnych przejazdów zamówili Warszawiacy. Na drugim i trzecim miejscu znaleźli się mieszkańcy Wrocławia i Poznania.
“Już drugi rok wspieramy Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Tym bardziej cieszymy się, że tym razem, po raz pierwszy uruchomiliśmy specjalną opcję w aplikacji. Dzięki usłudze “Uber z WOŚP”, w zbiórkę od ponad miesiąca włączali się bardzo chętnie zarówno pasażerowie jak i kierowcy we wszystkich miastach w Polsce, w których działa Uber. Dziękujemy każdemu użytkownikowi, który przy zamawianiu przejazdu wybrał opcję “Uber z WOŚP” i tym samym przekazał 5 złotych od siebie na rzecz Fundacji. Aby ta pomoc była jeszcze bardziej widoczna, jako firma zdecydowaliśmy się przekazać całą prowizję z dobroczynnych przejazdów na tegoroczną zbiórkę. Ćwierć miliona złotych to suma, z której wszyscy możemy być dumni” mówi Michał Konowrocki, Dyrektor Zarządzający Uber Poland.
Przejazd ze złotym sercem
Na początku stycznia ruszyła również specjalna rywalizacja, w której można było wygrać miesiąc darmowych podróży za zamówienie największej liczby przejazdów “Uber z WOŚP”. Złoty kod trafi do użytkownika z Warszawy, który skorzystał z opcji Uber z WOŚP aż 37 razy.
Oprócz donacji zebranych za pośrednictwem platformy, na organizację jubileuszowego 30. finału, Uber przekazał 10 000 kodów na darmowe przejazdy dla WOŚP o łącznej wartości powyżej 300 000 PLN.
Wspieranie lokalnych społeczności
Wspieranie lokalnych społeczności jest integralną częścią misji firmy Uber. Dlatego też Uber wspiera organizacje oraz inicjatywy, które mają na celu pomoc potrzebującym. Jednym z celów, jaki postawiła przed sobą firma w zeszłym roku, było wspieranie społeczności najbardziej dotkniętych pandemią, między innymi poprzez pomoc w dotarciu na szczepienia. Globalnie Uber przeznaczył 10 milionów przejazdów na ten cel. W Polsce firma przekazała ponad 10 tys. kodów na rzecz Caritas Polska oraz Ogólnopolskiego Porozumienia Uniwersytetów Trzeciego Wieku, aby pomóc dotrzeć seniorom do 39 punktów szczepień we wszystkich miastach, w których działa aplikacja. W ostatnie święta Bożego Narodzenia Uber ofiarował kody na darmowe przejazdy wolontariuszom Fundacji Wolne Miejsce. Dzięki nim mogli dostarczyć kolację wigilijną samotnym osobom w Warszawie oraz Katowicach. Ponadto, w trakcie pandemii Uber udostępnił kody na ponad 10 tys. darmowych przejazdów personelowi medycznemu, aby mogli szybko i sprawnie dojeżdżać do domu lub pracy. Dodatkowo firma wsparła takie organizacje jak Centrum Praw Kobiet, Fundacja Rak’n’roll, Dom Wsparcia dla Powstańców Warszawskich, Uniwersytet Trzeciego Wieku, Senior w Koronie i Caritas, przekazując vouchery na darmowe przejazdy zaangażowanym w pomoc wolontariuszom lub pomoc finansową. Uber dołączył również do akcji #WzywamyPosiłki mającej na celu wsparcie personelu medycznego, pomagając dostarczyć im ciepłe obiady.
Fot. Marcin Machoń
Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.