Komunikaty PR

"Smart City for Young Generation" – edukacja dla bezpiecznych, zielonych i cyfro

2023-09-25  |  01:00
Biuro prasowe

Projekt "Smart City for Young Generation" – edukacja dla bezpiecznych, zielonych i cyfrowych miast

 

W dzisiejszym dynamicznie rozwijającym się świecie, rosnąca rola technologii stawia przed nami wyzwanie odpowiedniego przygotowania młodych pokoleń do korzystania z nich. Kluczowym obszarem tego rozwoju jest Smart City - miasta inteligentne, zielone i cyfrowe. Projekt o numerze 2022-1-PL01-KA220-YOU-000086442 stawia sobie za cel wsparcie edukatorów w przekazywaniu młodzieży wiedzy związanej z cyfrową i ekologiczną transformacją miast w Europie.

W miarę jak Internet Rzeczy staje się powszechny, edukacja w zakresie cyberbezpieczeństwa i ochrony danych jest nieodzowna. Projekt "Smart City for Young Generation" odpowiada na te potrzeby, łącząc cyberbezpieczeństwo, otwarte dane i zieloną energię w ramach koncepcji Smart City.

Partnerzy projektu, tacy jak Smart Secure Networks, Green Industry Foundation, EDU SMART Training Centre i GAIA, łączą swoje doświadczenie w dziedzinach zrównoważonego rozwoju, edukacji i nowych technologii. Tworzą oni standardowy program edukacyjny dla nauczycieli i młodzieży, aby przekazać wiedzę o Smart City, cyberbezpieczeństwie oraz strategii Europejskiego Zielonego Ładu.

Projekt dostarcza konkretnych rezultatów, takich jak programy nauczania, scenariusze warsztatów i poradniki dla edukatorów i młodzieży. Poprzez konferencje i upowszechnianie materiałów, projekt ma na celu zwiększenie świadomości i kompetencji w obszarze Smart City oraz stworzenie solidnych podstaw dla edukacji przyszłych liderów w dziedzinie zrównoważonej technologii.

Nacisk na współpracę międzynarodową oraz rozwijanie kompetencji edukatorów przynosi korzyści nie tylko dla jednostek, ale również dla społeczeństwa i gospodarki jako całości. Projekt ten stanowi cenny krok w kierunku zrealizowania celów związanych z zieloną i cyfrową transformacją miast, wychodząc naprzeciw wyzwaniom współczesnej rzeczywistości.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie Biuro prasowe
2024-12-30 | 13:00

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie

Warszawa, 20.12.2024 – SPIE Building Solutions, polska spółka zależna SPIE, niezależnego europejskiego lidera usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych,
Technologie Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
2024-12-27 | 10:00

Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl

Maspex SA, jeden z liderów polskiego rynku spożywczego, wprowadził na platformie Uwielbiam.pl nowoczesne rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji. Dzięki temu narzędziu osoby
Technologie 5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
2024-12-23 | 08:00

5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!

Praca w branży technologicznej jest obiektem wielu stereotypów, które czasami mogą odstraszać potencjalnych kandydatów. W rzeczywistości to różnorodna

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania

Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.

Prawo

Tak zwana sztuczna twórczość coraz popularniejsza. Wyzwaniem pozostają kwestie praw autorskich

Rosnąca popularność narzędzi AI spowodowała, że powstaje coraz więcej „dzieł sztuki”, będących wytworem działania algorytmów, które potrafią m.in. tworzyć muzykę dopasowaną do preferencji i nastroju, malować obrazy, a nawet pisać poezję czy scenariusze filmowe. To rodzi szereg wyzwań dotyczących praw autorskich. Są także wątpliwości dotyczące ochrony dzieł, z których AI się uczy. Narzucanie prawnych zakazów i obostrzeń może jednak nie przynieść efektów.

Handel

Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń

W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.