QNAP udostępnia system rozpoznawania twarzy QVR Face Smart
QNAP® Systems, Inc., wiodący innowator segmentów computing, networking oraz storage, udostępnił aplikację QVR Face – bazujące na serwerze NAS inteligentne rozwiązanie do rozpoznawania twarzy, wykorzystujące mechanizmy sztucznej inteligencji. Jako aplikacja dla NAS-a, QVR Face integruje materiały RTSP z kamer oraz innych systemów (via API), pozwalając tym samym użytkownikom na stworzenie atrakcyjnej cenowo i efektywnej platformy do rozpoznawania twarzy, którą wykorzystać można m.in. w nowoczesnych biurach, instytucjach naukowych, obiektach mieszkalnych czy sklepach.
QVR Face wyposażona jest w funkcje analizy w czasie rzeczywistym dowolnych strumieni wideo RTSP z kamer IP lub materiałów wideo przechowywanych na NAS-ie. Wyniki analiz QVR Face mogą być wykorzystane m.in. do konfigurowania profili użytkowników, grup, powiadomień czy natychmiastowego rozpoznawania użytkowników. Czyni to aplikację idealnym rozwiązaniem m.in. do systemów zarządzania dostępem do pomieszczeń, rejestrowania obecności czy inteligentnych usług dla handlu.
„System rozpoznawania twarzy QVR Face do działania potrzebuje jedynie NAS-a – nie są potrzebne żadne dodatkowe usługi chmurowe czy karty wspomagające obliczenia. W ramach QVR Face oferujemy również kompleksowy plan licencyjny, ułatwiający przeprowadzenie wdrożenia. Co istotne, wyniki analiz wideo i wszystkie zarejestrowane profile są przechowywane wyłącznie na NAS-ie i zabezpieczone dodatkowym mechanizmem chroniącym poufność danych, co gwarantuje użytkownikom bezpieczeństwo ich informacji i ochronę prywatności” – wyjaśnia Jason Tsai, Product Manager QNAP.
Analizy wykonane przez QVR Face mogą również zostać wykorzystane przez zewnętrzne aplikacje – w tym systemy monitoringu, systemy zarządzania dostępem do pomieszczeń czy rozwiązania digital signage. Mogą one pozyskiwać dane z QVR Face – w tym m.in. informacje o zarejestrowanych wydarzeniach, powiadomienia i wyniki analiz – przez interfejs API i wykorzystać je np. w systemach zarządzania obiektami handlowymi.
Dodajmy, że w ostatnim czasie QNAP wprowadził też kilka innych nowych usług i rozwiązań do swojej oferty. Warto tu wspomnieć m.in. o
- zintegrowaniu rozwiązania Wasabi Hot Cloud Storage z produktami QNAP, w tym HybridMount, VJBOD Cloud oraz Hybrid Backup Sync 3 (HBS 3) – dzięki czemu użytkownicy QNAP NAS mogą korzystać z obiektowego systemu przechowywania danych w chmurze w przystępnej cenie i o doskonałej opłacalności oraz wydajności (więcej informacji).
- zawarciu partnerstwa technologicznego z firmą CloudFuze®, w ramach którego użytkownikom produktów QNAP zaoferowane zostaną usługi multi-cloud data transfer (czyli możliwość sprawnego przesyłania danych pomiędzy różnymi platformami chmurowymi). CloudFuze to amerykańska firma, oferująca usługi przesyłania plików i migracji użytkowników end-to-end pomiędzy różnymi środowiskami, przeznaczone zarówno dla użytkowników domowych, jak i biznesowych (w tym zaawansowane usługi managed migration dla dużych organizacji). Jej rozwiązania pozwalają osobom korzystającym z ponad 40 różnych platform chmurowych na wygodne korzystanie, udostępnianie, migrowanie i zarządzanie plikami z poziomu dowolnego urządzenia i za pośrednictwem pojedynczego logowania (więcej informacji).
Dostępność QVR Face
Aplikacja do rozpoznawania twarzy QVR Face jest dostępna do pobrania w serwisie Centrum Aplikacji QTS. W wersji Basic Plan użytkownik może tworzyć pojedyncze zadania analityczne - po wykupieniu licencji możliwe jest rozbudowanie zadań analitycznych i dodanie profili rozpoznawania twarzy (pojedynczy profil obsługuje do 10 obrazów twarzy jednej osoby). Więcej informacji o nowości oraz innych produktach QNAP znaleźć można na stronie www.qnap.com.
Nest Bank laureatem Global Retail Banking Innovation Awards za N!Asystenta
Magia Świąt z LAMAX: Kreatywne prezenty dla dzieci, które rozbudzą wyobraźnię!
Superpolisa Ubezpieczenia wykorzystuje e-podpisy od SIGNIUS
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.
Farmacja
Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej
Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.
Rolnictwo
Dane satelitarne w użyciu urbanistów i samorządowców. Mogą im służyć do przygotowania na zmiany klimatu
Do 2031 roku rynek usług związanych z danymi satelitarnymi ma wzrosnąć ponad czterokrotnie – przewidują analitycy. Na rosnącą podaż wpływ może mieć nałożony na dużą część przedsiębiorców, w tym producentów rolnych, obowiązek raportowania wpływu środowiskowego. Dane satelitarne są jednak cennym narzędziem również w rękach urbanistów i samorządowców. Z dokładnością do milimetrów pokazują zjawiska takie jak np. osiadanie gruntów, co pozwala na wczesne podejmowanie decyzji o kluczowych modernizacjach infrastruktury.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.