"Smart City for Young Generation" – edukacja dla bezpiecznych, zielonych i cyfro
Projekt "Smart City for Young Generation" – edukacja dla bezpiecznych, zielonych i cyfrowych miast
W dzisiejszym dynamicznie rozwijającym się świecie, rosnąca rola technologii stawia przed nami wyzwanie odpowiedniego przygotowania młodych pokoleń do korzystania z nich. Kluczowym obszarem tego rozwoju jest Smart City - miasta inteligentne, zielone i cyfrowe. Projekt o numerze 2022-1-PL01-KA220-YOU-000086442 stawia sobie za cel wsparcie edukatorów w przekazywaniu młodzieży wiedzy związanej z cyfrową i ekologiczną transformacją miast w Europie.
W miarę jak Internet Rzeczy staje się powszechny, edukacja w zakresie cyberbezpieczeństwa i ochrony danych jest nieodzowna. Projekt "Smart City for Young Generation" odpowiada na te potrzeby, łącząc cyberbezpieczeństwo, otwarte dane i zieloną energię w ramach koncepcji Smart City.
Partnerzy projektu, tacy jak Smart Secure Networks, Green Industry Foundation, EDU SMART Training Centre i GAIA, łączą swoje doświadczenie w dziedzinach zrównoważonego rozwoju, edukacji i nowych technologii. Tworzą oni standardowy program edukacyjny dla nauczycieli i młodzieży, aby przekazać wiedzę o Smart City, cyberbezpieczeństwie oraz strategii Europejskiego Zielonego Ładu.
Projekt dostarcza konkretnych rezultatów, takich jak programy nauczania, scenariusze warsztatów i poradniki dla edukatorów i młodzieży. Poprzez konferencje i upowszechnianie materiałów, projekt ma na celu zwiększenie świadomości i kompetencji w obszarze Smart City oraz stworzenie solidnych podstaw dla edukacji przyszłych liderów w dziedzinie zrównoważonej technologii.
Nacisk na współpracę międzynarodową oraz rozwijanie kompetencji edukatorów przynosi korzyści nie tylko dla jednostek, ale również dla społeczeństwa i gospodarki jako całości. Projekt ten stanowi cenny krok w kierunku zrealizowania celów związanych z zieloną i cyfrową transformacją miast, wychodząc naprzeciw wyzwaniom współczesnej rzeczywistości.
Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Prawo
Tak zwana sztuczna twórczość coraz popularniejsza. Wyzwaniem pozostają kwestie praw autorskich
Rosnąca popularność narzędzi AI spowodowała, że powstaje coraz więcej „dzieł sztuki”, będących wytworem działania algorytmów, które potrafią m.in. tworzyć muzykę dopasowaną do preferencji i nastroju, malować obrazy, a nawet pisać poezję czy scenariusze filmowe. To rodzi szereg wyzwań dotyczących praw autorskich. Są także wątpliwości dotyczące ochrony dzieł, z których AI się uczy. Narzucanie prawnych zakazów i obostrzeń może jednak nie przynieść efektów.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.