QNAP udostępnia system rozpoznawania twarzy QVR Face Smart
QNAP® Systems, Inc., wiodący innowator segmentów computing, networking oraz storage, udostępnił aplikację QVR Face – bazujące na serwerze NAS inteligentne rozwiązanie do rozpoznawania twarzy, wykorzystujące mechanizmy sztucznej inteligencji. Jako aplikacja dla NAS-a, QVR Face integruje materiały RTSP z kamer oraz innych systemów (via API), pozwalając tym samym użytkownikom na stworzenie atrakcyjnej cenowo i efektywnej platformy do rozpoznawania twarzy, którą wykorzystać można m.in. w nowoczesnych biurach, instytucjach naukowych, obiektach mieszkalnych czy sklepach.
QVR Face wyposażona jest w funkcje analizy w czasie rzeczywistym dowolnych strumieni wideo RTSP z kamer IP lub materiałów wideo przechowywanych na NAS-ie. Wyniki analiz QVR Face mogą być wykorzystane m.in. do konfigurowania profili użytkowników, grup, powiadomień czy natychmiastowego rozpoznawania użytkowników. Czyni to aplikację idealnym rozwiązaniem m.in. do systemów zarządzania dostępem do pomieszczeń, rejestrowania obecności czy inteligentnych usług dla handlu.
„System rozpoznawania twarzy QVR Face do działania potrzebuje jedynie NAS-a – nie są potrzebne żadne dodatkowe usługi chmurowe czy karty wspomagające obliczenia. W ramach QVR Face oferujemy również kompleksowy plan licencyjny, ułatwiający przeprowadzenie wdrożenia. Co istotne, wyniki analiz wideo i wszystkie zarejestrowane profile są przechowywane wyłącznie na NAS-ie i zabezpieczone dodatkowym mechanizmem chroniącym poufność danych, co gwarantuje użytkownikom bezpieczeństwo ich informacji i ochronę prywatności” – wyjaśnia Jason Tsai, Product Manager QNAP.
Analizy wykonane przez QVR Face mogą również zostać wykorzystane przez zewnętrzne aplikacje – w tym systemy monitoringu, systemy zarządzania dostępem do pomieszczeń czy rozwiązania digital signage. Mogą one pozyskiwać dane z QVR Face – w tym m.in. informacje o zarejestrowanych wydarzeniach, powiadomienia i wyniki analiz – przez interfejs API i wykorzystać je np. w systemach zarządzania obiektami handlowymi.
Dodajmy, że w ostatnim czasie QNAP wprowadził też kilka innych nowych usług i rozwiązań do swojej oferty. Warto tu wspomnieć m.in. o
- zintegrowaniu rozwiązania Wasabi Hot Cloud Storage z produktami QNAP, w tym HybridMount, VJBOD Cloud oraz Hybrid Backup Sync 3 (HBS 3) – dzięki czemu użytkownicy QNAP NAS mogą korzystać z obiektowego systemu przechowywania danych w chmurze w przystępnej cenie i o doskonałej opłacalności oraz wydajności (więcej informacji).
- zawarciu partnerstwa technologicznego z firmą CloudFuze®, w ramach którego użytkownikom produktów QNAP zaoferowane zostaną usługi multi-cloud data transfer (czyli możliwość sprawnego przesyłania danych pomiędzy różnymi platformami chmurowymi). CloudFuze to amerykańska firma, oferująca usługi przesyłania plików i migracji użytkowników end-to-end pomiędzy różnymi środowiskami, przeznaczone zarówno dla użytkowników domowych, jak i biznesowych (w tym zaawansowane usługi managed migration dla dużych organizacji). Jej rozwiązania pozwalają osobom korzystającym z ponad 40 różnych platform chmurowych na wygodne korzystanie, udostępnianie, migrowanie i zarządzanie plikami z poziomu dowolnego urządzenia i za pośrednictwem pojedynczego logowania (więcej informacji).
Dostępność QVR Face
Aplikacja do rozpoznawania twarzy QVR Face jest dostępna do pobrania w serwisie Centrum Aplikacji QTS. W wersji Basic Plan użytkownik może tworzyć pojedyncze zadania analityczne - po wykupieniu licencji możliwe jest rozbudowanie zadań analitycznych i dodanie profili rozpoznawania twarzy (pojedynczy profil obsługuje do 10 obrazów twarzy jednej osoby). Więcej informacji o nowości oraz innych produktach QNAP znaleźć można na stronie www.qnap.com.
Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.