Komunikaty PR

Rekordowe wsparcie dla Wielkiej Orkiestry od Uber: ponad ćwierć miliona złotych

2022-02-03  |  14:00
Biuro prasowe

Ponad 136 milionów złotych - tę rekordową sumę zebrała 30-sta edycja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Swoje cegiełki do tej kwoty dołożył również Uber oraz użytkownicy aplikacji. Dzięki specjalnej opcji “Uber z WOŚP” oraz przekazaniu przez firmę całkowitego przychodu z tych przejazdów, na konto fundacji trafi ponad ćwierć miliona złotych! 

Z okazji jubileuszowej edycji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, Uber uruchomił specjalną opcję przejazdu “Uber z WOŚP”. Dzięki niemu każdy użytkownik mógł dopłacić 5 złotych do przejazdu, aby Uber mógł ją wpłacić Fundacji. Dodatkowo Uber przekaże równowartość całego swojego przychodu z tych przejazdów, dzięki czemu pomoc jest jeszcze większa.

Polacy po raz kolejny pokazali jak ważna dla nich jest dobroczynność. Z wszystkich zaangażowanych miast, najwięcej, bo ponad 10 tys. specjalnych przejazdów zamówili Warszawiacy. Na drugim i trzecim miejscu znaleźli się mieszkańcy Wrocławia i Poznania. 

“Już drugi rok wspieramy Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Tym bardziej cieszymy się, że tym razem, po raz pierwszy uruchomiliśmy specjalną opcję w aplikacji. Dzięki usłudze “Uber z WOŚP”, w zbiórkę od ponad miesiąca włączali się bardzo chętnie zarówno pasażerowie jak i kierowcy we wszystkich miastach w Polsce, w których działa Uber. Dziękujemy każdemu użytkownikowi, który przy zamawianiu przejazdu wybrał opcję “Uber z WOŚP” i tym samym przekazał 5 złotych od siebie na rzecz Fundacji. Aby ta pomoc była jeszcze bardziej widoczna, jako firma zdecydowaliśmy się przekazać całą prowizję z dobroczynnych przejazdów na tegoroczną zbiórkę. Ćwierć miliona złotych to suma, z której wszyscy możemy być dumni” mówi Michał Konowrocki, Dyrektor Zarządzający Uber Poland.

Przejazd ze złotym sercem

Na początku stycznia ruszyła również specjalna rywalizacja, w której można było wygrać miesiąc darmowych podróży za zamówienie największej liczby przejazdów “Uber z WOŚP”. Złoty kod trafi do użytkownika z Warszawy, który skorzystał z opcji Uber z WOŚP aż 37 razy. 

Oprócz donacji zebranych za pośrednictwem platformy, na organizację jubileuszowego 30. finału, Uber przekazał 10 000 kodów na darmowe przejazdy dla WOŚP o łącznej wartości powyżej 300 000 PLN.

Wspieranie lokalnych społeczności

Wspieranie lokalnych społeczności jest integralną częścią misji firmy Uber. Dlatego też Uber wspiera organizacje oraz inicjatywy, które mają na celu pomoc potrzebującym. Jednym z celów, jaki postawiła przed sobą firma w zeszłym roku, było wspieranie społeczności najbardziej dotkniętych pandemią, między innymi poprzez pomoc w dotarciu na szczepienia. Globalnie Uber przeznaczył 10 milionów przejazdów na ten cel. W Polsce firma przekazała ponad 10 tys. kodów na rzecz Caritas Polska oraz Ogólnopolskiego Porozumienia Uniwersytetów Trzeciego Wieku, aby pomóc dotrzeć seniorom do 39 punktów szczepień we wszystkich miastach, w których działa aplikacja. W ostatnie święta Bożego Narodzenia Uber ofiarował kody na darmowe przejazdy wolontariuszom Fundacji Wolne Miejsce. Dzięki nim mogli dostarczyć kolację wigilijną samotnym osobom w Warszawie oraz Katowicach. Ponadto, w trakcie pandemii Uber udostępnił kody na ponad 10 tys. darmowych przejazdów personelowi medycznemu, aby mogli szybko i sprawnie dojeżdżać do domu lub pracy. Dodatkowo firma wsparła takie organizacje jak Centrum Praw Kobiet, Fundacja Rak’n’roll, Dom Wsparcia dla Powstańców Warszawskich, Uniwersytet Trzeciego Wieku, Senior w Koronie i Caritas, przekazując vouchery na darmowe przejazdy zaangażowanym w pomoc wolontariuszom lub pomoc finansową. Uber dołączył również do akcji #WzywamyPosiłki mającej na celu wsparcie personelu medycznego, pomagając dostarczyć im ciepłe obiady.

Fot. Marcin Machoń

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
Technologie Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
2025-04-17 | 07:00

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Branża elektrotechniczna dynamicznie się rozwija, dostosowując do rosnących wymagań użytkowników oraz wyzwań związanych z efektywnością energetyczną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Media i PR

Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.